Vlucht Voor BJZ!!En doe het onmiddelijk!

  • annvandevelde

    Hoi

    Niet altijd wordt met ots dat hier overgenomen hier in Belgie.Meestal komt na 3 maanden onderzoek uit de bus dat de feiten uit Nederland niet worden gebruikt omdat ze hier in Belgie kijken naar het nu en niet naar het toen.

    Wou je dat wel effe zeggen.

    Ik woon nu alweer 3 jaar in eigen land met nog 2 kinderen.Effe op wijzen dat je beter niet te dicht bij de grens kan blijven wonen want de nederlandse jeugdzorg komt over de grens .

    Wil dat wel doorgeven.

    Als je vragen hebt kan je mij gerust mailen.

    En nee ik heb geen jeugdzorg hier.EEn kind is 18 en de andere is 13 maar gaat naar school en ik en mijn man voldoen ons al 3 jaar aan de alles hier in Belgie.

  • laurie_schatje@hotmail.com

    Beste joyce

    Ik ben alleenstaande moeder,

    heb vier kids en sta ook onder ots.

    Woon in duitsland zou je me kunnen vertellen

    hoe we naar belgie kunnen verhuizen.

    veel liefs laurie

  • rustige

    “Geen gezag meer hebben heeft één voordeel: je hoeft geen LBIO meer te betalen.”

    Waar staat dat, dat je geen LBIO meer hoeft te betalen.

    Is dit wettelijk geregeld ?

  • moedervan4

    ja als je geen oudelijke macht meer hebt hoef je geen lbio,schoolkosten ziekenfonds kosten eigenlijk alles wat je normaal voor je kind moet bij dragen hoef je dan niet meer te betalen,

    uit het gezag gezet is voor mij als dat je geen ouder bent meer van je kind…… dus ook geen ouder bijdage meer aan het lbio…….

    vind het zo ie zo iets belachelijks het lbio………….word je kind (kinderen) van je afgepakt zodat ze er bij jeugdzorg meer geld aan kunnen verdienen word je nog verlplicht daar aan mee te betalen ook nog!!

    maar even weer terug te komen op het verhaal……het vluchten voor bjz………..is er iemand die mij uitgebreid alles er over kan vertellen…het verhuizen naar belgie en zo….. iemand die echt weet wat wel en niet kan………. onze plannen zijn om dat te doen maar wil er eerst het een en ander over weten…….

    hoop snel wat te horen…

  • kell

    Wie wil mij alle informatie geven over Belgie?

    Bij ons is het nog maar net aan de gang en hadden om een andere reden toch al plannen om over 3 jaar naar belgie te gaan kan nu net goed eerder.

    Groetjes Kell

  • W41

    Misschien hier:

    en:

    of:

    Laat eens weten wat je ervaringen zijn.

  • ilda

    hoi,

    karima wat voorst soort probleem heb jij. heb je met ots te maken ik kan je wat tibs geven.

    groete

  • mykids

    Wie kan mij helpen? Ik wil het liefst onderduiken ofzo voor BJZ. Wat een k..organisatie. Ik heb heel internet afgezocht naar positieve ervaringen, maar niks gevonden. Er dreigt een OTS voor mijn zoon ondanks dat ik in de vrijwillige hulpverlening zit. Mijn ex heeft hulp geweigerd en nu wordt er volgende week een OTS uitgesproken omdat de Raad daarom heeft verzocht. Dat gaat de rechter gegarandeerd opvolgen. Ik ben in paniek omdat ik bang ben dat de volgende stap UHP wordt. Het liefst wil ik morgen nog weg. Ik heb werkelijk geen idee hoe dat in zijn werk gaat. Financieel, school,verzekering, enz. Help alsjeblieft.

    Een wanhopige moeder

  • W41

    Als je deze week niet naar de zitting gaat, wordt de OTS toch wel uitgesproken. Als er alleen OTS wordt uitgersproken is het nog niet zo erg. Een uhp is het ergst en ik raad je aan als dat ook maar enigszins tot de mogelijkheden behoort om dan de rechtszitting niet af te wachten, maar beteen onder te duiken. In welke provincie woon je?

    Krijg je OTs dan moet BJZ binnen 6 weken een plan van aanpak hebben. Isd dat er niet, dan is er blijkbaar geen urgente noodzaak voor de ots en ga je meteen naar de rechter om de OTS ongedaan te maken.

    Natuurlijk kun je ook in Hoger Beroep gaan. Duurt ongeveer 3maanden. Hoe zit het met je dossier, staan daar waarheden in of zijn het voor een groot gedeelte leugens. Zo ja, vraag dan je dossier op, zodat je de leugens eruit kunt halen.

    VErder is het moeilijk voor mij om iets te zeggen, aangezien ik je situatie niet ken, niet weet hoe oud je zoon is, enz.

  • kaarsje69

    Ik ben wel gevlucht met mijn jongste, nu 12 jaar, toen lag er nog geen OTS of een UHP, nog had ik enige rapporten gezien. Helaas ken ik hun werkwijze en mijn twee oudste kinderen hadden ook een OTS, mede dankzij een stoornis die mijn oudste zoon heeft. Die zijn nu beiden meerderjarig en mijn oudste zoon is bijna totaal verkl**t geworden door BJZ en consorten.

    We zijn nu beiden keihard aan zijn toekomst aan het werken, ik van uit Belg en hij vanuit NL.

    Omdat hij meerderjarig is, heeft BJZ zich totaal terug getrokken en ze fixeren zich nu op de jongste.

    Ik ben nu 3 maanden in Belg, mijn jongste gaat naar school, ik wacht nog op verblijf kaarten, sta ik contact hier met advocaten en met jz hier.

    Makkelijk is het zeker niet en denk er niet te licht over, maar we zijn voorlopig wel veilig.

    Nu heb ik wel de mazzel dat ik in Belg een netwerk heb en dat ik wel in de grensstreek woon, maar lieve mensen heb, die me dekken.

    Ook heb ik gemerkt dat als je hier gewoon eerlijk bent tegen jz hier, dat ze helpen en niet een grote dikke duim hebben.

    Werk vinden hier, denk er niet te licht over, dat valt niet mee en zorg dat je de eerste maanden genoeg inkomen hebt.

    Ik ga hier wel de media aanschrijven, want BJZ Nederland moet een halt worden toe geroepen, kijk ook eens op www.sdnl.kinderen/kinderen.html

    Het gaat echt tijd worden tot mobiliseren.

    Politieke partij misschien voor kinderrechten opzetten? Ik heb de ballen, u het lef?