Kindje bij opa en oma

• kell

Hallo,

Wie kan ons helpen we komen er zelf niet meer uit.

Mijn vriend heeft een dochtertje van 8 mnd, al voor de geboorte ging het fout met zijn ex en na haar geboorte heeft zij geprobeerd de kleine wat aan te doen. Meerdere keren maar gelukkig was hij er steeds op tijd bij ( hier is politie bewijs van). Hij heeft hun dochtertje toen naar zijn ouders gebracht met de vraag of zij tijdelijk bij hun kon verblijven zodat hij alles op orde kon brengen, Zijn ex is toen de tijd ook opgenomen.

Nu zijn ze al een tijdje definitief uit elkaar en zij zit niet meer in de instelling maar is wel onder behandeling.

Zijn ex wilt niet voor hun dochtertje zorgen en heeft hem ook toestemming gegeven ( via mail, niet wettelijk) om voor haar te zorgen dus dar is het probleem niet.

Het probleem is dat toen de tijd zijn ex van die buien had zij jeugdzorg erbij heeft gehaald voor de gein ( heeeel grappig) en jeugdzorg zit er nu dus bovenop.

Zijn dochtertje zit nog steeds bij zijn ouders en hij haalt haar geregeld op of gaat langs.

Hij heeft eindelijk alles op orde en heeft dat zijn ouders ook mede gedeeld en ja hoor nu doen zijn ouders moeilijk, nu moet hij opeens volgens hun toestemming vragen aan jeugdzorg als hij haar mee wilt nemen en als hij jeugdzorg belt vragen die waarom hij daarvoor belt??!!!!!

Hij wilde haar graag met kerst en oud en nieuw maar mag niet van zijn ouders.

Als hij nou een onverantwoordelijk persoon zou zijn bij wie ze in gevaar is en geen liefde krijgt ok maar hij heeft haar niks misdaan, heeft haar juist voor haar eigen veiligheid tijdelijk bij hun gebracht wat hem heel veel pijn deed toen.

Dit alles maakt ons helemaal kapot, hij zit hierdoor nu onder behandeling voor depressies, zijn begeleiders daar hebben aan jeugdzorg verklaard dat hij in staat is om voor haar te zorgen.

Ik weet gewoon echt niet meer wat we kunnen doen.

sommige zeggen ons van haal haar op en breng haar niet meer terug maar dat vinden we te gevaarlijk, denk dat dat het alleen maar erger maakt met jeugdzorg.

Wie kan helpen??

groetjes Kell

• W41

Hoi Kell, Dom dat jeugdzorg is ingeschakeld. Als die zich ermee bemoeien is het hek van de dam en duurt het nog maar even of het wordt onder toezicht geplaatst en vervolgens uit huis geplaatst. Een OTS loopt bijna nooit in het voordeel van de ouders af.

Vervolgens moet het kindje hechten in een pkleeggezin en krijg je het bijna niet meer te zien. De grootouders hebben helemaal geen rechten dus die krijgen het zeker niet meer te zien.

Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk getuigenissen (met name van psychiater en medici) krijgt, waarmee je vriend kan aantonen dat hij in staat is voor het kindje te zorgen. Wat betreft de bewering van de grootouders, dat hij toestemming aan jeugdzorg moet vragen: lariekoek. Zolang er geen ots is en dat ergens is vastgelegd (bijvoorbeeld plan van aanpak) kan hij gewoon z'n kind ophalen wnneer hij wil. Hij heeft het toch wel erkend en hij heeft toch ook wel het gezag? IN grootouders die zulke beweringen doen, moet je geen vertrouwen hebben, dus kan ik jullie maar één ding aanraden: onmiddellijk dat kind ophalen!

De grootouders hebben geen poot om op te staan!

Laat het kind bij jullie wonen, zorg dat je je financiën op orde hebt.

Wat je het allerbeste kunt doen: ga naar België, jeugdzorg maakt meer kapot dan je lief is!

Sterkte!

• kell

Dank u voor de reactie.

