Kan je ooit van een voogd afkomen??

• viviann

wij hebben nu anderhalf jaar een voogd,

Vorige week rechtzaak gehad, jeugdzorg wou verleninging omdat ze vinden dat we nog wel hulp kunnen gerbuiken.

Maarja hulp kan je toch ook krijgen zonder een voogd?

Wij krijgen in juni nog een kindje, jeugdzorg vind dat dat een extra last is……

Belachelik want wij zijn enorm blij met de komst van ons tweede kind!

We hebben er nog een half jaar ots bij gekregen…

Dit zijn toch belachelijke redenen voor een ots?

Ze moeten naar gezinnen gaan waar het echt nodig is!

Zoveel kinderen worden mishandeld of verkracht… en daar is jeugdzorg niet te bekennen!

Ik ben bang dat na dit halve jaar, ze weer verlenging willen omdat we dan kindje erbij hebben kunnen ze vast wel weer redenen gaan bedenken! (dat kunnen ze als de beste!)

Is het nou echt zooo lastig om van jeugdzorg af te komen?

• verhalle

Beste Viviann,

In principe kun je van een voogd afkomen, maar in de praktijk zie ik daar weinig van. Ik wil je niet bang maken, maar het is verstandig om een goed dossier op te bouwen, waarin je bijhoudt wat de voogd allemaal zegt, beloofd, afspraken etc. Het is namelijk zo dat ze officieel na anderhalf jaar recht hebben om verderstrekkende maatregelen aan te vragen. Succes!

• viviann

Wat bedoel je dan met verderstrekkende informatie?

• 61likouwenhoven@gmail.com

Hoi vivian

Ik heb meer verhalen van je gelezen en ze lijken heel erg op elkaar vind jij het goed om een beetje te mailen ofzo?

Groetjes Lian

• haghar

Hallo viviann

Ik heb een goude tip voor je.Zorg dat je altijd een verslag krijgt van alle gesprekken die je voert.Laat je niet verleiden om iets te tekenen.En laat je niet op jutten….Neem desnoods de gesprekken op en zorg voor een goede advocaat……succes en als laatste probeer op wat voor manier toch een goede band te krijgen want hun woord is toch als laatst maar als je defensief bent dan hebben ze echt lak aan je…vliegen vang je beter met stroop dan met azijn…….

• mariellesmit

hoi viviann,

dat is waar je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn,maar hoe dan ook het blijft zuur en bitter als azijn,om toch op zo n manier contact te houden om je kinderen met bjz,probeer alles zo te doen,goed nadenken overleg met mensen die er van weten en die je vertrouwt,neem alles op niet of wel stiekum maakt niet uit,teken nooit zomaar,laat weten dat je zelf ook een netwerk van mensen om je heen bouwt en of hebt zonder er verder over te vertellen,dat ben je niet verplicht,zoals zoveel dingen die je helemaal niet verplicht bent maar bjz wel zo doet overbrengen op jou,jullie,wij hebben jou kids dus…..?!noteer alles,hou je hoofd omhoog,kijk ze aan,hou het puur zakelijk,pappen en nathouden,alle sterkte!!

groet marielle

• scolopendra

Een advies neem NOOIT maar dan ook NOOIT gesprekken met jeugdzorg stiekum op want dan kun je ze nooit gebruiken want dan is het onrechtmatig verkregen bewijs.

• gereij

Volgens mij mag je gesprekken met hulpverleners altijd opnemen.

• scolopendra

Nee doe dit nooit zonder dit te melden want dan mag je dit niet in een rechtzaak gebruiken.

• moedervan4

je mag idd wel gesprekken opnemen maar dan moet je dat officieel melden tijdens de opnamen dat de mensen die worden opgenomen op de hoogte zijn,

naja dan kom je in het nadeel dat de voogd of wie dan ook op de hoogte is en zal dan nooit vrijuit spreken.

wat ik dan wel doe is dat ik het opneem zonder te melden en dat ik het thuis na luister en. maar ik kan er niks mee.