Wens van een kind

  • theo

    Als een kind van 15 jaar aangeeft aan jeugdzorg dat het zijn/haar vader niet wil zien na de echtscheiding of alleen contact wil wanneer h/zij dat aangeeft wordt die wens dan serieus genomen?

    Ik heb begrepen dat een kind van 12 jaar of ouder zelf dit mag beslissen maar kom nu in de praktijk tegen dat dit niet klopt.

    Wie kan hierover naadjes van kousjes /details melden?

  • bomber

    er klopt geen ene sodemieter van die instanties!

    ik ben al 9 jaar gescheiden mijn ex hoeft niet te communiceren met mij omtrent de kids (4 stuks)

    mag ze houden en brengen wanneer het hem uitkomt mag uitkramen wat hij wil

    en ik moest van ggz hulp gaan zoeken want dan ligt het aan mij dat ze als ze weer bij mij zijn ze ontploffen omdat alles zo onduidelijk is !

    en ik gaf aan 2 jaar geleden dat ik problemen voorzag door de situatie en nu zitten 4 kids in de knoop en ik ben de schuldige en ik moet maar een ots aanvraghen om rust in te brengen maar mijn ex komt overal mee weg nou prima geregeld dan weer overal!!

  • theo

    Bedankt voor je reactie maar ik kan er helaas geen antwoord op mijn vraag in lezen.

    Evenwel veel sterkte en wijsheid toegewenst.

  • bomber

    hallo theo!!

    in principe mag een kind van 15 jaar zelf aangeven voortaan hoe of wat!

    dus als hij ervoor kiest om niet meer te gaan hoeft dat ook niet!

    mvg

  • theo

    bomber Schreef:

    ——————————————————-

    > hallo theo!!

    >

    > in principe mag een kind van 15 jaar zelf aangeven

    > voortaan hoe of wat!

    > dus als hij ervoor kiest om niet meer te gaan

    > hoeft dat ook niet!

    >

    > mvg

    Dankjewel.

    Dat is in dit geval juist het/mijn punt.

    Kind van 15 jaar geeft aan dat het wel eens naar vader wil maar alleen op momenten dat zij het wil.

    Jeugdzorg geeft advies aan rechter: Eén weekend in de maand naar vader.

  • bomber

    dan respecteren ze in dit geval niet de wens van het kind!

    dus weet niet of de rechter daar in mee gaat verschilt misschien ook van rechter tot rechter

    en ook mede door waarop het kind het baseert want in principe hebben beide ouders evenveel recht denk ik

    of het moet een gevaarlijke situatie zijn!

  • theo

    Dankjewel.

    Inmiddels ben ik er achter gekomen dat waarschijnlijk de vork als volgt in de steel zit:

    Een kind vanaf 12 jaar wordt gehoord maar heeft geen beslissende stem. Vanaf hun 16e jaar heeft een kind zelf de beslissing in eigen hand.

    Komt jou of iemand anders dit ook bekend voor?