leugens jeugdzorg

  • Webmaster Meldpunt Jeugdzorg

    Ik denk dat je gelijk hebt want Rita Verdonk heeft r.verdonk@tweedekamer.nl

    Heb je last van de overheid (JA DUS !) vul dan een klacht in op

    http://www.lastvandeoverheid.nl/

  • Wil V

    Hallo ook mijn klachten zijn ongegrond verklaard zou de ombudsman echt kunnen helpen ??????????

    Ik diende een klacht in tegen bureau jeugdzorg Dordrecht tegen de voogd DHr Speekenbrink

    Dit al in nov 2007 echter door diverse meerdere klachten ed is de klachtencommissie waarin ik gehoord ben op 5juni jl, pas op 25 Juni tot een oordeel gekomen.

    en is deze klacht bestaande uit maar liefst 7 klachten is ongegrond verklaard, dit terwijl in de klachtzitting ook nog overduidelijk verklaard werd door de voogd dat hij sinds 24 februyari jl niets meer heeft gedaan ter bescherming van mijn kinderen.

    Dit was nl ook een van de klachten hoie is dit in godsnaam mogelijk, ik werd bijgestaan door een medwerkster van het AKJ

    ik zelf woon in Limburg Geleen en het kost mij steeds een heler reis om mij te verantwoorden in Denhaag, ik vertrouw de hele jeugdzorg niet meer

    .wat nu te doen of moet ik zomaar mij er bij neerleggen

  • MadMamma

    Hoi,

    Ik vecht ook al een tijdje voor mijn dochter die nu na 7 maanden jeugdgevangenis, 3 maanden gesloten setting heeft.

    Behandeling? Overleg? niets van dit alles. Problemen bespreken met je gezinsvoogd? “ik heb geen zin in dit gesprek en sluit nu dit gesprek af” is een zinnetje wat ik regelmatig hoor.

    Dus mijn vraag? Wat heeft het voor daadwerkelijk nut gehad om naar de ombusdman te stappen?

    MadMamma

  • jacki

    hallo

    je kan nie tzomaar naar een ombudsman stappen je moet beginnen met een klacht in te dien bij jeugdzorg ove rhe tfeit hoe je behandeld word en wat dedingen zijn waar jij he tniet mee eens bent

    als je klachten ongegrond verklaart worden kan je naar d eombudsman

    die kunnen jou raad geven en eventueel een aanbeveling sturen naa rjeugd zorg en daar moeten z eop reageren

    dus als jij in staat bent stapen te ondernemen zou ik dat gewoon doen en nie td emoed verliezen

    ik heb ook mijn zaak gewonnen tegen d ejeugdzorg en nu moeten ze dingen aanpassen en veranderen in mijn bijzijn]

    het heef twel degelijk zin want nie talleen bjz gaan ove rjou gegevens maar d ekinderbescherming neemt d e stukken zelf over zonder onderzoek

    sterkte je mat er wat voor doen maar als je de dingen wilt aanpakken moet je wel

    jacki

  • MadMamma

    Dank je jacki.

    Ik zal je advies zeker overnemen, maar eerst onderbouwen.

    MadMamma

  • jacki

    hallo

    zorg dat je voldoende bewijs overal van hebt, maak overal copies van en laa tje niet vankastje naar muur sturen

    dien maar klacht in ookal gaat het om he talleen maar van kastje naa rmuur gestuurd worden

    sterkte

  • MadMamma

    Ja, volgens mij hopen ze gewoon dat je het opgeeft. Nou dat kennen ze ons niet.

    Opgeven, nooit!!!! Het is mijn kind en ze hoort thuis bij ons te zijn.

    Ik ben alleen al een tijdje bezig (7 maanden jeugdgevangenis) en nu 3 maanden gesloten behandeling. Maar het meest frusterende is dat ze gewoon doorgaan, BJZ heeft besloten voorlopig gesloten dus ze blijft gesloten.

    Haar opa begraven? Nee mag niet, stel je voor dat ze wegloopt! Ze is nog nooit weggelopen maar nu opeens is daar een grote kans op.

    Ik ben niet tegen een behandeling, ik ben tegen de manier waarop dit allemaal gebeurt. Waarom moeten deze kinderen in een gevangenis worden geplaatst? Voor hun veiligheid hoor ik dan. Maar als je dochter dan aangerand wordt op de school binnen de instelling, schakelen ze niet eens de politie in. Waarom moeten ze 2 jaar gesloten blijven zitten? In totaal 3 jaar en dat is erg veel als je pas 14 jaar bent.

  • jacki

    ga er tegen in

    voogden kunne zo veel zeggen maar z eliegen d ehele boel bijelkaar om iets voor elkaar te krijgen

    he tis triest dat je kind opgesloten word terwijl ze geen crimineel is

    mijn dochter heef took in het poortje gezeten zou zogenaamd een instelling zijn voor moeilijke kinderen

    toen ik daar kwam aanrijden schrok ik me dood he tleek wel een gevangenis en tot ergens toe was he took een gevangenis

    laa tje nie tkisten door bjz

    ze willen iedereen bang maken en maa rdreigen met d ekinderen]

    snap nie rdat zoiets mag en kan

    owee als we zelf een leugentje voor bestwil geven

    maa rbewaar alles en maak copies dien een klacht in bij bjz

    zal wel ongegrond worden maar een troost dat geeft niks want dan pas kune je naa rd eombudsman en die is eerlijk en zal je helpen

    da tmeen ik echt ik heb dus zelf ervaring met d eombudsman

    nu bjz is nog nie tjarig

    maar laat je nie tbang maken en ga overla tegen in

    ik meen het

    jacki