mishandeling (laatste nieuws)

• spang

Wat vreselijk allemaal :( hopelijk komt er gauw hulp.

• E.W. Ockeloen

Lieve Chantal,

Je hebt er heel goed aan gedaan en feitelijk kun je zeggen, dat je een leventje hebt geredt. En… wie een mens red, red de hele wereld.

Blijf alsjeblieft waken over dit meisje want, ook Jeugdzorg kan soms rare bochten maken. Het is vooral van belang dat het contact tussen het meisje en haar ouders blijft. (begeleidt natuurlijk) want, voor het kind is dit toch van belang.

Je bent een echte kei!

Groetjes van Eric W. Ockeloen.

Coalitie Family for Life.

• spang

Waarschijnlijk is het zo dat het zo dat het meisje zelf ook thuis wil blijven wonen, wil ze dit niet dan snap ik niet dat Jeugdzorg haar niet onderbrengt bij crisisopvang (max 6 weken) en daarna een meidenhuis o.i.d.

• chantal

Dank jullie wel voor jullie reacties

Het meisje zegt steeds dat ze weg wil thuis (zegt ze ook tegen jeugdzorg) maar het andere moment zegt ze dat ze wel thuis wil wonen en dat het thuis wel geod gaat terwijl het gewoon neit waar is wnat als haar ouders niet in de buurt zijn dan verteld ze wel dat er ook andere dingen gebeuren thuis die neit kloppen. Ik hoop echt van harte dat bij jeugdzorg de ogen open gaan want anders zijn ze niet klaar met de gemeenschap waar ik in zit(zit in een kerk gemeenschap speciaal voor tieners en jongeren waar tieners als ze willen naar toe kunnen komen en waar ze kunnen praten, gezellig kletsen met leeftijds genoten, spellen kunnen doen enz.) Want we hebben met een paar man het er over gehad en als er nu niks gebeurt willen we een klacht in dienen bij jeugdzorg. Maar we willen eerst effe aan kijken wat er momenteel gaat gebeuren.

• E.W. Ockeloen

Lieve Chantal,

Er bestaat de mogelijkheid, om dit meisje te laten horen door de politie of door Jeugdzorg (de eerste heeft mijn voorkeur vanwege de onafhankelijkheid). Dit gebeurd dan in een zgn. hoorstudio, die speciaal is ingericht voor het horen van minderjarigen. Dit gebeurd dan door een kinderpsycholoog die in staat zijn, door zaken heen te prikken als loyaliteitsconflicten. Dit lijkt mij hier toch aan de orde. Ik wil je daarom adviseren, het hier eens met de politie of jeugdzorg over te hebben.

Veel sterkte toegewenst.

Groeten van Eric W. Ockeloen.

Coalitie Family for Life.

• chantal

Dank je wle voor je reactie Eric. We gaan morgen met een paar mensen contact opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. dus ben benieuwd.

groetjes Chantal

• spang

Het vervelende is dat het meisje zegt dat ze thuis wil blijven wonen (tegen Jeugdzorg) ze mag dat op haar leeftijd zelf bepalen, wat naar dat ze zelf niet door heeft dat ze de zaak tegenwerkt op die manier..

Is er al wat meer bekend?

• spang

Sorry, ik las het verkeerd. De ene keer zegt ze dat ze thuis wil blijven wonen en de andere keer zegt ze dat ze thuis weg wil… wat raar dat Jeugdzorg daar niets mee doet.

• chantal

idd spang dat is ook raar.

Ze krijgt nu wel iemand van crisis interventie thuis van jeugdzorg. Hoop dat er nu echt iets aangedaan gaat worden. Want na wat er het afgelopen weekend gebeurt is het er neit makkelijker voor haar opgeworden.

En voor de mensen die erbij zijn geweest is het er helemaal niet makkelijk opgeworden watn wij krijgen nu ineens te horen dat we niet goed gehandeld hebben en dat we alleen maar vanuit emotie gehandeld hebben omdat ik en iemand anders die er bij was zelf ook veel mee gemaakt hebben. En nu krijgen wji twee er de schuld van dat ze naar de crisis dienst gebracht is terwijl iemand anders dat gezegt heeft. En mensne die er toen wel achter stonden zeggen nu ineens dat wij dit helemaal niet hadden mogen doen en dat wij haar niet tegen hadden mogen houden enz. En daarbij mogen wij er helemaal niet met elkaar over praten terwijl de mensen van de organisatie die er niet bij zijn geweest er de hele tijd over praten en ons word het zwijgen opgelegd. We mogen niet eens met onze familie er over praten en dan vinden ze het gek als wij kwaad worden dat zij er wel over praten. Dat is toch heel logisch dat wij daar kwaad over worden of niet?

• E.W. Ockeloen

Hai Chantal,

Je hebt echt goed gehandeld hoor, en wanneer Jeugdzorg of wie dan ook, anders beweerd, laat ze dan maar eens contact met ons opnemen. Wat betreft je gesprekken met anderen; natuurlijk moet je de wet op privacy respecteren maar, in ga er even vanuit, dat je geen proffesionele hulpverlener bent en (oa. op mijn advies )hebt gehandeld vauit je persoonlijke zorgen. Wanneer je daar behoefte aan hebt, mag je mij best de namen van die jeugdzorghulpverleners en hun adres geven, dam zal ik wel contact met hen opnemen.

Nogmaals, beter als dit had je niet kunnen reageren op de signalen die je kreeg. Het was zeker professioneler dan de reactie van de hulpverleners.

Met vriendelijke groet!

Eric W. Ockeloen,

CoalitieFamilyForLife.nl

026-8110116.

woordvoerder@CoalitieFamilyForLife.nl