Bestuurder belangenvereniging Jeugdzorgmedewerkers vindt waarheidsvinding niet van belang

Beste Mensen,

Internetdiscussie liep uit de hand !

Volgens mij schoot het Piet Bleeker van de belangenvereniging voor Jeugdzorgmedewerkers in Haarlem, in hete verkeerde keelgat wanneer we wettelijk in Nederland waarheidsvinding zouden hebben.

Met name wanneer ook gezinsvoogden onder ede komen te staan? Leest u het zelf maar.

Groeten, Edwin Lauxen

Piet Bleeker: http://nl.linkedin.com/pub/piet-bleeker/1a/922/b57

De hoofdrolspelers:

Edwin Lauxen: kritisch volger van jeugdzorg ‘kind geamputeerde ouder’ van 2 kinderen ‘jeugdzorg’

Piet Bleeker: bestuurder van BMJ (Belangenvereniging Medewerkers Jeugdzorg/'

‘jeugdbeschermer’ BJZ Friesland)

Vera Bergkamp: Tweede Kamerlid D66.

Nine Kooiman: Tweede Kamerlid SP

De essentie: Edwin start de discussie over het gebrek aan waarheidsvinding in ‘familierecht’ en bij BJZ. De BJZ-medewerker Piet Bleeker verkondigt openlijk dat WAARHEID het KIND SCHAADT en dat hij daar niet van houdt. Tevens gaat deze een andere baan zoeken als hij beëdigd zou moeten worden… hij houdt kennelijk van structureel de on-waarheden verkondigen, naadloos aansluitend bij hoe men in Van Dale LIEGEN definieert!

Discussie vanaf het begin:

Eerste mail

Op 22 apr. 2013 om 13:26 heeft “Edwin Lauxen” lauxen.e@gmail.com het

volgende geschreven:

Geachte mevrouw Bergkamp,

Bedankt voor het berichtje via twitter, je schreef:

“Opdracht waarheidsvinding aan Kinderombudsman, op initiatief D66, is deze week formeel verstrekt. Resultaten: najaar 2013.”

https://twitter.com/Vera_Bergkamp/status/325139654330429440

Mijn vraag is gaat het om de rol van de raadsonderzoeker bij de kinderbescherming in dezen die aan waarheidsvinding moet gaan doen?

Dat is naar mijn mening juist zo belangrijk omdat de rechter fatsoenlijk in het gelegenheid gesteld om moet worden hun werk goed te kunnen doen, en de burger rechtszekerheid en bescherming zal moeten gaan bieden.

Immers, de kinderbescherming heeft een controlerende en een adviserende taak en heeft ruime bevoegdheden. Mijn inziens moet het wettelijk verplicht worden daar gebruik van temaken want, het is nu vrijblijvend, dus beleidsmatig geregeld.

Terwijl de kinderrechter wettelijk wel aan waarheidsvinding moeten doen gezien de wet op rechtsvordering artikelen 20-21.

Gelukkig kan een rechter , wanneer de rechter geen goed gevoel heeft bij de raadsonderzoeker hij/zij bij dezen een bijzondere onafhankelijk curator benoemen ;-)

Bedankt en met vriendelijke groet,

Edwin Lauxen

Tweede mail

Van: Bergkamp, V. v.bergkamp@tweedekamer.nl

Datum: 22 april 2013 16:17

Onderwerp: Re: Graag wat nader info

Aan: Edwin Lauxen lauxen.e@gmail.com

Geachte heer Lauxen,

Klopt. het gaat in het onderzoek ook om de taak van de raadsonderzoeker (van de Raad vd Kinderbescherming dus), maar er wordt verder gekeken dan alleen de Raad, dus ook naar de rol van Bureau Jeugdzorg en het AMK.

Inderdaad belangrijke functie voor de Raad richting de rechter, die op basis van de informatie die zij leveren moet beslissen.

