OTS&Verhuizen naar Belgie maar een ex in Nederland :de mailwisseling

  • dyno

    Hi,langzamerhand krijg ik alles op een rijtje en mijn voornemen om naar Belgie te gaan worden sterker en sterker.

    Alleen, ik ben alleenstaand en mijn ex blijft achter in nederland,heeft totaal geen omgang met de kinderen,maar de wet zegt uiteraard dat ik niet mag verhuizen zonder toestemming…

    Hierbij de mailwisseling met een advocaat,misschien dat iemand er nog iets aan heeft.

    Mijn antwoorden zijn dik en schuingedrukt.

    Als ik het goed begrijp wilt u naar Belgie verhuizen om aan BJZ te ontkomen. Klopt dat? Als dat zo is, dan hebt u zeer waarschijnlijk wel een probleem omdat u zich dan aan de ondertoezichtstelling wilt onttrekken zonder enig ander zwaarwegend belang. Als u een zwaarwegend belang hebt (bijvoorbeeld U of uw partner is Belgisch of er is werk daar dat u ambieert of een andere omstandigheid, dan zou de rechter u kunnen laten gaan. U moet er rekening mee houden dat u wordt gedwarsboomd door BJZ als u vertrekt zonder hun toestemming. Als u mag verhuizen, terwijl er ook nog een OTS op zit, dan wordt de OTS overgedragen aan de Belgische autoriteiten.

    Zoals ik al zei ben ik vrij om te verhuizen waarheen ik wil.

    Ook met een OTS is dat prima mogelijk.

    Dus als ik het bij voorbaat toestemming ga vragen bij de rechtbank maak ik slapende honden wakker,die ik eigenlijk pas wakker wil maken als ik in Belgie ben.

    Dat kan dus niet. U kunt zelfs worden bevolen om terug te verhuizen.

    Dat was juist mijn vraag,hoe groot is de kans dat een rechter dat gaat eisen aangezien vader geen family life heeft met de kinderen ,integendeel.

    De melding bij het AMK is ook door mijn ex gedaan,plagerijen en uiteindelijk zit je dan met je gezin in deze situatie. Zou u hier nog iets mee kunnen?

    Als ik het goed begrijp is er een AMK melding gedaan en die is aanleiding geweest om de OTS uit te spreken? Als dat zo is dan is juridisch verdedigbaar dat de OTS terecht is en de melding bij het AMK ook. U bent het daarmee niet eens, dat begrijp ik, maar dan had u misschien in hoger beroep gemoeten.

    Ik heb uiteraard nauw samengwerkt met een advocate,maar niemand doet aan waarheidsvinding en de zogenaamde waarheden van de RvkB worden feilloos overgenomen door BJZ met fouten en al ( waarvoor later nog een excuses maar toen was de OTS al uitgesproken uiteraard) .Neem dan een rechter die dit feilloos aanneemt ( er zijn nooit contacten geweest met scholen etc) en voila je bent binnen…

    Uit uw verhaal leid ik af dat de vader dan wellicht niets laat horen, maar hij is ook niet spoorloos ofzo. Hij is nog ergens in beeld. De rechter zal in elk geval de vader dan wel als vader willen horen.

    U kunt met mij verder gaan, maar dan is het wel zaak om de OTS eraf te krijgen, anders wordt u sowieso (zo verwacht ik), verboden om te verhuizen middels een schriftelijke aanwijzing.

    Uiteraard als BJZ er lucht van krijgt dat ik ,zoals vele gezinnen, de grens over wil om zo onder de idiote bureaucratie van BJZ uit te komen komt er een schriftelijke aanwijzing,zoals ik al zei ik ben dan ook niet van voornemen om dit van te voren te gaan aankondingen uiteraard.

    De vader is inderdaad niet spoorloos heeft gewoon doordat we getrouwd zijn geweest ( we hebben een flittscheiding gehad die zoals ik lees niet eens geldig is in het buitenland)ook gezag heeft over de kinderen.De kinderen inmiddels jaren niet heeft gezien en in overleg met BJZ/LDH is besloten het contact met vader te verbreken,ook besproken in de rechtbank.

    Ben mij derhalve wel bewust van de wet uiteraard …Dus ik zit in een soort van cirkel als ik het goed begrijp.

    Toch lijkt het mij dat vader er niks meer of minder om heeft waar ik woon ook met mijn kinderen,heeft geen family life,daarbij betaalt hij nog nimmer alimentatie of andere zaken ..kortom…hoe streng is de wet en heb ik een goede kans dat er een rechter zou zijn die zegt…u mag gewoon in belgie blijven wonen want vader heeft verder ook nooit contact met de kinderen..

