kind in pleeggezin al3jaar,!

• bulshittt1@hotmail.com

Goedennacht.

Ik ben 20 jaar en heb een zoon van 4jaar die in een pleeggezin woont,

Ik was 15 toen ik zwanger raakte en 16 toen ik beviel

ik stond zelf onder ots ‘' ondertoezichtgesteld ’' waardoor me zoontje meteen bij ze geboorte al een voogd aangewezen kreeg

na een jaar , werdt hij uithuisgeplaatst , vanwege huiselijke problemen.

Op dat moment woonde ik nog bij me moeder thuis,

Leger Des Heils , via wie me zoon weg is gehaald , beloofde telkens van alles , maar kwam geen enkele belofte na,

Al die beloftes ook nooit op papier gezet,

Zo werdt er belooft , op het moment dat me zoontje elk weekend nog thuis was dat die 4 dagen in de week thuis zou komen omdat de

cresh en alles toch in de buurt van mijn huis was .

Na het te hebben af gesproken blijkt het toch niet door te kunnen gaan want dat is te vermoeiend voor het kind.

Hij bleef de weekenden komen , geen enkele probleem, Maar op dat moment zat die nog in crisis opvang,

En daarna werdt die doorgeplaatst , naar een nieuw pleeggezin , en duidelijk voor permanent.

nooit hebben ze ons duidelijk gemaakt dat ze van plan waren om hem op te laten groeien in het nieuwe pleeggezin,

Maar het was wel al op papier gezet , De huidige voogd was op dat moment met zwangerschapsverlof en we kregen

een vervangende voogd , Die de papieren ingekeken had en duidelijk niks bleek te snappen van wat er nou werkelijk aan de hand was,

In de papieren was al zoveel duidelijk terwijl wij als ouders zijnde nog maar zoweinig wisten ,

al die tijd waren ze van plan om hem op te laten groeien in de nieuwe pleeggezin , maar wij wisten van niks ,

en dachten dat die nog wel terug zou keren naar ons toe , maar zo te merken verkeerd gedacht,

Op de dag van vandaag zie ik hem 1x per maand en op die dag maar anderhalf uur,

Hij begint zich af te vragen waarom wij nooit komen of waarom wij nooit blijfen slapen,

maar ondertussen zegt leger des heils ons vertel hem niks over de situatie anders zullen wij hem weer verplaatsen

En zullen jullie hem niet meer zien,

Hij moet denken dat wij het er mee eens zijn dat die daar is , terwijl hij ons begint te vragen waarom komen jullie nooit? ,

Waarom blijfen jullie nooit bij me slapen?

Hoe moet k hem vertellen dat ik van hem hou met me hart en ziel & dat het enige is dat ik wil is hem naast me zei dat ik doorga voor hem en me best doe ,

maar ik zie geen toekomst meer geen toekomst in ons ik blijf hopen zoals elke moeder doet , maar is dit niet tevergeefs , want hun zijn niet meer van plan om hem terug te geven !

ik heb ze gevraagt me hulp te geven om me te helpen om verder te komen, waarop zei antwoorden dat ze niks konden doen om mij verder te helpen , het ging niet meer om mij maar om hem.

Voorderest wilde ik naar een tienermoederhuis de pleegmoeder raade mij dit echter af.

Nu op dit moment wil ik nog naar een tienermoederhuis of een terug naar huiskering programma , maar weer geen idee van hoe ?

De voogdij heeft al vele beloftes verbroken en zeker veel niet eens op papier gezet,

ik weet niet meer wat ik doen kan om hem terug te krijgen ,

is de enige optie dan om naar de televisie te stappen of de krant?

ik wil binnen kort een rechtzaak gaan openene,

Maar me advocaat waarschuuwd al dat er weinig kans is met de voogd van nu,

wanhopige moeder, die geen raad meer weet,

ik heb nooit de voogdij gehad vanwege dat ik zelf minderjarig was en zelf ondertoezicht gesteld,

Wie of wie kan mij helpen met het proces om mijn zoon van ondertussen al 4 jaar terug te winnen!

• flipperkoe

hoi

Ik weet wat het is. mijn dochter van bijna 8 zit al ruim ruim 5 jaar in een pleeggezin.

Ze heeft het daar heel goed, maar ook zie ik haar maar 1,5 uur per maand en dat is maar 18 uur en 45 minuten per jaar.

dat is bar weinig. Haar oma, mijn moeder, die ziet haar 1x per 2 maand een hele dag van 9 tot 17.00 uur.

dus die heeft meer bezoek dan haar eigen moeder. ik probeer ook al van alles, maar ik krijg het ook niet voorelkaar. bjz heeft ook de voogdij van mijn dochter, maar ik vind het gek dat de oma haar meer mag zien dan haar eigen moeder.

mijn dochter zei altijd heit en mem tegen de pleegouders, maar nu ze ouder wordt gaat ze zelfs zeggen dat zijn mijn papa en mama.

maar ik ben haar moeder en niet zij. nu wil ik proberen om haar hier in de provincie groningen te plaatsen in een pleeggezin of misschien wel bij een kennis van me. maar bjz is het daar niet mee eens.

ik heb vanmiddag dus een advocaten kantoor gebeld en daar kan ik volgende week donderdag terecht tijdens de inloopspreekuur. en dan gaan ze kijken wat ze voor me kunnen doen.

ik krijg haar nooit terug voor haar 18de maar zo kan ik geen band met haar opbouwen met nog geen dag in totaal per jaar.

een kind heeft haar moeder nodig en niet zo nu en dan.

ik hoop dat een advocaat mij daar bij kan helpen dat heb ik vanmiddag ook tegen de gezinsvoogd gezegd maar die doet niks dat weet ik nu al.

want voor haar verjaardag vroeg ik of ik dat bij me thuis kon vieren. maar dat wouden ze niet want pleeggezin had al zoveel te reizen met haar. maar ja dan moet je geen pleeggezin worden.

we zouden er nog een gesprek over hebben maar zelfs dat wordt steeds uitgesteld, ik had het in juni of juli al bekend gemaakt en nu is het al bijna oktober en nog steeds geen goed antwoord.

maar over het overplaatsen laat ik niet zover komen, dus vandaar een advocaat gebeld en dan kijken wat we kunnen doen.

want nu reis ik elke keer voor een afspraak naar drachten. ik heb geld ook niet op mijn rug groeien. en de pleegouders krijgen daar een vergoeding voor en dan vinden ze dat ze 2x in het jaar bij mij thuis komt te veel reizen. nou sorry hoor dan moet je geen pleegouder worden.

ik laat niet meer over me heen lopen, ik ga vechten voor mijn kind.

laat het niet eerder rusten voordat ik het zeker weet als het niet echt lukt. ik heb alles voor mijn dochter over.

groetjes flipperkoe

• W41

Hoi,

Als het met de huidige voogd niet lukt moet je dus zien een nieuwe voogd te krijgen. Je hebt recht op een voogd met wie je goed kunt overleggen. Dat is de 1e brief die je schrijft. In de 2e brief vraag je om toezending van het volledige dossier.

Als je je kind ziet maak je audio, liefst video opnames, het moet goed hoorbaar zijn, dat hij je vraagtr waarom hij niet bij jou is.

Ik zou eens omzien naar een ander advocaat. Met deze komt je niet verder en schijnt bovneiden weinig wetskennis te hebben.

Heb je al eens gehoord van het KOG of SDKN? Beide zijn stichtingen die ouders helpen in uhp - situatie's.

Suvves en sterkte