Beste Sleutenberg,
Dat van Ruth geen vriend van het jeugdzorgsysteem is moge duidelijk zijn.
Waar u de aanname vandaan haalt dat ik, nu mijn persoonlijke mening over van Ruth geef, achter het jeugdzorgsysteem zou staan is mij onduidelijk.
Laat ik voorop stellen dat ook ik schokkende verhalen heb gelezen over kinderen die, klaarblijkelijk niet altijd in hun belang, bij hun ouders worden weggehaald. Gezien het aantal verhalen wat er te lezen valt kan ik mij niet voorstellen dat er aan de zijde van jeugdzorg en aanverwante instanties geen fouten worden gemaakt. Wel kan ik mij voorstellen hoe ingrijpend (lees: slopend) het is om je kind niet meer te zien en voor het weerzien van je kind afhankelijk te zijn van instanties die zomaar even beslissen of jij een geschikte ouder bent of niet.
De reden dat ik hier mijn mening over van Ruth gegeven heb ligt dan ook in het feit dat ouders dan niet zitten te wachten op een opgebrande advocaat die van frustratie niet meer weet wat ie doet of moet doen.
Mijn meningen zijn gebaseerd op feiten die als je door alle (veelal van dezelfden afkomstige, maar steeds onder meerdere namen geplaatste) mooipraterij over deze ex advocaat heen leest overduidelijk zijn.
Op basis van die feiten kom ik dan ook tot de conclusie dat van Ruth niet in het belang van zijn cliënten handelde maar puur vanuit een op zijn eigen persoonlijke ervaringen met jeugdzorg gebaseerde obsessieve wrok.
Wellicht heeft van Ruth er, al enige tijd geleden, aan bijgedragen dat u uw kinderen weer ziet of kan blijven zien en dit gun ik elke ouder die het beste voorheeft met zijn of haar kind.
Wat ik geen enkele ouder gun is om, in een situatie waarin de omgang met hun kinderen in het geding is, de dupe te worden van een doorgedraaide narcist die zichzelf advocaat durft te noemen.
Om bovengenoemde reden acht ik het dan ook in het belang van ouders en kinderen dat deze advocaat, na meerdere waarschuwingen, zijn beroep niet meer uit kan oefenen.
En als jeugdzorg dan echt zo'n dramatische instantie is zou hier iets aan gedaan moeten worden door de politiek daadwerkelijk en massaal wakker te schudden en niet door op allerlei fora waar slechts negatieve berichten over jeugdzorg geplaatst (mogen) worden je schat aan straattaal en spelfouten (want deze vallen toch wel heel erg op bij de meeste mensen die de dupe zeggen te zijn van jeugdzorg) openbaar te maken.