We zaten er heel hard aan te denken om haar gewoon op te halen maar zijn hier toch maar vanaf gestapt.

Vandaag zouden zijn ouders ( de grootouders dus) een gesprek met jeugdzorg hebben.

Mijn vriend zelf praat haast niet meer met zijn ouders door wat er nu allemaal gebeurd ( dit neemt hij ze zeer kwalijk) dus hebben wij ook niet gehoord wat hier uit gekomen is vanaf hun kant zeg maar.

Wel belde jeugdzorg vanmorgen.

Mijn vriend had het gesprek op de luidspreker gezet en ik heb me echt moeten inhouden om niet los te gaan tegen die vrouw. ( dit was trouwens nummer 3, elke keer heeft hij weer een ander contact persoon)

Ik heb werkelijk nog nooit zoiets meegemaakt.

Het leek net alsof hij een 10 jarig jochie was (i.p.v. een 26 jarige man) dat straf op school kreeg, er werd echt zo neerbuigend tegen hem gepraat maar hij bleef het maar pikken omdat hij zoiets had van ja als ik nu ruzie ga zoeken is het helemaal afgelopen.

Ze zei ook letterlijk: Jij mag je dochter 2 x een halve dag per week zien en niet meer, dus hij zegt waarom niet? waarop ze zegt dat hebben we zo afgesproken, dus hij zegt ik heb helemaal niks afgesproken, zegt ze dat beslissen wij wel en niet jij.

en op zo'n manier ging het hele gesprek en op een toon die zo neerbuigend was.

Mijn vriend was echt woedend hierna en laat zich dus klein krijgen door hun.

Ik heb ondertussen ook contact gezoecht met het akj ik weet niet of dat wat is maar die belde een half uur nadat ik het hele verhaal gemaild had en bellen in het nieuwe jaar terug om te kijken wat er gedaan kan worden.

U zegt van ga naar belgie? waarom belgie? maar jeugdzorg zit er nu al op en vandaag zeiden ze dus van dat hij haar maar 2 x p.w mag zien dus dat is denk ik te laat om haar nu mee naar belgie te nemen?

Tja heel dom dat jeugdzorg is ingeschakeld. Zijn ex heeft een psychose (als ik het goed schrijf) en een heel zwaar verleden en door dat alles samen is ze helemaal de weg kwijt geraakt.

Ze vond het grappig om jeugdzorg te bellen omdat ze niet wist hoe ze voor de kleine moest zorgen terwijl mijn vriend er altijd was en altijd voor de zorgde maar ja 1x niet op zijn ex gelet en zit nu in de shit.

Nog iets raars, woensdag sprak hij zijn ex die vertelde bij zijn moeder te zijn geweest en met zijn moeder en zijn dochter naar het gemeente huis te zijn geweest om haar bij zijn moeder (haar grootouders) in te schrijven en dat schijnt te zijn gelukt wat wij dus niet kunnen begrijpen omdat hun toen de tijd beiden formulieren te hebben getekend dat ze beiden de voogdij hebben dus beiden toestemming moeten geven.

We zijn hiervoor bij het juridisch loket geweest maar die konden ook niet echt antwoord geven die snapte er ook helemaal niks van.

We moeten nu de gemeentes gaan bellen waar ze stond en nu is ingeschreven om dat uit te zoeken.

Financieel is moeilijk, we leven een normaal leven met wat schulden zoals zovelen en daar wordt aan gewerkt.

Bedankt voor uw antwoord en inderdaad Jeugdzorg maakt heel veel kapot! dan durven ze nog te zeggen fijne feestdagen grrrrrrr KL#%^&

• W41

Als beide ouders het gezag hebben en het kind door de rechter niet onder toezicht is geplaatst, hebben de grootouders en bureau jeugdzorg niets te vertellen.

Laat even weten wat er tot dusver door de rechter is besloten!

• j.dekoning1@planet.nl

als grootouders heb je wel rechten

vergeet dat niet moet via d erechter maa rje hebt rechten en dat heb ik zelf ondernomen

jacki