Lotgenoten gezocht!!

  • Sadmommy

    Hoi allemaal,

    Mijn 2 kindjes zijn vorig jaar met spoed uit huis geplaatst en we zijn bij Leger des Heils Jeugdzorg en Reclassering terecht gekomen.

    Na wat uitzoekwerk wist ik niet wat ik las. De meeste mensen die door LdH worden ‘behandeld’ zijn ofwel in aanraking geweest met Justitie of zijn bekend met verslavingsproblematiek. Zelf heb ik geen strafblad, ben niet verslaafd en er waren absoluut geen kindsignalen. Wel heb ik te maken gehad met anonieme meldingen, die zijn gelukkig allemaal met een sisser afgelopen. Helaas is mijn ex daardoor op het idee gekomen de kinderen bij me weg te laten halen.

    We zijn inmiddels een jaar verder en ondanks al mijn pogingen schot in de zaak te krijgen weet ik zelfs niet welke voorwaarden er gesteld worden om mijn kinderen thuis te krijgen.

    Op dit moment heb ik onbegeleid omgang met mijn kids en kan ik ze overal mee naar toe nemen, maar niet naar huis.

    Vanaf het moment dat ze weggenomen zijn, zijn ze hier thuis niet meer geweest. Ik sta open voor begeleide omgang, geen probleem, maar de gezinsvoogd wil er niet over praten…

    Ik heb gesmeekt om een onderzoek, duidelijkheid en vooruitgang, maar dat heeft nog niets opgeleverd.

    Wel ben ik bij de klachtencommissie terecht gekomen en heb ik een bemiddelingsgesprek gehad.

    Ergens luchtte het wel op, vooral omdat de 4 klachten gegrond verklaard werden. Alleen heb ik er niets aan gehad tijdens de zitting vandaag.

    (en ik maar denken, hier kunnen ze niet snel omheen)

    Helaas heb ik een advocaat op pro doe-basis die niet meer wil doen dan aanwezig zijn tijdens de zittingen. Dus een nieuwe advocaat zal er moeten komen die mijn belangen gaat behartigen. Ondanks de ‘adviezen’ van deze advocaat om niet in hoger beroep te gaan, ben ik het wel van plan.

    De UHP en OTS zullen in het ergste geval blijven gelden, maar ik wil de volgende stap kunnen zetten!

    Zijn er meer ouders die na zo lang nog steeds niet weten wat er moet gebeuren?

    Of die bekend zijn met het Leger?

    Zoals het er nu voor staat heb ik weinig te zeggen over mijn eigen kindjes. En die kamers zijn zo leeg…. Pffff…..

  • kleurinjeleven

    Hallo lieve Sadmommy,

    Ik heb ook de onmacht gevoeld wat het is om tegen de raad en jeugdzorg te vechten. Mijn kindertjes zijn dankzij een goede advocaat ( familierecht gespeciaalisserd) niet uit huis geplaats. Misschien een goede tip, om een hulpverlener in armen te nemen die achter jou staat en die onderzoek doet naar jou welzijn,en dan ben ik aan het denken aan een goede spygoloog. Als je bij de rechtbank kunt aangeven dat jij als moeder niks mankeert heb je dit als een goed wapen. Ook geef ik jou als tip, neem eens contact op met het AKJ (www.akj.nl), zei kunnen misschien wel iets voor jou beteken.

    Geef niet de moed op ook al lijkt jou situatie uitzichtloos, blijf er maar voor vechten en laat je niet uit het loodje slaan, ook al heb je zo'n groot gevoel van onmacht. Ik wens jou heel veel sterkte en mocht je nog eens zin hebben in een babbel, ik ben een en al oor.

    groetjes van een ervaringsdeskundige.

  • buufje

    Ik werk bij het ggz en daar ken ik een vrouw waarvan haar kind ook uit huisgeplaatst moet worden en dat is ook echt nodig, de vrouw heeft een laag iq en veel angststoornissen en de man ook en als het kind niet in een pleeggezin komt en dus bij de ouders blijft, dan komt het de pubertijd niet door en dan krijgt dat kind een zeer grote kans op drugsverslaving, borderlinegedrag of andere psychiatrische stoornissen en of crimineel gedrag.

    hoewel ik het best zielig vind voor het gezin moet dat kind vandaag nog de deur uit,

    Deze ouders en ik denk dat er nog meer zijn zijn veel te egoistisch tegenwoordig, als je het niet kan opvoeden dan mag dat gewoon ook niet meer, hoe zielig ook.

    Het kind lijdt hier teveel onder en de ouders ook wel maar die hadden veel verstandiger moeten zijn door geen kind te nemen.

  • scolopendra

    Ik ben wel heel nieuwschierig wat jou functie binnen het GGZ is want dat jij ook al is het zonder namen hier dingen van clienten neer zet vind ik niet kunnen.

    Stel nou dat die mensen hier ook lezen en dit over hun zelf zien staan dat kan en mag niet gebeuren.

  • spang

    Inderdaad scolopendra! (tu)

  • Sadmommy

    Ik vraag me af wat een laag iq en angststoornissen te maken heeft met het uit huis plaatsen van mijn kinderen…..

    Vreemd ook dat een medewerker van de GGZ zich daar over uitlaat op dit forum….

    Mij overtuigt het alleen over het iq en inlevingsvermogen van deze medewerker….

    Als dit inderdaad een hulpverlener van de GGZ is, ben ik bang dat we er slechter uit komen dan we erin zijn gestapt….

    Het zou je begeleider maar zijn…..

  • jamg.eenkhoorn@quicknet.nl

    Hallo lieverd,

    Er wordt best wel heftig gereageerd, heel veel ouders zijn boos, en ik ben er een van.

    Ik dacht er aan goed te doen om mijn puberale dochter te helpen via j.z.

    Helaas, volgens j.z is uithuisplaatsing het enige alternatief en ik begrijp hier helemaal niets van. Mijn kindje is onder dwang per ambulance afgevoerdt onder bedreiging van een injectiespuit.

    Het hele malle jeugdzorg snapt niet wat voor een impact dit heeft op mijn kind en uiteraard ook op mij, mama. Ik ben stuk en ze hebben mijn mooie meisje meegenomen.

    We hebben te lang afgewacht ons laten peoplen door allerlei instaties, het is genoeg geweest wij willen onze kinderen terug en het recht hebben om de

  • jacki

    hallo

    je net naar d ekalchtencommissie geweest ne nu moet je de stap maken naar d eombudsman doe het en laat he ter niet bij zitten

    jacki

  • Jan

    Beste moeder,

    Spijtig genoeg val je onder de categorie en protocol vechtscheiding. Daar hoort de bovenstaande handelswijze bij.

    Gelukkig voor de huidige gevallen. Inmiddels is de toepassing van de vechtscheidingsprotocollen strafbaar wegens strijd met de Istanbul Conventie. Nadeel: rechters negeren het verdrag.

  • Andre

    Jongens, als je echt een geweldige plek wilt vinden waar je goede CBD olie kunt kopen, dan moet je zeker proberen om je aandacht te besteden aan deze site CBD bestellen. Hier slaag ik er altijd in om problemen in verband met slapeloosheid, depressie, en zelfs elementaire hoofdpijn op te lossen, probeer het en u, Ik ben er zeker van dat je zeker tevreden zal zijn.