Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik deze site bezoek.Sinds eind november heb ik het AMK achter me aan door een anonieme melding. Het vervelende vind ik dat ik zelf na een gesprek met een medewerker thuis uit de aard van de klachten wel op kan maken dat het iemand uit mijn omgeving is.Bij iedereen met wie ik eerder spontaan een gesprek had trek ik me nu terug omdat ik denk:Was jij het misschien? Ik vind dat je je moeilijk verweren kan tegen aanklachten die anoniem zijn gemeld.Als ik wist wie het was zou ik denk me kunnen voorstellen waarom iemand het doet.Sommige mensen liggen elkaar niet en doen het om een ander het leven zuur te maken.Het leuke is dat die maatschappelijk werkster en ik elkaar totaal niet liggen.Ik moet me verantwoorden voor zaken waar ik het niet voor mogelijk had gehouden.Ik ben wel eens door iemand gezien (de melder) nadat ik was wezen stappen, inderdaad was ik na het stappen niet geheel nuchter.Op dat moment was de vader van het kind thuis en een oudere volwassen zoon.Naar mijn mening is dat niet erg.Vraagt dat mens mij is dat wel eens gebeurd?Ik zeg ja eerlijk.Zij vraagt:Wie zorgt er dan voor uw kind?Ik zeg:Mijn man zijn vader of mijn zoon.Zij zegt:Eigenlijk kan dat niet.Ik zeg:Zij zijn allebeide volwassen waarom kunnen zij niet op een kind van 10 passen?Een avondje.Antwoord:Nee dat kan niet.Ik zeg :Snap ik niet.Zij zegt:Nee omdat het kind licht autistisch is.Dus omdat het kind licht mentaal gehandicapt is mag je als ouder nooit weg?Verder word ons verweten dat we niet vaak bij de huisarts waren(Moet ik er voor Jan…heengaan?).Waardoor die geen goed beeld kan schetsen hoe we als gezin zijn.Daarna krijgen we het verwijt dat de schoolarts 1,5 jaar geleden zei dat het kind een spraakachterstand heeft.Dat klopt.Ik antwoord die vrouw van het AMK dat hij geen Logopedie meer krijgt omdat de school dat niet meer nodig vond.Antwoord dan hadden we het uit eigen initiatief moeten regelen.Ik dacht dat die lui van Speciaal onderwijs er verstand van hadden.Mijn zoon heeft niet veel vriendjes en speelt vaak alleen in de straat.Ook een aanklacht daarom wordt ons verweten dat hij verwaarloost wordt.Dan had ik hem volgens de dame maar naar naschoolse opvang moeten doen.Ik vond dat nooit nodig omdat wij hem zelf kunnen op kunnen vangen en ik parttime werk.Ik had de hoop dat dat gedoe na een maand onderzoek afgerond zou worden maar nee.Op iedere slak die ze vinden kan wordt nu 10 kilo zout gelegd.Voorsstel we moeten nu een gesprek met haar en de school voeren wat zij het beste vinden voor mijn kind.En het is natuurlijk beter dat je dat advies opvolgt? Ik voel me goed in de seik gezet door dat mens en heb het gevoel dat je maar beter mee kan werken voor je eigen bestwil?Prettige feestdagen hebben we niet gehad.