wat kan ik nu doen??

• fati28

Hallo allemaal.

Mijn kinderen zijn in juni 2008 uit huisgeplaatst omdat ik geen woonruimte had en ziek werd.

Er is toen tegen mij gezegt dat ik mijn kinderen gewoon terugkreeg als ik alles op orde had.

Het staat in ook meerdere papieren.

Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe gezinsvoogd en die heeft alles omgegooit.

Eerst moest ik mijn kinderen gaan vertellen dat ze voorlopig nog niet thuis kunnen komen omdat het nog niet goed ging met me.

Nou hebben mijn kinderen volgens hun klachten en een hechtingsstoornis terwijl het doodnormale vrolijke kinderen van 7 en 5 zijn.

Een maand of 3 geleden werd mij plompverloren in een gesprek verteld dat hun de beslissing hebben genomen dat mijn kinderen in het pleeggezin gaan opgroeien.

zonder rechter of wat dan ook.

Mijn kinderen hebben geen enkel onderzoek gehad!!

Nu had ik gisteren een gesprek met mijn gezinsvoogd en ik heb haar gezegt dat ik doorknok voor mijn kinderen.

Nu zegt ze dus als ik dat doe vraagt ze ontzetting van de ouderlijke macht aan!!!!!

Ik sta nu met mijn rug tegen een muur aan en een muur voor me!!!!!

Wat kan ik doen. ????

knok ik door zie ik mijn kids nooit weer maar leg ik me erbij neer dan heb ik de bezoeken tenminste nog.

Er zijn wat mij betreft geen redenen om ze uit huis te laten.

Ik drink geen alcohol gebruik geen drugs ik heb mijn kinderen nooit geslagen of verwaarloost.

• scolopendra

Ik weet niet waar je woont maar ik werk voor een stichting die mensen zoals jou helpt.

Mocht je hulp willen bij dit probleem dan mag je me altijd mailen mijn mail is handysize@live.nl

• Moeder van 5

Tjee..

Lijkt wel de voogdes die ik eerst had bij mijn jongens van nu 16 en 10 jaar.

We zijn dan ook een forum begonnen tegen het wanbeleid van jeugdzorg.

Met een gesloten gedeelte die de gasten niet kunnen lezen.

Mischen wat voor jou?

We zijn er voor elkaar, en proberen elkaar tot steun te zijn.

http://www.wanbeleidbjz.yourbb.nl

Groetjes en sterkte Esther

• marianne.rikkers@emailme.nu

ze willen mijn zoon uit huis plaatsen zonder dat ik een voogd toegewezen heb gekregen en het nog niet bij de rechter is geweest mag dit zo maar

• spang

Bij een spoeduithuisplaatsing vraagt men een machtiging (crisis) uhp aan de kinderrechter, dat kan zonder dat u daarbij aanwezig bent.

• scolopendra

Hmm dat kan wel maar dan moeten ze een gerechtelijke machtiging hebben en dan moeten ze u die kunnen overleggen als ze de kinderen komen halen kunnen ze u die niet laten zien dan hebben ze hem niet en mogen ze uw kinderen niet mee nemen en mocht dat wel gebeuren op school en of ergens anders dan is het ontvoering.

• Nisrine

Er zijn mensen die naar Belgie vluchten als ze de kinderen weg willen halen.

Google maar eens..Netwerk heeft er een reportage van gemaakt.

En Google eens Peter Prinsen oud advocaat en heeft een weblog, erg interessant.

De raad en BJZ halen ook kinderen weg bij ouders die hun kinderen totaal niet mishandelen of wat dan ook.

Het is gewoon Big buisness en een vetpot.

Onze kinderen , ons vlees en bloed stelen ze.

• Sadmommy

Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van deze dingen.

Maar troost je, een gezinsvoogd kan je niet zomaar uit de ouderlijke macht zetten. Dat komt voor bij de kinderrechter en wordt er eerst een onderzoek gedaan door de Raad van Kinderbescherming. Dus als er geen duidelijke redenen voor zijn wordt een moeder niet zomaar uit de ouderlijke macht gezet.

Je hebt hoe dan ook een advocaat nodig om je bij te staan.

Daarnaast moeten er zoveel mogelijk zaken op schrift gesteld worden.

Nooit stoppen met knokken!! Je kunt je kindjes toch niet laten vallen?

Sommige gezinsvoogden maken er een hele machtstrijd van en dreigen met verschillende dingen.

Maar als je je daardoor uit het veld laat slaan en je er bij neerlegt laat je zien dat de gezinsvoogd gelijk heeft.

Ga op zoek naar een advocaat, laat dingen op papier zetten en vecht door…

Je hebt geen andere keuze toch?

Heel veel succes!!

• Sadmommy

Wat mij enigzins verbaast is de reactie van “nicodes”.

Bovenstaande zou getuigen van weinig ervaring op dit gebied…. Voorbeelden zijn er genoeg staat er.

Helaas kan ik zelf al een triologie schrijven over de vreemde manier van doen van gezinsvoogd en pleegouders, uit eigen ervaring….

We hadden het over wat fati28 zou kunnen doen om er voor te zorgen dat het ouderlijk gezag niet zou worden afgenomen.

De eerste stap is de rechtbank, zonder advocaat is dat simpelweg geen goed idee.

Een goede advocaat is lastig te vinden, dat is helaas nu eenmaal zo.

Dat wil niet zeggen dat het op voorhand dan al een gedane zaak is.

BJZ en het AMK hebben inderdaad een bijzondere kijk op de realiteit en zien feiten in roddels enz.

Daarnaast is er nog het AKJ, waar ouders bij terecht kunnen met hun klachten over Jeugdzorg en andere instellingen.

Maar daar ging de vraagstelling niet over.

Volgens mij dwalen we nu een beetje af…..

• jacki

laat je niet bang maken

dien een kalcht in bij kalchtencommissie

jeugdzorg kan je kapot maken maa rvecht er tegen

ze zullen he tongegrond verklren maar ga dan naa r de ombudsman

die helpt je echt

hebben z ebij mij ook gedaan

e rloopt nu een procedure tegen ze ivm met vele leugens

ik ben niet bang voor z e

laat niet merken da tje bang voor z ebent

vecht door