ik voel me zo vernederd!

• viviann

Ik heb een tijd geleden een persoonlijkheidsonderzoek aangevraagd omdat jeugdzorg in verslagen schreef dat ik een manische depressie had en een stemminswisselingsstoornis.

Iets wat volkomen onzin is, ik ben daar nog nooit op gediagnostiseerd.

Maar omdat mijn moeder het in het verleden heeft gehad, wist bureau jeurgdzorg zeker dat ik dat ook had!

En dat werd in verslagen geschreven, dat ging vervolgens naar de rechter… en tja wat zal een rechter dan wel niet over je denken als ze doen als of je een gek bent!?

Dus ik vroeg een persoonlijkheidsonderzoek!

Uit mijn persoonlijkheidsonderzoek kwam geen stoornis! (precies zoals ik al zei)

Wel is mijn IQ iets benedengemiddeld, mijn totaal IQ is 82.

Daar maakte ik me geen zorgen over, want ik kon altijd meekomen met mijn klasgenootjes, heb weleens iets niet begrepen maar ik kon het wel.

ik heb ook al mijn opleidingen afgemaakt.

Maar op internet las ik dan weer van de rare verhalen dat mensen met een laag IQ geen kinderen mogen opvoeden of ondersteuning daarvoor krijgen.

Dat maakte me bang en ik belde mijn voogd op.

Hij zei tegen mij dat ik met mijn IQ, 100 kan worden en dat ik met dit IQ prima zelf mijn kinderen kan onderhouden.

Daar ben ik ook zeker van!

Wij hebben over anderhalve weer een rechtzaak, jeugdzorg wil de OTS met een halfjaar laten verlengen.

Wij hebben een verslag gekregen dat naar de rechter gaat voor de verlenging.

Nu heeft hij erin gezet, dat mijn IQ 82 is en dat ze bang zijn dat het mijn moederschap zal beperken, dat ik me kind te kort ga doen en dat er advies aan mij gegeven is om daar voor in therapie te gaan. wat mij dus NOOIT is verteld!

Ik ben zo enorm boos en gekwetst.

Bij de vorige rechtzaak wou bjz de OTS laten verlengen met een jaar.. maar de rechter vond het helemaal niet zon erge situatie dus gaf ons maar een halfjaar en moest bjz mochten ze het de volgende keer willen verlengen met goeie argumenten komen.

ik ben echt heel erg verdrietig… ik snap niet waarom bjz zo met mensen om kan gaan.

Heeft er iemand advies voor mij?

• boze moeder

hoi viviann,

jeugdzorg geeft niets om de ouders en zeker niet om de kinderen.

ik ben mijn kind kwijt omdat mijn IQ 72 % is ik heb altijd 116 gehad en nu ineens na 5 jaar zwaar mishandeld te zijn 72.

doe nooit geen testen doe ik ook niet meer want anders gaan ze daar over verder zeuren je bent het ook niet verplicht.

mijn kindje is na 48u van geboorte van me afgenomen.

6 maanden geleden was ik ook terug zwanger kreeg een dreigende brief dat er in stond dat me kind gelijk af genomen word of gedwongen als ik niet mee werk

5 weken later miskraam.

ik hoop het beste voor je en je kindjes en laat me iets weten hoe het gegaan is

gr

• rustige

Het is beter om niet meer aan BJZ te vertellen dan werkelijk noodzakelijk is.

Ze schrijven alleen alle zaken op die hun goed uitkomen en gebruiken dit tegen je.

Alle zaken (de waarheid) die jij hun ook vertelt en zelfs op papier schrijft aan hun, schuiven ze aan de kant en daar hoor je niks meer over. Het moet natuurlijk niet te moeilijk worden voor ze, ze zouden eens moeten gaan werken naar de waarheid.

BJZ voelt zich machtig, maar laat niet over je heen lopen, je bent nergens toe verplicht.

BJZ wil wel horen maar niet luisteren.