    Kijkt u in elk geval op http://www.rvr.org/nl/subhome_rz/rechtsbijstandverlener,Inkomensgrenzen.html

    om te zien of u in aanmerking komt voor gefinancierde rechtshulp. Dus subsidie voor de kosten van de rechtsbijstand. Mochten de kosten te overzien zijn, dan kunt u een goede gok wagen. Als u uw advocaat zelf volledig moet betalen, dan kan het in de papieren lopen. We zouden kunnen afspreken dat ik voor u wel de subsidie aanvraag en dat we afwachten wat de uitkomst is (hoog, laag of geen subsidie) en dat u dan pas beslist of u verder wilt met de zaak. Het kan zijn dat als u wel subsidie krijgt dat u dan misschien nog niet daadwerkelijk vertrekt, maar dat ik u wel al kan begeleiden in de juridische kant van de zaak.

    Ik ben inmiddels zo thuis in deze wereld dat ik weet hoe te handelen en het deels gefinancierd worden gaat.Ook weet ik hoe te handelen met het juridisch loket en welke aanvragen te doen.Toch bedankt voor deze informatie.En geld doet er in deze kwestie niet toe daar mijn ouders volledig achter mij staan en bijspringen waar nodig.We willen gewoon terug een normaal leven.

    Voor een procedure moet u ook griffierecht betalen aan de rechtbank: http://www.rechtspraak.nl/Procedures/Tarieven-griffierecht/Pages/default.aspx

    Mocht u hierop in willen gaan, dan moet u het Juridisch Loket bellen (0900-8020) en aangeven dat u een doorverwijzing naar de advocaat van uw voorkeur wenst, te weten *******te ********in verband met een zaak inhoudende dat u overweegt de rechter te verzoeken vervangende toestemming te geven voor een verhuizing naar Belgie, een zogenaamde 1:253a BW-procedure.

    Ik verneem wel van u wat u wilt. Ik voeg ook nog een link bij van het Juridische Loket: http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx?gclid=CJ7W1Lus4LUCFczHtAodJ3UAqg

    Komt u niet in aanmerking voor gefinancierde rechtshulp dan doet u er verstandig aan eerst te wachten totdat de OTS er helemaal af is.

    Wachten tot de OTS eraf is,als u enigszins bekend bent met de werkwijze van zowel bjz als het ldh weet u dat dit niet zomaar gaat,of iemand moet de geldkraan dichtdraaien die deze zogenaamde hulpverlenende instanties krijgen voor de ots van mijn kinderen.

    Geachte mevrouw,

    Ik wilde uiteraard even compleet zijn en wist niet dat u al op de hoogte was van het een en ander.

    Om de vraag kort te beantwoorden: het is zeker een omstandigheid waar de rechter rekening mee zal houden. Het is namelijk zo dat als de minderjarige(n) niks meer van de vader hebben te verwachten (omdat hij buiten beeld is) dan dreigt er ook niets voor hem verloren te gaan. Uiteindelijk is het een afweging die gemaakt moet worden tussen de diverse belangen.

    Met vriendelijke groeten,

    En dat was wat ik wou weten

  • helponsvluchtennaarbelgie@gmail.com

    HELP HELP HELP!!!

    Ik ben een alleenstaande moeder met een zoon van 6.

    wil per dirèct naar Belgie vluchten voor Bjz.

    Heb hier bijstandsuitkering, zal dus naar een opvang moeten waar ik mij dirèct in kan schrijven!

    Weet iemand waar ik het beste opgevangen kan worden en met welk verhaal ik binnen moet komen?

    Graag ASAP contact opnemen met Truus Barendse van T''kog!

    023-5321223

  • emmelyjordy@hotmail.com

    hallo,

    ik wil ook graag na belgie. wie wilt er samen met mij gaan?

    ik moet echt dringend want ze willen mijn jongste kindje ook afpakken als ik niet doe wat hun zeggen.

    en als er iemand is die samen wilt gaan is dat een stuk makkelijker,ook qua kosten om in het begin even samen iets te huren.

    wie oh wie?

    ben echt ten einde raad.

    liefs mari

    ps. alleen serieuze reacties.

  • sophiandrawijnands@gmail.com

    je moet in belgie 90 dagen hulp vraag hebben dus dat betekend 3 maand zelf huren en aankloppen bij het jacq belgie levert je niet uit als je aangifte doet tegen jzg nederland maar is het de moeite waard voor mensen met kleine kids ja maar met grote kids en fam nee ik zelf denk er niet over maar raad aan doe eerst flink info op in belgie en overweeg ik vind dat we moeten vechten en elkaar steunen en zorgen dat het hier in nederland stopt afz sjean karssen