Help!?

• viviann

3 maanden geleden hebben we een rechtzaak gehad want onze voogd wou een half jaar verlenging ots aanvragen omdat we nog een kindje krijgen wou ze het nog eventjes een oogje in het zeil houden….

dus we hadden er een halfjaar bij gekregen.

maar gister belde ze me en vertelde ze dat ze bij ons langs wou komen om te praten over de ots want ze wil weer verlenging aanvragen.

ik was totaal verbijsterd.

er zijn amper 3 maanden voorbij, ze is 1 keer bij ons geweest en nu al die conclusie?

Ze zegt dat de reden is: wij hebben nu thuishulp van sensiere, die kwam 1 x per week maar zijn contract houd op dus moet er een andere instantie komen, daar zijn ze druk mee bezig en tot die andere instantie komt blijft sensiere. maar de voogd wil dat in de gaten blijven houden want ze weet niet hoe dat contact gaat lopen.

toen de ots voor het eerst werd uitgesproken hebben we een plan van aanpak gemaakt.

dat hele plan van aanpak is helemaal klaar, daar gaat het allang niet meer over.

Ze komen elke keer met van die idiote redenen.

Sensiere kwam 1 x per week, die komt nu 1 x in de 3/4 weken omdat hij geen reden ziet om te komen, want als hij bij ons is is hij na 10 alweer weg want het gaat gwn goed.

We zijn net verhuisd, we hebben een hele mooie woning en zijn daar heel blij mee.

We hebben als gezin echt nooit problemen, dus ik snap het niet, ik snap het echt niet!

wat kan ik hier tegen doen? want ik begin echt mijn hoop te verliezen en ben bang dat ik voor altijd aan bjz vastzit.

• gereij

http://www.youtube.com/watch?v=PGlImspULxw

• essie73

wil je niet ontmoedigen maar volgens mij alsje eenmaal in die molen zit zie er dan maar uit te komen,mij lukt het niet hopelyk voor jou wel en laat het even weten mocht het lukken.

• echtmaf

maak je borst maar nat, wij hebben aan alles voldaan volgends het plan van aanpak maar nu verzinnen ze weer wat anders… Die van Jeugdzorg komt nooit langs, laat nooit wat horen omdat het super goed gaat maar ik denk juist dat ze het daarom verlengt heeft… lekker makkelijk gezin om voor te “werken” ze heeft nog nooit iets ondernomen. Baal hier echt van….

• gereij

En zorg dat je een goed netwerk hebt!

• GeRaadbraakt

Hoi Viviann,

Als je eenmaal in de klauwen van Jeugdzorg zit is het inderdaad moeilijk om daaruit los te komen, ook als er geen enkele reden tot zorg meer is. Mijn advies:

1) Vraag regelmatig (1x per 1 a 2 maanden) het volledige dossier op bij Jeugdzorg en bij de RvdK (zodra die betrokken zijn). Hierdoor word je een tijdrovende klant voor ze en dus minder aantrekkelijk;

2) Dien iedere keer als Jeugdzorg of RvdK ook maar iets fout doet of nalaat direct een klacht in;

4) Schrijf een betoog voor de rechtbank over hoe Jeugdzorg een negatieve impact heeft op je gezin en de opvoeding van je kinderen. Vertel hoe je werk en huishouden lijden onder de aandacht die je aan JZ moet besteden, dat het stress veroorzaakt en hoe het je humeur beinvloedt. Schrijf hoe je telkens na een bemoeienis van JZ je onzekerder voelt in je rol als opvoeder en bang bent fouten te maken. Schrijf hoe je relatie hier onder lijdt (of je mogelijkheid een relatie op te bouwen). Schrijf hoe je kinderen beinvloed worden door bemoeienis van JZ, dat ze na een contact nachtmerries hebben en dagen helemaal van slag zijn. Schrijf het wel zo dat het niet makkelijk kan worden uitgelegd als slecht ouderschap of psychische problemen, want dat zou natuurlijk weer tegen je gebruikt kunnen worden. Vertel dus hoe het op ieder ander vlak goed gaat, behalve voor wat betreft JZ. Beschrijf ook in welke opzichten JZ je zou kunnen helpen, maar dit niet doet of kan. Maak duidelijk dat je het daarom zelf doet en dat dat goed lukt, dat ze dus helemaal geen toegevoegde waarde voor je hebben, enkel last.

Gebruik je betoog in een pleidooi voor de rechtzitting over verlenging OTS. Als je het moeilijk vindt het pleidooi zelf te houden, neem dan een vertrouwenspersoon mee die dat voor je kan doen.

Uiteraard zijn er geen garanties, maar dit geeft je m.i. de beste kans om van de jeugdzorgmaffia af te komen.

Heel veel succes toegewenst!

• karima37@live.nl

ik heb over drie weken een zitting over hogerberoep tegen ots ik ben twee keer in hoger beroep geweest allebei heb ik verloren en is de ots toch verlengd me kind woont gewoon bij me maar hij moet voor therpie naar ggz ik was vorige keer bij het gesprek me kind word gewoon onder vraagd en zeggen ze ja we willen hem helpen maar als ik het zo bekijk is die ggz nog gevaarlijker dan jeugdzorg heeft er hier toevallig iemand te maken met ggz ik wil hier nu echt weg of is het beter om op die zitting te wachten

• scolopendra

Hm als ik jou was zou ik die zitting afwachten nu stoppen gaat tegen je werken.

• gereij

deze week heb je dus de zitting Karima

Laat je even weten hoe het verlopen is?

http://www.nujij.nl/algemeen/haatsites-tegen-jeugdzorg-radio-1.12949246.lynkx

• W41

http://www.nujij.nl/algemeen/haatsites-tegen-jeugdzorg-radio-1.12949246.lynkx