mishandeling (laatste nieuws)

• Annette Hakkenberg

Hoi Chantal,

Fijn dat ze een soort buddy heeft gevonden en dat ze zich kennelijk zo prettig voelt bij jou. Wat een gedoe zeg dat ze nu weer wordt opgehaald en dat dit kennelijk besloten is tussen vader en tante. Wat vindt de kleine dame hiervan? Kan ze zich hierin vinden? Wordt ze zelf gehoord in de zin van wat ZIJ wil? Voor zover ik weet werkt de Jeugdzorg met een hulpvraag, maar iemand van 14 jaar oud (dus boven de 12 jaar) kan zelf een aanvraag voor hulp doen.

Ik hoop maar dat het hot en her gesleep niet te lang gaat duren. Ik kan mij niet voorstellen dat ze zich met al dat gedoe kan concentreren op haar school of ergens tot rust kan komen.

Alle goeds,

Annette

• chantal

Hoi Annette

Ja idd ben zelf ook blij dat ze me vertrouwt. Het klinkt misschien goed dat ze weer ophaald is maar het is eigenlijk niet zo heel goed helaas want jeugdzorg wilde het niet hebben omdat het meisje nergens tot rust kan komen. EN omdat de ouders geen gesprekken meer willen met jeugdzorg. Zelf vind ze het helemaal niet niet leuk dat ze weer bij haar ouders is maar ze kan zeggen wat ze wil haar ouders luisteren niet en jeugdzorg ook niet. Jeugdzorg gaat momenteel niet eens in gesprek met haar alleen. Ze praten alleen maar met haar ouders en met haar erbij terwijl als ze dan iets verteld waar ze mee zit en jeugdzorg weg is ze uitgescholden word hoe ze het wel niet inder hoofd duurft te halen om dat te vertellen. Hierdoor durft ze niks meer te zeggen tegen de mensen van jeugdzorg en zegt ze alleen maar dat het goed gaat. Terwijl het helemaal niet goed gaat want een vriend van mij is bij haar uit gekomen een paar dagen terug toen ze een overdosis medicijnen in wilde nemen. Dit is niet de eerste keer geweest en we hebben dat ook al verteld tegen jeugdzorg maar jeugdzorg doet er helemaal niks mee. Heb echt het gevoel dat er eerst iets ernstigs moet gebeuren eer jeugdzorg echt iets gaat doen en ziet hoe het in het gezin gaat.

Wat je zegt over school opzich gaat het momenteel redelijk en heeft behoorlijk goede punten. Daar streeft ze ook naar wnat bij haar ouders is een 9.9 nog niet voldoende het moet een 10 zijn eerder zijn ze niet te vrede.

En idd het meisje komt momenteel nergens tot rust ik hoop echt voor haar dat het snel over is het heen en weer gesleep. Want dit is voor haar niet lang meer vol te houden. Dat geeft ze zelf aan ze wil momenteel rust en een plek waar ze tot rust kan komen.

Hoop dat alles snel beter met haar gaat.

Groetjes Chantal

• E.W. Ockeloen

Hai Chantal,

In de eerste plaats mijn complimenten voor het feit, dat jij, je zo inzet voor dit kind. Ten tweede is het erg zorgelijk wat hier gebeurd. Normaal zou ik adviseren om met dit meisje naar een andere jeugdzorginstelling te gaan of de zaak terug te leggen bij het AMK maar, de ervaring leert, dat wanneer er eenmaal een jeugdhulpverlenende instantie bij betrokken is, anderen zich liever afzijdig houden. Wat ik wel kan adviseren is om een vertrouwenspersoon voor dit meisje te zoeken en daar de hele zaak voor te leggen. Ik denk daarbij aan de huisarts van dit kind maar, als dit niet lukt kun je ook informeren bij;

Bureau vertrouwensartsen,

Telefoon: 0320-234848

Ik hoop dat je er iets mee kan.

Veel sterkte en succes gewenst.

Eric W. Ockeloen.

Coalitie Family for Life.

• chantal

Hoi Eric

Dank je wel voor het compliment.

Het meisje is zelf naar de huisarts gegaan voor andere hulp wnat ze wil naar een psychotherapeut en haar ouders hebben daarin gedeeltelijk toe gestemd terwijl haar ouders gistern al weer gezegt hebben dat ze er niet mee instemmen.

Vandaag heeft ze een gesprek met jeugdzorg en crisisinterventie ne haar ouders en moet ze van haar ouders zeggen dat alles goed gaat en dat ze stoppen met de begeleiding. dus ben benieuwd hoe het gesprek gaat strakjes.

Zal jullie laten horen als ik weet hoe het gegaan is.

• chantal

Hoi

Ze heeft gisteren het gesprek met jeugdzorg gehad maar jeugdzorg heeft er niet veel over gezegt dat ze ermee stopt. Ze is vorige week wel naar de huisarts geweest en heeft een verwijzing gekregen naar een psychiater daar is ze van voor het weekend naar het bellen en heeft al een paar keer de voice mail in gesproken maar nog altijd geen contact met hem gehad. Hoop wel dat ze dat snel krijgt. heb volgnede week een gesprek met haar en twee andere begeleidsters van het kamp waar het mis is gegaan dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

• spang

Hoi Chantal,

Hoe gaat het nu?

Groetjes, spang

• chantal

Hoi Spang

Ze is vandaag een tijd bij mij geweest maar het gaat niet goed ze wil alleen maar zelfmoord plegen, automutoleerd, eet niet meer en zo kan ik nog wel effe door gaan. Heb haar vanavond op de trein gezet. Het heeft me samen met een vriend 1 uur gekost om haar van mij uit naar het station te brengen en dat duurt normaal gesproken ongeveer 4 minuten wnat woon vlak bij het station. OP het station ging ze steeds vlak aan het spoor zitten en dat doet ze elke keer als ze bij het station is of als ik haar naar het station breng.

Met jeugdzorg heeft ze geen contact meer wel heeft ze ingesproken bij een psychotherapeut maar ze heeft vandaag duidleijk gemaakt dat ze daar niet naar toe gaat. En dat ze als het aan haar ligt niet lang meer zal leven.

Thuis heeft ze veel ruzie en word ze vooral wat vuil is uitgemaakt en moet ze alle klusjes doen. Ook worden haar ouders kwaad als ze een 8 haalt voor een toets inplaats van een 10.

Met mij zelf begint het ook wat minder te gaan merk dat het me de laatste tijd allemaal meer moeite kost. Dat komt mede door dat ik examens heb en dat ik reuma heb die behoorlijk actief is waardoor ik vaak niet veel kan en alles met veel moeite moet doen. Maar ik probeer wel elke keer klaar te staan voor haar.

• spang

O wat ontzettend allemaal! Ik weet haast niet wat ik moet zeggen. Hopelijk komt er toch nog hulp en evt. crisisopvang voor het meisje. Wat goed dat je ondanks alles nog steeds voor het meisje klaar staat, klasse! Sterkte hiermee en hopelijk zal je je zelf ook gauw weet wat beter voelen w.b. de reuma etc.

Groetjes van spang

• chantal

Dank je wel spang

Ik hoop ook echt dat er snel hulp voor haar komt want dat heeft ze hard nodig. Met mij komt alles wel weer op z'n pootjes terecht daar ben overtuigt van :)

groetjes chantal

• chantal

Het meisje moet morgen naar een psychotherapeut. Ben benieuwd of hij wat voor haar kan doen wnat het kan ook zijn dat ze naar RIAGG Jeugdzorg moet.