Hallo allemaal,

Mijn vraag is wat kan ik verwachten van Bjz het verhaal is deze ik probeer het kort te houden.

Ik ben zelf een moeder van drie geweldige kinderen van 23 jaar 21 jaar en 10 jaar het gaat ook niet over mijn eigen kinderen daar is niks mis mee en geen problemen

ze wonen nog thuis behalve die van 21 die woont bij haar vader waar een fijn contact mee is.

Het gaat om de nu 15 jarige dochter van mijn partner. Ze is door moeder ongeveer een half jaar geleden uit huis gegooid omdat ze zoals zij zegt niet meer aan kon en ze er genoeg van had tja het is een puber die komen niet met een handleiding maar dat terzijde. Het was s''avonds rond 21.00 uur dat de dochter belde dat ze er niet meer in mocht in de stromende regen we zeiden probeer met mam te praten want om meteen op te halen is ook niet de oplossing er ging een half uur voorbij en ze zat nog voor de deur mijn partner ging haar halen en schrok wat hij aantrof ze zat onder de krassen en blauwe plekken en overlegde wat hij moest doen en is toen meteen aangifte gaan doen toen ze op het politie bureau waren belde iemand van Bjz naar de dochter waar ze was en of ze onderdak had het was tegen 24.00 netjes op tijd dus terwijl ze al vanaf smiddags wisten dat de moeder het kind er ging uitgooien dat vond ik al raar.

Toen begon de hele molen we hebben natuurlijk die meid bij ons in huis genomen geen twijfel mogelijk.

Daar kwam Bjz om de bocht en ging dan maar eens even bekijken of ze bij ons wel op haar plek is pfff na ja ze is bij haar vader maar prima doe maar onderzoek ik speel wel mee maar met gemengde gevoelens want ik heb nog nooit iets te maken gehad met Bjz dus ik ging er van uit dat het wel los zou lopen.

Er moesten gesprekken komen en die kwamen er de dochter wil het liefste naar huis naar haar broertje zusje vriendinnen bekende noem maar op hier heeft ze die niet in de buurt. Binnen 2 weken bleek dat de slaapkamer van de dochter was opgeruimd ze was van haar sport afgehaald waar ze gek op was en mocht geen enkel contact hebben met broertje en zus van de moeder en ze moest zich maar bij vader inschrijven van moeder. Dat wilde wij dus niet omdat dat kind graag terug naar huis wilde en wij die deur niet dicht wilde gooien. We hebben haar weer op haar sport aangemeld en het gaat ook goed op school.

We zijn nu maanden verder en wat is de uitkomst ze krijgt een voogd voor haar opvoeding kom op zeg welke opvoeding het kind is 15 en opgevoed is ze al ze kan schrijven en met mes en vork eten dus opvoeden in deze fase is er niet meer bij we kunnen haar wel sturen en begeleiden ….. nee ze krijgt een voogd omdat de ouders niet met alkaar kunnen communiceren dit gaat echt nergens over.

Wat kan ik er nu dan van verwachten van die voogd wat doen die of willen die ik heb mijn dochter van 10 ook hier kunnen ze me daar ook mee gaan bemoeien ik ben eigenlijk gewoon bang ik hoor veel over uit huisplaatsen enz dat is allemaal niet nodig de 15 jarige dochter doet het prima geen problemen maar wij hebben ook wel duidelijke afspraken net als met mijn andere kinderen zoals het hoort. En ik schaam me gewoon ik durf niet te zeggen dat hier een voogd in huis komt om een kind op te voeden.

Dit is een klein stukje van mijn verhaal en dat allemaal in nog geen 6 maanden tijd.

Groetjes Peeke