ouders van kinderen die uithuis zijn geplaatst

• willy.timmermans@student.hu.nl

Beste ouders. Ik wil een onderzoek doen naar de behandeling van ouders door jeugdzorgmedewerkers die de kinderen verzorgen in een jeugdhuis.

Worden jullie gehoord en mogen jullie meedenken met de behandeling?

graag zou ik reactie willen ontvangen om zo in kaart te brengen hoe ouders denken en voelen…

gr W T

• info@jeugdzorgbeleid.nl

Het probleem ligt bij de overheid want immers die bieden de burger geen rechtbescherming omdat ze niet aan waarheidsvinding doen.

De kinderbescherming waar Joris Demmink verantwoordelijk voor is,is een onderdeel van justitie.

Volgens het landelijke directie van de kinderbescherming alswel de ministerie van VWS zeggen dat er niet in de wet staat verankert dat ze aan waarheidsvinding moeten doen.

Wel is zo dat ze beleidsmatig trachten zoveel mogelijk waarheidsvinding getrouw te handelen.

In andere woorden: Wie is op dat moment de raadsonderzoeker en hoe pedagogisch en ethisch is die persoon zelf ontwikkeld.

De kinderbescherming heeft wel de wettelijke taak de kinderrechter te adviseren.

Terwijl veel ouders beschuldigd worden van strafbare feiten wordt alles op civielrechtelijk afgehandeld.

Bij de uithuisplaatsingen wordt eerst per fax een VOTS aangevraagd en terwijl de politie vaak inhoudelijk niks weten van de casus gaan ze wel helpen de kinderen uithuis te halen.

Er wordt geen procesverbaal en/of mutatie opgemaakt.

Zodra de kinderrechter een uitspraak heeft gedaan trekt de overheid zich terug en is de burger overgeleverd aan willekeur van stichtingen.

Hoeveel gevallen zijn er dat ouders hulp zoeken en i.p.v dat ze hulp krijgen worden de kinderen uithuis gehaald en onthecht van de familiebanden? Heel veel kinderen…duizenden kinderen!

Nog iets…Joris Demmink word al 16 jaar zwaar verdacht van pedofilie maar mag blijven werken bij Justitie immers de aantijgingen zijn gebaseerd op veronderstellingen zegt men.

Okee..waarom mag Joris Demmink wel aanblijven omdat het veronderstellingen zijn maar wel onder zijn verantwoordelijkheid duizenden kinderen weggehaald worden uit de gezinnen?

De verhouding klopt niet, want er word heel veel kinderen uithuis gehaald waar niks mee aan de hand is in vergelijking met kinderen waar wel iets mee aan de hand is.

De kinderrechter is daarintegen wel wettelijk verplicht aan waarheidsvinding te doen wet op rechtvordering artikel 20-21

Je zal kunnen stellen of justitie stelt de rechter niet in staat om fatsoenlijk hun werk te doen alswel de rechter is strafbaar.

Nederland is reeds al 3 maal toe veroordeelt wegens schending van mensenrechten door het europese hof.

Ook ik ben in mijn persoonlijke casus bij de poot gepakt,zie:

Edwin Lauxen heeft geen Strafblad maar een AIVD verklaring van geen bezwaar

http://www.youtube.com/watch?v=H3L9dWZx4wA

Ook een arts geeft toe dat de huidige jeugdzorgbeleid een bedreiging is voor de volksgezondheid

http://www.youtube.com/watch?v=4yJrqjmVWuw

Met vriendelijke groet,

Edwin Lauxen

• W41

Hallo Willy,

Het is kommer en kwel bij de jeugdzorg.

Kijk op Hyves of Twitter of LInkedIn en zoek op jeugedzorg en je zult genoeg vinden.

Een boek als jeugzorg ammehoela en de gelijknamige website zijn ook een aanrader.

Groet en suc6

• tineke-31

hoi hoi

nou ik ben dus gechanteerd door bureau jeugdzorg Leeuwarden moest kiezen mijn dochter 2 en half jaar therapeutisch gezinshuis of de voogdij kwijt

ik denk bij mezelf waarom mag en kan jeugdzorg zoiets wreeds doen????kan geen eens aangifte doen belachelijk toch

gr tineke

• regina-kevin@live.nl

mijn zoontje woon bij een pleeggezin.hun hebben de voogdij omdat ik dat voorgesteld hebt ,ik wilde niet dat de jeugdzorg de voogdij kreeg anders zou hij her en der geplaats worden,nu hun de voogdij hebben werken hun alles tegen ik nam hun in vertrouwen omdat ik dacht dat het wel goed was,we konden eerst goed met elkaar over weg,en de pleegmoeder zij tegen de flexis buro dat we net als goeie ,vriendenzijn,maar het blijk niet zo te zijn ,in 2010 in mei heeft de rechter hun de voogdij gegeven ,en de rechter had tegen de pleegmoeder gezegd dat er wel goeie kontakten moet houden voor mij en mijn kind,hij zou met deze kerst vakantie logeren en dat houden hun weer tegen ik had ook gewoon bezoek bij hem 1keer per 2weken en 1keer per 2weken bij mij thuis van 11 tot 7uur s,avond,s,en nu willen hun dat ik 1keer per maand bij hem op bezoek komt,en daar ben ik niet mee eens,ze hebben gezegd dat ik over dingen praat waar mijn kind nachtmerrie,s van krijg ik praat geen dingen met mijn kind waar hij bang voor moet zijn,hij heeft zelfs over dingen en dan zeg ik laten we over andere dingen praten,ik wil graag weer de voogdij van mijn zoon terug,hoe moet ik dat doen moet ik een advocaat weer nemen,ik had een advocaat die goed was,ik weet ook dingen over pleeggezin,,maar er word niet echt naar mij geluistert door flexis,nu hebben we weer een andere persoon die nu voor ons is zodat dat we met elkaar kunnen praten over mijn zoon,we krijgen steeds een andere,omdat daarvoor hadden we er een en die was best goed en die luisterde maar de pleegmoeder doet niet wat zij vroeg en dat zei de jeugdzorg ook zij doet gewoon wat zij wil,en daarom gaat de gene,altijd weg want de pleegmoeder doet niet wat hun vragen,zij doet maar wat zij wil,ik doe zo mijn best voor mij zelf en voor mijn zoontje,

• klachten_leger_des_heils@live.nl

nee niet echt neem nou zonnehuizen pffff heb ik daar effe wat klachten over zeg dag 1 dat t kind geplaatst was belt hij zijn moeder op gillend en helemaal overstuur dat ze hem medicijnen willen toedienen…ik kalmeer m en zeg geef mij eens de leiding dan praat ik met ze dat je dat niet hoeft….

krijg ik enkel een stotterende stagair mannetje aan de telefoon die kon enkel nog maar eh ehg eh uitbrengen en pleurt de haak op de foon….

weekend lang niet bereikbaar maandag ochtend werd ik pas door de mentor van mijn zoon met een excuus zo van ja dat was een invallertje die komt eens in de week pffff

absoluut wordt je overal buiten gehouden…de rest kun je op onze pagina volgen hoe we behandeld worden werk graag mee aan een onderzoek.

• cindyreuter7@live.nl

hoi met cindy

mijn kinderen hebben ze ook van ons afgepakt

alen 6kinderen heb ik niet meer

me baby hebben ze gelijk van me afgepakt vanaf ze geboorten en nu

weet ik niet meer wat ik er tegen kan doen help

groetjes cindy

• W41

http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.com/