1ste gesprek bureau jeugdzorg aan huis.

• Nicky30

Goedmiddag,

Mijn vraag aan u is eigenlijk of het eerste gesprek met jeugdzorg perse thuis moet plaatsvinden. Kan dit niet op het bureau zelf? en mag ik er iemand bij hebben?

ben op van de zenuwen, had totaal niet verwacht aangegeven te zijn bij jeugdzorg en vooral niet door deze persoon! Iemand tips..?! alles welkom!!

bij voorbaat dank!!

• scolopendra

Hallo nee je bent niet verplicht om deze gesprekken bij jou thuis te voeren en je mag natuurlijk iemand meenemen.

Als je je er niet prettig bij voelt zou ik ze bellen het uitleggen en zeggen dat je graag in gesprek wilt maar bij hun op kantoor en geef gewoon aan dat je iemand meeneemt.

• cjgadvies

heb je al een opname apparaatje???

mijn advies is om voordat je in gesprek gaat zo'n ding aan te schaffen, zijn niet al te duur maar wel heel erg handig. denk er aan dat hij een usb aansluiting heeft zodat je de opname op je pc kunt zetten en dat er een goede microfoon op zit, eventueel een extern microfoontje.

Neem het gesprek op zonder dat je het meedeelt, DIT MAG van de wet.

Je kunt het ook wel melden dat je opneemt maar dan weet je vooraf dat je niet de informatie krijgt die ze je hadden willen vertellen…..

Maak ook aantekeningen en maak hiervan een verslag wat je ter goedkeuring voorlegt aan de medewerker van bjz. Zet daarin alle afspraken die gemaakt zijn.

suc6

• W41

Ben benieuwd hoe het is gegaan.