Gevnden op ouders prikpagina:
…..van mensen die er uit gepest zijn omdat ze te begaan waren, daar lusten de honden geen brood van. Het hele jeugdzorgwereldje kende zij als haar broekzak van binnen. Ze wist ook precies wie de drijvende kracht daarachter was, en zei van als ik ooit de kans krijg dat mens (in de top) democratisch te teckelen dan zal ik het met genoegen doen zowel schade heeft dat mens aangericht…
Ook goede dingen komen ons ter oren, hoe zouden we dit anders kunnen weten. Maar er zijn een aantal (ex) Jeugdhulpverleners die eruit gestapt zijn, en ons uiteraard afzonderlijk van elkaar, daar zij elkaar niet eens kennen en ook in verschillende regio's zitten, hun verhaal verteld hebben.
Zij zeiden dat ze waren weggegaan omdat ze niet meer wilde werken en de ouders niet meer zo wilde laten lijden daar er dingen gebeuren die niet door de beugel konden, waaronder onterechte uithuisplaatsingen en OTS die niet nodig was. OTS levert de JZ instanties veel geld op per kind, daarom is het aantal OTSsen enorm gestegen de afgelopen jaren.
De mensen die wij spraken wilde nu een menselijker beroep. Eén ervan zei mij zelfs dat ze nu Maatschappelijk werk ging doen omdat ze nu eindelijk mensen uit de problemen wilde helpen in plaats van ze er nog meer bij te geven.
Ik kan me best voorstellen dat mensen die hier geen of weinig ervaring mee hebben, het zich niet kunnen voorstellen dat er dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen maar helaas is het echt zo.Wij hebben dan ook meerdere malen te horen gekregen van hulpverlens zelf dat het goed is dat er organisaties bestaan zoals de onze (www.jeugdzorgelijk.nl).
En dit komt niet alleen uit de mond van Ex hulpverleners, maar ook van Jeugdhulpverleners die nu nog bij JZ werkzaam zijn.
Zij kennen de website en zij kennen onze werkwijze, zij vinden dat mensen die door JZ in de problemen zijn gekomen alle hulp verdienen die ze nodig hebben.
En dat Caroline zijn oa de mensen binnen de JZ met hart voor hun beroep.
Die ook de fouten en misstanden van JZ erkennen in plaats van ze onder het zeil te schuiven.