gezinsvoogd

  • betsielang@hotmail.com

    hallo

    ik heb een vraag wat is en wat doet een gezinsvoogd

    wie kan mij dat uitleggen

    en wat zijn de ervaringen met een gezinsvoogd

    groetjes b

  • anti-jeugdzorg

    een gezinsvoogd is iemand die zich probeert met de opvoeding te bemoeien , en't ene onderzoekje na't andere onderzoekje wil laten doen met je kind en dreigt met uithuisplaatsing als je niet meewerkt oftewel ‘n irritantje en’n intressantje:X ,kortweg; ik heb er slechte ervaring mee(td) :?

  • Moeder van 5

    helaas moet ik me bij mijn voorganger aansluiten.

    Ik heb er ook zeer slechte ervaringen mee, en met ons nog vele anderen.

    Groetjes Esther

    http://www.wanbeleidbjz.yourbb.nl

  • jacki

    pas op met voogden ze j kunne je hele leven gaan beinvloeden

    zelfs kunne z eje kind ten onrechte uithuispalatsen

    ze doen misschien ook wel goed werk maar ik ben bedonderd door hen

    en daa rgaat heel proces voor lopen

    dus pas op

  • marmel

    De gezinsvoogd die wij hebben is zo te lezen

    het zelfde als alle andere.

    Luisteren is er niet bij helaas met wat voor verhaal je ook komt.

    Er zou eigelijk een apparte KNO arts moeten komen voor deze lui

    om de oortjes is uittelaten spuiten.

  • amdisdi@live.nl

    ok

  • jariska/baby.beach369@live.nl

    Een gezins voogd werkt voor een instelling, en handeld zg in het belang van het kind.

    U kunt dat vergelijken met als u zelf als verkopster werk bij een bedrijf op commisie basis.

    Een gezins voogd is dusdaanig getraind en opgeleid bij de GVI om ervoor te zorgen dat die GVI blijft bestaan en niet door de regering wordt opgedoekt.

    Vaak vraag ik me af, als de gezinsvoogden wel beseffen wat voor soort beleid ze wordt opgedragen tijdens hun opleiding, na hun sollicitatie.

    Ik ga ervan uit dat geen enkel gezinsvoog voor hun sollicitaie, met zulk soort intenties gaan solliciteren.

    Maar al heel gauw krijgen ze door dat als ze hun werk willen behouden, ze ervoor moeten zorgen dat het bedrijfje blijft bestaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

    En dat kan alleen maar door zoveel mogenlijk terecht/onterecht kinder onder hun hoede te nemen.

    Een gezins voogd verschuild zich vaak achter de zin:

    IN HET BELANG VAN HET KIND!!!!!!!!

    Alsof wij ouder niet het beste willen voor onze bloed eigen kinderen.

    Zodra je tegen een gezinds voogd ben, ben je tegen het belang van jou kind.

    Je werk met ze mee, of je bent tegen ze!

    Een andere weg bestaat niet, hun way or the hy way!!!!!

    Erg zwart wit in mijn ervaaringen, dus erg belangerijk om alle gesprekken op te nemen en je ten alle tijden laten bij staan door een Raadsman!!!!!!

    MVG Jariska

  • Medusa

    Een gezinsvoogd is iemand die door de rechtbank is aangesteld om het belang van jou kind te behartigen.

    daarvoor is een gezinsvoogd aan regels gebonden.

    Echter is het zo dat het weinig tot niet voor komt dat een gezinsvoogd jou als ouder vertelt wat jou rechten

    en plichten zijn.

    Ook zal de gezinsvoogd jou als ouder niet vertellen wat de rechten en de plichten zijn van de gezinsvoogd.

    veel ouders denken dat na het aanstellen van een gezinsvoogd door de rechter dat je als ouders NIETS meer te vertellen hebt over je eigen kind.

    Dat is echter een misvatting.

    Een gezinsvoogd heeft op geen enkele manier het gezag over jou kind.

    De gezinsvoogd is lauter en alleen aangesteld om jou en je kind bij te staan in de opvoeding.

    alle beslissingen die de gezinsvoogd maakt over jou kind zal ten alle tijden eerst met de ouders moeten 'worden besproken alvorens

    die ten uit voerte brengen.

    Een gezinsvoogd mag nooit alleen de beslissingen maken zonder jou als ouder daar in te betrekken.

    JIJ en ALLEEN JIJ hebt het ouderlijk gezag over jou kind…..

    In het begin stadium zal de gezinsvoogd samen met de ouders een evaluatie / behandelplan maken die vervolgens met de ouders

    moet worden doorgesproken en ouders zullen hun akkoord daarvoor moeten geven…

    De gezinsvoogd is het zich verplicht ouders op de hoogte te houden van het leven van hun kinderen.

    Een gezinsvoogd mag nooit een kind verplaatsen zonder de uitdrukkelijke toestemming van de ouders..

    Een gezinsvoogd is het zich verplicht een redelijke bezoek regeling op te stellen voor zowel ouder als kind.

    ook mag een gezinsvoogd niet op eigen kracht belangrijke beslissingen nemen ten opzichte van het kind zonder daar de ouders

    van op de hoogte te brengen….

    Ouders zijn verplicht met de gezinsvoogd mee te werken. Het kind is immers door de rechtbank aan de gezinsvoogd verbonden

    en daar verander je nu eenmaal niets aan.

    Bij een OTS uitspraak is de voogdij instelling verplicht jou als ouder binnen 5 dagen na uitspraak een gezinsvoogd toe te wijzen.

    Bij het niet naleven van deze regel kun je als ouder een verzoek indienen bij de rechtbank om vernietiging van het vonnis…..

    Dit is wat een gezinsvoogd hoort te doen….

    Greetz , Medusa

  • monique.meijer67@gmail.com

    Hoi,

    Ik ben zelf al drie in OTS, laat je niet gek maken zolang je gezag behoudt over je kind en of kinderen kan BJZ je niets maken. uiteraard moet je wel goed voor de kids zorgen, je bent niets verplicht dat is een machtspositie die ze proberen dus.

    Laat geen onderzoeken door hun je bent altijd het haasje, BJZ verdiend jaarlijks 5000 tot 6000 euro aan OTS van de rechter wordt uitgesproken, het is een pot nat, I'ts all about money. Ze moeten toch ook hun salaris binnenhalen toch!

    Nou en ik werk dus niet mee en laat me ertoe ook niet aan verplichten, met 44jaar ga ik echt niet meer naar iemand luisteren, en van advocaat weet ik zolang je het gezag hebt jezelf beslist wat er met je kids gebeuurt of niet zolang je het gezag hebt. bjz mag jou hulp en ondersteuning bieden als dat voor jou wenselijk is en verder niet.

    Pff ik hoop dat jij er iets aan hebt.

  • sam_watti1985@hotmail.com

    De gezinsvoog zeg dat ik me aan de gemaakte afspraken moet houden met de vader is terwijl het niet goed verloop