Ook ik wil als oma reageren.aangezien onze kleindochter eerst ots is geplaatst, daarna uit huis.
Onze zoon heeft een relatie van 5 jaar gehad, hij wist dat ze blowde, maar niet dat ze zwaardere drugs gebruikte. uit eindelijk heeft het zijn relatie gekost,
Tijdens die relatie is er een kleindochter geboren.
Toen ze net zwanger was, kon ze nergens terecht en hebben haar in huis genomen, die kleine meid is zowat in ons huis geboren en het eerste jaar heb ik haar opgevoed en verzorgd.
Wij hebben in het begin nog wel gedacht dat het een afkick kindje zou worden na de geboorte., maar dat was gelukkig niet zo.
Na een jaar bij ons gewoond te hebben zijn ze op hun zelf gaan wonen en door allerlei omstandigheden mochten we op een gegevend moment die kleine meid een tijdje niet zien.
In 2010 raakte ze weer zwanger en moest toen van haar moeder de zwangerschap afbreken, anders mocht ze helemaal nooit meer thuis komen.
Achteraf is ze vele malen door haar moeder en derde vader het huis uitgezet, de laatste keer is ze er letterlijk het huis uitgeslagen en kreeg ze het kind in haar armen geduwd.
Verleden jaar toen waren ze al een tijdje uit elkaar, kreeg zij een huis, daar heeft toen onze zoon nog bij geholpen met het betalen van haar eerste huur en borg en hij heeft ook nog geholpen met opknappen van het huis.
In de tijd dat ze al uit elkaar waren, heeft het ziekenhuis een melding gemaakt bij RVK en daarna is ze ots geplaatst.
De RVK heeft toen onze zoon ook opgeroepen om een verklaring af te leggen, later wilden ze beweren dat hij niet had gereageerd op hun oproepen,
Hij heeft ze er toen op gewezen dat er 2 getuigen bij waren, nl zijn ouders en toen hielden ze hun mond.
Op een gegevend moment wilde onze zoon zijn dochter zien, zij deed niet open, hij hoorde wel zijn dochter, maar haar niet, toen heeft hij een ruitje ingetikt, waarop zij de politie belde.
Die schrokken wat ze daar aantroffen en hebben toen BJZ gebeld, nadat ze van onze zoon hoorde dat ze al ots geplaatst was. ondertussen had hij ook ons gebeld en gevraagd of wij ook wilden komen.
Ze troffen daar bekende junkies en dealers aan en het was er erg smerig, de vaat stond huizen hoog en er stonden ook gestolen spullen.
De politie heeft nog geprobeert om haar bij ons geplaatst te krijgen, maar dat lukte niet, ze vertelden later ook nog dat ze precies het zelfde gadaan zouden hebben als het om hun kind zou zijn gegaan.
Vanaf het begin is BJZ tegen onze zoon geweest, ze hebben zelf gepresenteert om hem 45km te laten rijden en hem te vertellen dat ze niets met hem te maken en hij kon meteen vertrekken.ook hier waren wij als ouders bij.
Later begon BJZ leugens op te schrijven, ondertussen hadden wij al in advocaat in de armen genomen.
BJZ heeft nooit onderzoek laten instellen naar de gr, ouders van die kleine meid, dus hoe kan het dat je dan een bewijs van goed gedrag krijg?
Onze zoon heeft nl. dingen aangegeven over deze ex-schoonouders, oa : oma mz is opgepakt wegens wapen bezit, ze heeft iemand ingehuurd om haar man te vermoorden en voor dood achter gelaten, het bloed zat tegen het plafond en droop door de bank, hij mist een oog en kan nooit meer werken.
Het zijn alcholisten en gaan gagelijks naar de kroeg en nemen die kleine meid gewoon mee, stiefvader/opa heeft zijn stiefdochters misbruikt, waar 1 ervan aangifte gedaan heeft bij de politie,
En dan het taal gebruik, gewoon te erg voor woorden, zo hebben ze de kleine meid geleerd dat een agent een kankerhoer of kankerlijer is.
laatst was die kleien meid hier en toen zei ze , papa, maak mijn kutje even schoon, daar schrok mijn zoon erg van en zo zijn er nog vele woorden die je niet mag verwachten van een kind van 3 jaar.
Ook hebben die gr.ouders grote schulden circa € 100.000 en geen eens een hypotheek, ook dochter lief heeft schulden van circa € 40.000
Nadat ze wisten dat ze geld zouden krijgen voor die kleine meid, wilden ze haar wel in huis hebben,
Oma “dumpt”de kleine zonder toezicht bij de moeder, terwijl ze van de rechter haar alleen met toezicht mag zien en dit doet de oma omdat ze er wel eens genoeg van heeft.
Hij mag zijn dochter 1x per 14 dagen 4 1/2 uur zien en dit wil BJZ zelf nog in gaan korten omadat die kleine meid nachtmerries zou hebben, als ze bij ons is geweest.
Dat ze nachtmerries zou hebben zou mij niets verwonderen, tenslotte heeft deze kleine meid al heel veel mee gemaakt in haar nog jonge leventje.
