Ik ben op zoek naar slachtoffers (ouders, verzorgers en de kinderen) van valse meldingen bij het AMK.
Mijn man en ik zijn zelf het slachtoffer geworden van twee van deze valse meldingen over onze zoon.
De eerste keer gebeurde dit door een directeur en clusterdirecteur van de basisschool waar onze zoon toen op zat. Onze zoon werd behoorlijk gepest maar de heren deden daar in het geheel niets aan, ze ontkenden alles zelfs.
Maar omdat wij dit niet accepteerden hebben ze maar een melding gedaan bij het AMK.
Zonder enige reden en opgaaf waarom.
Het AMK nam contact met ons op. Een gesprek op hun kantoor gehad. Daar kwam eigenlijk al de aap uit de mouw. Het AMK wist eigenlijk niet eens wat ze met deze onzinnige melding aanmoesten. Maar toch moeten ze onderzoek doen. Ze namen met huisarts, kinderarts en schoolarts contact op en deze steunden ons allemaal.
Was dus een valse melding. Dossier gesloten en vernietigd.
Einde van de zaak denk je.
Je doet aangifte tegen de personen van de valse melding. Maar zonder enig resultaat, de politie wil in eerste instantie niet eens de aangifte aannemen. Je hebt zelfs een gesprek met een officier van justitie, maar zelfs deze man durft niets te doen tegen het openbaar onderwijs.
Excuses van het AMK krijg je niet.
Maar je gezin en je gezondheid hebben aardige zware klappen opgelopen.
Dit alles speelde zich af in 2007.
Ruim 5 maanden geleden krijgt je man een invalidenparkeerplaats voor je eigen voordeur.
Dat zint de buren niet en die beginnen een pestcampagne. Je invalidenvoertuig dwars zetten.
Je neemt contact op met de wijkagent, maar die kiest de kant van je pestende buren.
Op een avond krijg je een jeugdagente aan de deur. Vrij dominant stelt zij zich op, stelt idiote en vreemde vragen over je kind. Ondervraagd zelfs de hele buurt over jou en je kind.
Omdat deze dame haar zin niet krijgt schakeld ze het AMK in. Je kind schrikt zo erg van haar dominante gedrag dat hij heel erg begint te huilen en als de dood is door haar in een politie auto meegenomen te worden en de cel in moet.
Je vlucht je huis uit met man en kind.
Na ruim twee maanden in angst te hebben gezeten krijg je een gesprek met een maatschappelijk werkster van het AMK.
De meldingen slaan echt nergens op. De eerste reactie van het AMK was al direct dat het pure burenpesterij was.
En weer ga je door de molen heen van het AMK.
Tussendoor krijg je te horen van het AMK dat er tussendoor een nieuwe melding binnen was gekomen.
Die bestond weer uit pure larie en onzin.
Na lange weken ongerust en veel stress te hebben doorgebracht krijg je het afsluitende dossier van het AMK.
Veel dingen die je besproken hebt met hen zijn nergens meer te vinden en er staan een en al leugens in.
Dingen die je gezegd hebt ontbreken of zijn in het geheel verdraaid.
Wel wordt je gedwongen opvoedhulp te aanvaarden. Als je dat niet accepteerd dreigen ze naar de kinderechter te stappen en ondertoezicht te gaan doen.
Met enorme tegenzin stem je dan maar in.
Ondertussen is de gezondheid van je man door het pesten en treiteren en door de valse meldingen bij het AMK geheel aan het kapot gaan. Gaat je eigen gezondheid kapot en is je zoon geheel van streek door al dit gedonder.
Wederom geen excuses van het AMK.
En je buren gaan ondertussen door met het pesten en treiteren.
Daarom ben ik op zoek naar mensen, ouders, verzorgers en ook de kinderen die hier de dupe van zijn, van valse meldingen bij het AMK en dan geheel kapot worden gemaakt.
Samen staan we veel en veel; sterker. Kunnen we elkaar bij staan, helpen, een luisterend oor bieden aan elkaar en de hele ellende met elkaar delen.
Steun heb ik al gezocht bij de politiek in Den Haag, er wordt binnenkort een eigen website door ons geopend met onze verhalen er op en natuurlijk ook de verhalen van anderen erop, eventueel anoniem.
Wie sluit zich aan bij ons? Bij de Slachtoffers Valse Meldingen AMK.
Mail me op kmorreau@gmail.com
Samen staan we veel en veel sterker!!
Karin Morreau