ik begrijp niks van dit land. We hebben alles zo goed geregeld (dus not) en we hebben overal goede zorg (dus not).
het volgende is aan de hand en ik hoop op veel reacties.
Ik werk in een gezin met 3 kinderen met autisme. het is een gebroken gezin, vader woont in Belgie en heeft ook autisme (wil dit alleen zelf niet weten, maar het staat op papier omdat het onderzocht is). moeder woont in Nederland en heeft, op 48 dagen per jaar na, de volledige zorg voor de kinderen. Ik werk daar als begeleider en doe dat met veel leifde en plezier. Vanaf januari 2011 hadden we een IPV-er in huis om te kijken, hoe gaan wij met de kinderen om en wat kunnen we beter anders doen. dit omdat we er soms zelf niet uitkwamen met de jongste twee. Eigenlijk hebben ze therapie nodig maar daarvoor weigerd vader te tekenen, en zolang vader niet tekent, gebeurt er niks. ook al vermoorden ze elkaar, mag allemaal, want vader zegt dat er niks aan de hand is. deze hulp stopte in september omdat wij het goed deden en er geen leerpunten meer waren.
In juli vorig jaar is er bij BJZ een herindicatie aangevraagd voor 2 van de 3 kinderen. vader had voor de oudste (die niet bij hem komt, omdat hij raar doet en snel boos word) wel een handtekening gezet. Hij moet dat meisje niet, dus die is gestoord en daar tekent hij wel voor. maar voor de andere twee weigerde hij om te tekenen. moeder is gestoord, die wil alleen maar geld volgens die man. nou is het zo dat het meisje waar wel voor is getekend het minste problemen heeft en geeft in het gezin, dus uitermate vreemde situatie vonden wij. Ik raakte door dit alles in de ziekte wet, ik was mijn baan kwijt, moest mijn huis opzeggen en tot overmaat van ramp ook nog mijn auto in puin, dus kans op ander werk was voor mij erg lastig, vandaar in de ziektewet. In november ben ik toch weer daar gaan werken, in de hoop dat de BJZ zijn werk zou gaan doen heb ik gebeld met de betreffende dame die ons was toebedeeld. de situatie nogmaals uitgelegd en ze vond het dom dat ik weer daar werkte zonder dat ik er voor betaald werd. DOM, wie is er nou dom dan? ik niet hoor, ander werk ligt niet voor het oprapen. Maar goed, moeder en ik zijn in de pen geklommen en we hebben een klachtenbrief gestuurd naar BJZ over de betreffende dame. Hier kregen we heel snel een reactie op, dus wij 22 november daar naar toe en er werd ons beloofd dat er om vader heen gewerkt zou worden, en mevrouw vermelde ook nog even dat ze dacht dat het wel goed ging dus dat het niet zoveel haast had. Ik kon haar wel schieten. Het ging en gaat helemaal niet goed. Daar werd ons beloofd dat er snel hulp zou komen voor de jongste 2 dmv buitenschoolse dagbehandelling, er was geen wachtlijst op dat moment dus ze konden half januari, na de kerstvakantie starten. er werd wel contact met ons opgenomen. Ik heb de kinderen voorbereid (dat moet wel met al die auties) en verteld wat de bedoeling was. Oke was ff slikken maar ze vonden het goed, wel wat nerveus natuurlijk. Eind januari heb ik de telefoon maar weer eens gepakt, wanneer er nu eens wat gaat gebeuren. Ojee, wat schrik ik hiervan, het had al gestrt moeten zijn en hoe kan dat nou. dat was miep van de jeugdzorg. daarna ging het allemaal snel (dachten we) en nu mogen ze eindelijk in maart beginnen (als het goed is).
Nu komt het mooiste en daar wil ik graag jullie oordeel over!!!!!!!!!!!!
de middelste heeft een zeer laag IQ, geeft niks, kan ze niks aan doen. daarnaast heeft ze rigide gedrag in alle vormen die je kan verzinnen als het met kleding en haar te maken heeft. het moet zo zitten en niet ander, broeken moeten tot bh hoogte worden opgetrokken, wat bij haar helemaal niet mag omdat ze dan te ver in haar kruis omhoog getrokken worden en ze heeft zeer veel problemen met de blaas (verzonnen door moeder, volgens vader) hier is ze al enkele keren geopereerd.
Wij mogen geen bladzijde van een boek omslaan, niet kauwen, niet drinken, en niet ademen, want dat gaat ze uit haar dak. en niet een beetje. iedereen lijdt onder haar gedrag en iedereen loopt thuis op zijn tenen om haar maar niet te veel prikkels te bezorgen. Hiervoor hebben we hulp gevraagd vanaf 2010. niemand of niks begrijpt wat we bedoelen want als er iemand is die het meisje nog niet eerder heeft gezien is het een voorbeeld kind, zo ook op school, het perfecte kind (dachten ze daar nog) ik heb in december tegen dit meisje gezegd, waarom doe je thuis zo als je uit school komt? je kan toch als je boos bent geworden op school dit op school oplossen? ik heb haar snoep beloofd (als stimulans) en moeder beloofde haar wat van playmobiel.
later in december werd het als maar erger met haar en was moeder de wanhoop nabij. we hebben rustig met het meisje gepraat en uitgelegd dat als ze zo doorgaat ze misschien tijdelijk uit huis moet om te leren hoe zich te gedragen en om te gaan met anderen omdat dit echt niet meer kan.
zelf gaf ze aan dat ze heel graag geholpen wil worden omdat ze zelf niet weet hoe het moet. dit heeft ze op school aan de juf verteld, heemaal niet erg dachten wij, dan weet juf ook hoe het gaat hier in huis en dat het meisje niet het lieverdje is wat ze op school dachten. maar school moest dit wel doorgeven aan BJZ en heeft dit na overleg met moeder ook gedaan.
De dame van BJZ vind dit geestelijke kindermishandeling en nu krijg ik geen verklaring omtrent gedrag meer. terwijl ik door haar toedoen mijn werk kwijt ben en ik nu geen ander werk weer kan krijgen. dit is tenminste mijn mening. Ik wil hiervoor een advokaat inschakelen om mij te helpen, maar als ik het allemaal zo lees op dit forum heeft dat weinig zin, Is er iemand die me de juiste weg kan wijzen in deze, of vinden jullie ook dat ik het kind mishandelt heb?