Hallo,

Ik wil jullie iets voorleggen.

Ik begeleid een cliënt met NAH ( niet aangeboren hersenletsel ). deze jongen is 26 jaar en heeft een dochter van 6 uit een inmiddels verbroken relatie.

Er is vijf jaar lang een uitstekende omgangsregeling geweest met de vader, maar moeder wilde ervan af en heeft de vader beschuldigd van seksueel misbruik. Na enkele weken heeft ze aangifte gedaan en jeugdzorg erbij betrokken. Na het overleggen van feiten en bewijsmateriaal is vast komen te staan dat er geen sprake was van seksueel misbruik, maar schade ontstaan door overtollig paardrijden van het meisje.

Mijn cliënt is dus vrijgesproken.

Jeugdzorg heeft ondanks vrijspraak bepaalt dat mijn cliënt zijn dochter nooit meer zonder begeleiding mag zien. We hebben al twee advocaten en twee zittingen gehad, maar BJZ legt de uitspraak van de rechter gewoon naast zich neer,omdat het in het welzijn van het kind is dat de vader geen onbegeleide omgang meer heeft. Hij mag zijn dochter nu een keer per twee weken zien in het omgangshuis van Yorneo en zelfs dat traject is nu stilgelegdm, omdat er nu eerst intern overlegd moet worden door de casemanager van BJZ. Dit is overigens een echte heks.

Als ik BJZ vraag waarom mijn cliënt zijn dochter niet meer mag zien, dan krijgen we daar geen antwoord op.

Ze gooien het waarschijnlijk nu op de beperking van mijn cliënt en willen aantonen dat hij niet in staat is om zijn opvoedkundige taken te volbrengen. De advocaat doet geen moer, maar weer overstappen is ook weer zoiets. De beperking van mijn cliënt is een geheugenstoornis, niet meer en niet minder. Ik heb hem vaak gezien met zijn dochter en daar was niets mis mee. We komen niet verder zo en het ziet er naar uit dat BJZ gewoon wint en kan bepalen.

Mijn cliënt heeft het gezag, alleen is er nooit een omgangsregeling op papier gezet helaas.

De moeder vind het natuurlijk prachtig en stemt overal mee in.

Mag dit zomaar in Nederland?