Ondertoezichtstelling

• PeterKerkhof

Dames, heren

Er is al geruime tijd sprake van huiselijk geweld tussen mij en mijn vrouw, waarvan de kinderen helaas getuige zjin geweest.

Er is door de Raad van de Kinderbescherming een verzoek tot ondertoezichtstelling ingediend.

De onderzoeker van de Raad heeft geadviseerd dat ik en mijn vrouw een rustperiode moeten aanhouden. Als dit niet gebeurt dan wordt er eventueel een verzoek tot uithuisplaatsing van de kinderen ingediend.De rustperiode houdt in dat alleen ik met mijn kindern ben of alleen mijn vrouw bij mijn kinderen is. Ik wil graag meewerken aan de rustperiode. Mijn vrouw in eerste instantie ook. Ik heb gekozen om een tijd bij familie te zitten, en mijn vrouw bij een vriendin. Echter, het was de beurt aan mijn vrouw om nu voor een weekend bij haar vriendin te logeren, zodat ik in de hoofdwoning voor de kinderen zou zorgen. Echter, mijn vrouw zei plotsklaps: dit is mijn woning en ik wil niet weg, ik blijf hier.

Ik heb de onderzoeker van de Raad laten weten dat mijn vrouw niet wil meewerken, en een afspraak ingepland om te bemiddelen, en om samen een schema op te stellen (wanneer mijn vrouw thuis is en voor de kinderen zorgt, en wanneer ik thuis ben om voor de kinderen te zorgen).

Ik als vader wil heel graag voor de kinderen zorgen en een goede band meit de kinderen behouden.

Nu heb ik een aantal vragen:

- als de ondertoezichtstelling wordt uitgesproken, kan ik als vader ook voor mijn kinderen zorgen in een soort van co-ouderschap? Dus bijvoorbeeld, een paar dagen per week de kinderen bij mij, en een paar dagen per week de kinderen bij mijn vrouw? Of is het zo, dat mijn vrouw mijn omgang met de kinderen kan weigeren?

- mjin vrouw heeft geen familie in nederland, ze heeft alleen vriendinnen waar ze terecht kan. Ze zegt: jij hebt familie hier waar je kunt logeren en ik niet. Is dit een gegronde reden van mijn vrouw om in de hoofdwoning te blijven, en dus krijgt zij altijd de kinderen toegewezen?

Mvg,

Peter Kerkhof

• johannesvenekamp@hotmail.com

OTS van de regen in de tropische storm

• W41

Hoe de OTS verloopt is afhankelijk van de grillen en grollen van de gezinsvoogd die je toegewezen krijgt. Maar het hoort als volgt: ze horen hulp te verlenen. Zij horen de kennis en wetenschap te hebben hoe jullie kunnen stoppen met de gewelddadigheden. Helaas zul je die hulp niet krijgen en zal het van kwaad tot erger gaan. De rustperiode is alleen maar een zoethoudertje, totdat jeugdzorg met een uhp kan ingrijpen.

Onthoud goed: een uhp is een uiterste maatregel en zo dient het ook gebruikt te worden!

Ga naar een psycholoog en ga samen met je vrouw in therapie.

• PeterKerkhof

De gezinsvoogd heeft aangedrongen op een psychologisch onderzoek. Zowel ik en mijn vrouw zijn allebei bereid om in therapie te gaan bij een psycholoog. Mijn vrouw en ik gaan allebei appart naar een psyhotherapeut. Nu wil de gezinsvoogd dat wij toestemming geven in ons dossier. Zij zegt dat dit beter is, en ook voor de kinderen.

Vraag: zijn er meer mensen die toestemming hebben gegeven, en wat is uiteindelijk het resultaat geweest? Wat heeft de gezinsvoogd gedaan met de informatie uit het psychologisch onderzoek?