Met vriendelijke groet,

Vera Bergkamp

Lid Tweede Kamer D66

Portefeuilles Langdurige Zorg, Welzijn en Cultuur

Derde mail

Van: Pete Blaker pete.blaker@gmail.com

Datum: 23 april 2013 16:24

Onderwerp: Re: Vera Bergkamp Fwd: Graag wat nader info

Aan: Edwin Lauxen lauxen.e@gmail.com, v.bergkamp@tweedekamer.nl,

“Kooiman C.J.E.” n.kooiman@tweedekamer.nl

Waarheidsvinding is de figuurlijke motorzaag bij kinderen. Je hakt ze in 2en. Er is nooit 1 waarheid. Dat kan niet. Voer je dit door dan heeft het vergaande consequenties. Die je nu al zou moeten overzien.

gegroet.

Piet Bleeker

Vierde mail

Van: Edwin Lauxen lauxen.e@gmail.com

Datum: 23 april 2013 16:49

Onderwerp: Re: Vera Bergkamp Fwd: Graag wat nader info

Aan: Pete Blaker pete.blaker@gmail.com

Cc: v.bergkamp@tweedekamer.nl, “Kooiman C.J.E.” n.kooiman@tweedekamer.nl

Beste Piet,

Volgens het Hoefnagels model is Waarheidsvinding geen figuurlijke motorzaag,

een uithuisplaatsing is bij per definitie geen therapie.

Het BMJ zal toch blij moeten zijn ? Ik snap niet je reactie zo goed denk ik ?!

Met vriendelijke groet,

Edwin Lauxen

Vijfde mail

Van: Pete Blaker pete.blaker@gmail.com

Datum: 23 april 2013 17:12

Onderwerp: Re: Vera Bergkamp Fwd: Graag wat nader info

Aan: Edwin Lauxen

Cc: v.bergkamp@tweedekamer.nl, “Kooiman C.J.E.” n.kooiman@tweedekamer.nl

ik ben op zoek naar de waarheid in deze discussie. E r is namelijk veel voor en veel tegen. Over waarheidsvinding. er is niet 1 antwoord te bedenken. voor alle casussen. vandaar. een kinderrechter doet namelijk ook niet aan waarheidsvinding. heeft ie nog nooit gedaan. lijkt me in deze een prima afspraak. wat wij en de raad beter zouden kunnen doen is preciezer opschrijven wat iemand zegt. dat is geen waarheid maar feitelijke waarheid. een nuance verschil die beter past. jeugdzorg en

raad moeten niet aan waarheidsvinding doen. we moeten wel beter

feitelijk rapporteren. thats it.

mvg Piet Bleeker

Zesde mail

Van: Edwin Lauxen lauxen.e@gmail.com>

Datum: 23 april 2013 17:31

Onderwerp: Re: Vera Bergkamp Fwd: Graag wat nader info

Aan: Pete Blaker

Cc: v.bergkamp@tweedekamer.nl, “Kooiman C.J.E.” n.kooiman@tweedekamer.nl

Beste Piet,

Nou, kinderrechters zijn wettelijk verplicht aan waarheidsvinding te doen volgens wet op rechtsvordering, artikel 20 en 21 !

Gelukkig staat niemand boven de wet, ook de rechter niet want de Rechtspraak is 1 van de steunpilaren van onze Democratie.

Beter feitelijk rapporteren, daar ben ik helemaal met je eens, dat gezinsvoogden etc…onder ede gaan tijdens de rechtszittingen dat is een prima idee ;-))

Met vriendelijke groet,

Edwin Lauxen

Zevende mail

Van: Pete Blaker pete.blaker@gmail.com

Datum: 23 april 2013 18:44

Onderwerp: Re: Vera Bergkamp Fwd: Graag wat nader info

Aan: Edwin Lauxen

Cc: “v.bergkamp@tweedekamer.nl” v.bergkamp@tweedekamer.nl, "Kooiman

C.J.E." n.kooiman@tweedekamer.nl

Als ik onder ede moet. Zoek ik echt ander werk denk ik. Totaal ongepast bij het werk. Plank en misslaan als dat de wet wordt.

Als je het wel vindt. Kom dan maar eens 10 jaar bij BJZ werken. Ik spreek echt uit ervaring van meerdere casussen.

Gr. Piet Bleeker

Nico Mul

Klik op de links en lees de comments:

http://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/opinie/columns/waarheidsvinding.9017139.lynkx