Hoi allemaal,
Mijn 2 kindjes zijn vorig jaar met spoed uit huis geplaatst en we zijn bij Leger des Heils Jeugdzorg en Reclassering terecht gekomen.
Na wat uitzoekwerk wist ik niet wat ik las. De meeste mensen die door LdH worden ‘behandeld’ zijn ofwel in aanraking geweest met Justitie of zijn bekend met verslavingsproblematiek. Zelf heb ik geen strafblad, ben niet verslaafd en er waren absoluut geen kindsignalen. Wel heb ik te maken gehad met anonieme meldingen, die zijn gelukkig allemaal met een sisser afgelopen. Helaas is mijn ex daardoor op het idee gekomen de kinderen bij me weg te laten halen.
We zijn inmiddels een jaar verder en ondanks al mijn pogingen schot in de zaak te krijgen weet ik zelfs niet welke voorwaarden er gesteld worden om mijn kinderen thuis te krijgen.
Op dit moment heb ik onbegeleid omgang met mijn kids en kan ik ze overal mee naar toe nemen, maar niet naar huis.
Vanaf het moment dat ze weggenomen zijn, zijn ze hier thuis niet meer geweest. Ik sta open voor begeleide omgang, geen probleem, maar de gezinsvoogd wil er niet over praten…
Ik heb gesmeekt om een onderzoek, duidelijkheid en vooruitgang, maar dat heeft nog niets opgeleverd.
Wel ben ik bij de klachtencommissie terecht gekomen en heb ik een bemiddelingsgesprek gehad.
Ergens luchtte het wel op, vooral omdat de 4 klachten gegrond verklaard werden. Alleen heb ik er niets aan gehad tijdens de zitting vandaag.
(en ik maar denken, hier kunnen ze niet snel omheen)
Helaas heb ik een advocaat op pro doe-basis die niet meer wil doen dan aanwezig zijn tijdens de zittingen. Dus een nieuwe advocaat zal er moeten komen die mijn belangen gaat behartigen. Ondanks de ‘adviezen’ van deze advocaat om niet in hoger beroep te gaan, ben ik het wel van plan.
De UHP en OTS zullen in het ergste geval blijven gelden, maar ik wil de volgende stap kunnen zetten!
Zijn er meer ouders die na zo lang nog steeds niet weten wat er moet gebeuren?
Of die bekend zijn met het Leger?
Zoals het er nu voor staat heb ik weinig te zeggen over mijn eigen kindjes. En die kamers zijn zo leeg…. Pffff…..