Als heel kleintje sloeg ze al met haar hoofdje, dat ging van de ene kant naar de andere kant. later is het kreunen en huilen in de slaap bij gekomen.
Vaak lag ze ook dwars door haar bedje of lag ze uit eindelijk met haar hoofdje op het voeten eind.
Ze heeft ook wel eens naast mij geslapen omdat ze heel erg onrustig was en "praatte in haar slaap, van mama niet doen!
En wie weet heeft de drugs schade aangericht aan de hersentjes
Doordat die andere oma nu weet dat er dingen over haar naar buiten is gekomen begnt ze met leugens, zoals dat die kleine zou moeten huilen voordat ze naar ons toe gaat.
Terwijl ze zingend naar de deur komt als ik aan bel ( ik moet haar ophalen en brengen) hoor ik haar al zeggen daar is oma, ik ga naar papaaaaa.
Ze is dan zo blij dat ze haar vader weer ziet en vind het verschrikkelijk als ze weer weg moet. ze mopperd, is het nu al tijd? ik moet nog zoveel doen.
We hebben nl. een kamertje voor haar ingericht een echte meiden kamer, terwijl we van onze dochter ook 2 kleinzoons hebben van 8 jaar en bijna 6.
Maar het meisje vind dat het haar kamer is. Ze is ontzettend gek op haar papa, ze loopt ook de hele tijd achter hem aan, waar hij ook gaat.
Ze praat niet over wat ze bij haar andere gr. ouders beleeft, wel weet ik dat ze ondanks alles ook gek op haar moeder is.
Het lijkt wel als ze bij ons komt geen ander leventje heeft in die paar uur, ze sluit zich helemaal af van die fam. dit is niet gezond.
Ook hier doet BJZ niets aan, voor wie zijn ze eigenlijk voor het kind of die zgn pleegouders
Mijn zoon zou haar man een week lastig gevallen zijn met hem uit te maken voor kakkerlak, pannekoek en weet ik wat allemaal, terwijl hij hem zeker al een jaar niet gezien of gesproken heeft, dus laat staan lastig gevallen.
En het ergste vinden wij dat er niets met onze gegevens door BJZ gedaan is en ook niet met de meldingen bij het AMK.
Ook RVK werkt tegen, zo wilde wij weten hoe ze aan het bewijs van goed gedrag van die tegenpartij zijn gekomen, dit kan nooit onderzocht zijn.
Maar onze zoon is volgens hun geen belanghebbende, hij heeft zijn kind nooit van haar mogen erkennen, nu snappen we ook waarom.
Terwijl er in hun eigen documenten staat dat de biologische vader recht heeft op informatie erkend of niet.
Daarom zijn we hier ook nog met een rechtzaak bezig.
Ik heb nl. bij justitie een bewijs van goed gedrag moeten aanvragen om oppas oma te zijn voor mijn andere kleinkindern, terwijl er niet eens onderzoek naar deze opa en oma is gedaan anders had die kleinen meid daar nooit gezeten.
Uit eindelijk heeft de advocaat geëist om een verklaring van goed gedrag, toen zat die kleine meid er al een half jaar.
De rechter had trouwens bevolen om uit te zoeken bij welke opa en oma ze het beste af was, maar omdat onze zoon weer bij ons inwoont wilde ze geen onderzoek bij ons doen,
Toen heb ik haar gevraagd, wat is belangrijker, een kind dat bij haar biologische vader wwont en tot een gezond en vrolijke kind kan opgroeien en die ook hulp kan krijgen van zijn ouders als het nodig mocht zijn of een kind bij “pleegouders”,wat de regering en BJZ geld kost., daarop gaf ze geen antwoord.
Zo zijn er nog vele punten waar we tegen vechten,
Maar het ergste is dat dit kleine meisje gevaar loopt,en voor altijd beschadigd kan zijn /worden en haar moeder achter na gaat, die blijkt nu achteraf, al van haar 13e jaar verslaafd te zijn , ze is nu bijna 30 jaar.
Dit komt omdat haar eigen moeder haar ook meenam naar de kroeg en haar alleen achter liet en met mannen mee ging, zo dat die haar oma , haar weer uit de kroeg kon halen,
Ook deze vrouw/ moeder heeft heel veel in haar jeugd meegemaakt en is toen gevlucht uit deze wereld door drugs te gaan gebruiken, ze kan de werkelijkheid niet aan.
Ze vind ook niet dat ze ziek is en wil ook niet afkicken voor haar kind, want ze heeft volgens haar geen problemen en is niet verslaafd
En ondanks dat BJZ dit weet, wil die haar toch uit eindelijk bij de moeder plaatsen, ongelovelijk, hoe een groot bord BJZ voor haar kop heeft, sorry dat ik dat zeg..
Hun wil is wet, ik begrijp nu alle opstandige vaders heel goed, want de mannen hebben totaal geen rechten, ze dienen hoog uit als spermadonor.
Sorry als er schrijf fouten staan,