Snap niks van BJZ

• wandy

Ik snap totaal niks van BJZ en de moeilijkheid is dat ik er via deze weg ook niet uit kan komen, daar ik niet alles via deze weg wil spelen heb ik toch wat vragen, kan BJZ je verplichten om met een moeder om te gaan waar je amper mee kan praten,is het nu zo dat een moeder ( zeker geen lieve moeder) meer rechte heeft dan een lieve vader, zelfs het kind geeft aan dat ze moeder nooit lief is tegen hem (ja sinds afgelopen week toen wij jeugdzorg hebben ingeschakeld) het kind geeft dit zelf aan (8 jaar) en zegt nee hoor mijn mama is nu erg lief voor mij, wij hopen dat dit zo blijft maar wij als familie en ook de school kennen haar beter en weten dat dit niet zo zal blijven, BJZ heeft 10 min met het kind gesproken en na het gesprekje kwam er een rooster,3 dagen mama 3 dagen papa en dan weer 4 dagen mama en 4 dagen papa, dit regelen moet dan in samenwerking gaan met ouders,maar als de moeder het niet zo nauw neemt allemaal waar staat dan de vader de vader durft gewoon niks te zeggen omdat hij bang is dat BJZ zijn kind bij vreemde mensen plaats,ik vraag me af of dit mogelijk is kan de vader zich ook beroepen op art 4,ze waren niet getrouwd kind heeft wel de naam van zijn vader. En zal een vader het wel redde zonder een advocaat.

• wandy

De dagen zijn om 3 dagen naar mama 3 dagen naar papa na wat kleine strubelingen zijn ze vandaag weer bijeen geweest om de volgende 8 dagen te bespreken, tijdens het gesprek in een vertrouwde omgeving is moeder hysteris weg gelopen wel met het gevolg dat de aankomende 4 dagen voor mams is daarna weer 4 dagen naar zijn vader wij als familie houden het goed in de gate dat het allemaal goed gaat verlopen,ook al valt er met de moeder van het kind niet te praten het kind geeft wel aan dat zijn mama nu erg lief voor hem is dus wij hopen dat dit zo blijft.

• marcellecluese@hotmail.com

Neem een ding van mij aan,men kan jeugdzorg niet vertrouwen en zeer zeker niet op bouwen,het zijn allemaal bureaucratische pennelikkers de hun clienten in hokjes plaatsen en als kleuters behandelen en door hun monopolie positie vaders en moeders en kinderen het mes op hun strot zetten.En hou me ten goede er zijn veel goede veldwerkers met goede intententies en sociale vaardigheden maar zij worden ook beperkt door hun boven kaders.Het is 1 chaotische bende bij jeugdzorg,discommunicatie,problemen afschuiven,en niet aan afspraken houden.Maar echte ZORG verlenen Ho maar ja hun eigen stoep schoonvegen.Ik durf rustig te zeggen dat bij het hoger kader bij JZ men totaal geen amfininteiten heeft met mensen en menselijke gevoelens,er is niets makkelijker om zich achter regeltjes te verschuilen en daar hoort liegen en bedriegen en mensen in de maling nemen ook bij.Het gaat er om dat JZ hulp en counseling verleend waar het nodig is,en ook actie neemt en niet achter de feiten aanloopt,maar ook er zorg voor moet dragen dat hun clieenten in hun waarde gelaten worden en zeker wanneer er veel liefde warmte en genegenheid bij het gezin,kinderen en familie is.Er moet ook meer geluisterd worden ipv aanhoren,beoordelen en veroordelen voor het hele leven.Ik werk al 25 jaar bij de Overheid en of je nauw bij Justitie,Defensie,GZZ,gemeenten werkzaam bent is er altijd regel 1,zorg eerst dat je je eigen stoep schoonveegt en dan de burger.zo niet gaat men naar regel 2,gaat terug naar regel 1.Sinds de Overheid commercieel is geworden gaat men over lijken,maar dat mag ik niet zeggen dat is asociaal maar wel redenen van wetenschap en feiten en om bang van te worden.De maatchappy verhard en het heeft allemaal te maken met geld en bad management en zakkenvullerij,en als het fout gaat zijn Jan met de pet de modale burgers en arbeiders weer het haasje.Dit geldt niet voor alle hardwerkende,integere,sociale,service verleende ambtenaren mijzelf incluis.en wat BJZ betreft ik snap ze ook niet,en zij snappen het helemaal niet,ja regel 1.gr. Marcel ,zorgzame vader en opa.

• wandy

Hallo Marcel, wij dachten dat we op de goed weg waren maar er zijn veel dingen bij gekomen het is niet te geloven dat een moeder zo veel uit kan en wil halen over een kind zijn rug, volgens mij weten ze niet wat ze het kind aan doen, er waren afspraken gemaakt 3 dagen moeder 3 dagen vader enz enz, nu is de moeder het er niet mee eens en heeft een advocaat in handen genomen de vader kan en wil geen advocaat nemen omdat hij alles zelf betalen moet en de advocaten veel uur geld vragen,in de brief van haar advocaat staan veel leugens waar je zeker als vader niet blij van wordt maar hoe moet hij zich nu waar maken, wij als familie hebben weinig inbreng omdat ze denken dat wij partijdig zijn, het kind moest vandaag weer 4 dagen naar zijn moeder met huilende oogjes nam hij afscheid van zijn papa.

• karin38

Hallo Wandy,

Ik ben bezig met het maken van een zwartboek met daarin verhalen van ouders, verzorgers die het slachtoffer zijn geworden van het AMK en Jeugdzorg en valse anonieme meldingen. Zou jij, anoniem natuurlijk, ook je verhaal er in willen schrijven. Je blijft geheel anononiem.

Het is de bedoeling om dit zwartboek in de loop van de tijd persoonlijk een te bieden bij Rouvoet en de politiek in Den Haag, Je kunt een voorbeeld krijgen met de eerste twee verhalen er in. Je kunt me bereiken onder mailadres kmorreau@gmail.com

Als je het voorbeeld leest, heb je een idee hoe het er uit zal gaan zien. De definitieve versie wordt natuurlijk mooier gemaakt.

Hoop dat je met ons mee doet.

Groet Karin