jeugdzorg en politie

  • mr.p

    Goedendag,

    Dit kan nog wel is een lang verhaal worden en ik hoop dat iemand mij hierin kan helpen.

    Het volgende is er aan de hand.

    Ongeveer 2 jaar geleden is mijn relatie verbroken, de afgelopen 2 jaar

    heb ik wel grotendeels in het huis van mijn ex gezeten. Het was dan ook vaak nog gewoon

    gezellig met zijn 3en. We hebben een zoon samen.

    Sinds een kleine maand is er het een en ander gebeurt.

    Ik ben zelf zo stom geweest om via sms te dreigen met zelfmoord.

    Met deze berichten is mijn ex naar de politie gegaan en toen is alles echt begonnen.

    Ik kreeg bezoek van de politie die wilde weten hoe het met mij ging etc.

    Goed gesprek gehad met de agenten en verder niets aan de hand tenminste dat dacht ik.

    Tot ik de volgende dag uit me werk kwam en me mail even ging bekijken. Ik had een

    mail gekregen namens haar vader. Me ex wilde geen contact meer met mij en contact

    tussen mij en mijn zoon mocht er ook niet meer zijn. Ik zou hem die avond eigenlijk mogen bellen. Ik hen geen ouderlijk gezag wel erkend, zoon heeft mijn achternaam.

    In de brief stond ook dat als ik dacht dat mijn rechten als vader me ontnomen werden

    ik dan op welke wijze dan ook stappen moest ondernemen. Ik heb wel altijd netjes allimentatie betaald in de afgelopen 2 jaar. Met andere woorden ik mocht wel betalen maar blijk totaal geen rechten te hebben op dit moment

    Heb dus gelijk een advocaat ingeschakeld en die heeft mijn ex gemailt en verzocht

    te reageren of zij bereid was mee te werken aan het aanvragen van het ouderlijk gezag

    en de omgangsregeling weer te herstellen.

    Nu ging mijn advocaat net op vakantie en heb ik dus via mijn zus moeten vernemen

    dat mijn ex niet gereageerd heeft op de mail.

    Dit op aanraden van de wijk agent waarmee zij contact heeft.

    Gisteren heb ik de wijk agent gesproken.

    Deze wist mij te vertellen dat beide (hij en mijn ex) de mail van mijn advocaat erg dwingend

    vonden.

    Dat mijn ex niet verplicht is mee reageren op mijn advocaat.

    Dat ik een grote fout gemaakt hebt het ouderlijke gezag nooit aan te vragen.

    Dat ik goed moest nadenken of ik een kort geding aan zou spannen want al zou de

    rechter bepalen dat mijn ex mee moet werken zij nog altijd het laatste woord heeft.

    Dat hij melding heeft gedaan bij jeugdzorg en de kinderbescherming omdat ik gezegd

    zou hebben dat als ik mijn zoon niet meer zou zien, niemand hem zou zien.

    Dit heb ik absoluut nooit gezegd oid ben fel tegen dit soort praktijken en dat weet mijn ex ook.

    Ook zei hij dat hij de waarheid wist aan de hand van de verhaleb van mijn ex.

    er is met mij nooit contact gezocht door deze agent.

    Na mijn mening kiest hij dus partij.

    nu is mijn eerste vraag, mag een wijk agent zich zo inhoudelijk bemoeien met

    deze zaak tussen mij en mijn ex?

    Mag hij deze adviezen geven?

    Ik ben via mijn zus te weten gekomen dat er dus niet op de mail gereageerd hoef te worden

    omdat mijn ex een dagvaarding zou moeten krijgen.

    Is dit niet aanzet tot een vechtscheiding?

    Nu het volgende.

    Ik zal een kort geding aanspannen, nu word er gezegd dat jeugdzorg zich er dan ook

    mee gaat bemoeieb.

    Dat is opzich geen punt ik heb wat dat betreft niets te vrezen.

    Waar ik wel mee zit, mijn ex denkt dat ze in dit geval een gratis advocaat van jeugdzorg

    toegewezen krijgt.

    Dit terwijl ze genoeg verdiend 23.000euro per jaar geschat.

    Klopt dit? Krijgt zij in dit geval een advocaat van jeugdzorg?

    Moet zij niet zelf opzoek naar een advocaat?

    Ik hoop dat iemand mij hier wat duidelijkheid over kan geven.

    Alvast bedankt

  • mr.p

    Ik kan op de 1 of andere manier me bericht niet wijzigen.

    moet dus op deze manier melden dat.

    De wijk agent heeft gezegd dat er niet op de mail van mijn advocaat gereageerd hoef te worden ondat mijn ex een dagvaarding moet krijgen.

    Dan is met betrekking op die uitspraak van de wijk agent mijn vraag.

    Zet hij nu niet aan op een vechtscheiding?

    Als mijn ex namelijk gewoon reageert, zelf of via haar advocaat dan lijkt het mij dat beide partijen hun eissen op tafel leggen en dat het dan rechtsgeldig gemaakt moet worden.

    Dit is toch de meest vriendelijke manier om de dingen goed te regelen?

    In plaat dat er helemaal een rechtzaak komt etc?

    Denk ik nou zo krom? Zie ik spoken wat dit betreft?