Mijn zoontje van 8 jaar is reeds anderhalf jaar uit huisgeplaatst. Dit ivm met mijn alcoholprobleem. Al anderhalf jaar heb ik geen druppel gedronken en ben ik keurig in behandeling geweest. Mijn zoon is bij mijn ouders (resp. 77 en 75 jaar maar heel vitaal). Hij is de beste van zijn klas, super in sport( voetbal en hockey en muziek) maar bovenal houdt hij Zielsveel van mij en omgekeerd. Ik ben alleenstaande moeder, maar voetbal, loop hard en schaats elke zondag met hem.etc etc. en heb een topband met mijn zoontje. Hij is superwijs voor zijn leeftijd. Er is nooit iets gebeurd.Maar ik woon in een flat met oude mensen en die vinden een druk knulletje kennelijk niet zo leuk.Ik heb zo hard geknokt om hem weer thuis te krijgen, maar vorige week was hij een beetje lawaaierig want mocht van mij niet langer dan 2 uur op internet. Dus ging die huilen. Ja, dat doen kinderen. En ineens 3 man politie in mijn huis. Nu ben ik doodsbang dat Jeugdzorg hem weer voor een jaar OTS. plaatst. Je komt er nooit achter wie er gebeld heeft. Hij was zelf stomverbaasd en vroeg me "mama, het gaat toch wel door dat ik over 2 maand weer bij je kom.??) Wat moet je tegen zo'n kind zeggen. Mijn ouders kunnen beamen dat er niets gebeurd is.Moet ik een advocaat inschakelen? De Gezinsvoogd van mijn zoontje heeft notabene pas na anderhalf jaar voor t eerst kennis met hem gemaakt…???? Nu is ze overspannen en krijg ik een totaal nieuwe gezinsvoogd die alleen t dossier kent. Ik word hier gek van. Ze maken de levens van mijn ouders, mijn zoon en mij kapot. Mag dat zomaar. Zonder dat er ook maar een spoortje bewijs is dat ik een slechte moeder ben, behalve dat ik in het verleden een drankverslaving had waar ik vervolgens al anderhalf jaar vanaf ben en nog altijd kontakt onderhoud met de betreffende instantie(Verslavingszorg) omdat dat moet. Nooit is mijn kind slachtoffer geweest van mijn verslaving. Ik heb hem nooit verwaarloosd, geslagen(AMK=Algemeen Meldpunt KinderMISHANDELING) kwam me opzoeken wegens wederom een ANONIEME MELDING VAN EEN BUURTBEWONER…Ik heb zijn rapport voor me liggen= bovengemiddeld met rekenen, taal, sport, heeft superveel vriendjes en ik heb mega veel getuigen van t feit dat hij zielsveel van zijn mammie houdt. Dat zegt hij elke dag. WAAROM ZIJN WE OVERGELEVERD AAN DIT SOORT INSTANTIES???