anonieme meldingen

• sannie

hallo hierbij wil ik in het kort vertellen hoe ik me er bij voel over het hele pakketje wat nog niet afgerond is

ik vind het heel bizar dat zomaar door iemand die jou kent een melding kan worden gedaan en het ergste is ook dat ze op de woorden afgaan van de anonieme melder

en vervolgens op de moeder afstappen met lelijke beschuldegingen en ik maak nu een dal mee en moet echt vechten voor me 2 kids en dat zal ik ook doen

de mensen die deze meldingen hebben gedaan zijn zelf geen haar beter

het vingertje word wederom naar mij verwezen ik heb een hele sterke vertrouwende liefdevolle band met me kindjes en daar zal nooit iemand tussen kunnen komen

ze zijn gek op mij er worden zoveel dingen over mij verteld en geroddelt dat ik er moe van word vraag me ook wel af zouden die mensen zelf geen intressant leven hebben?

ik vind het heel erg voor de kinderen die wel bij ouders wonen die veel ergere dingen in hun leven hebben ze pakken altijd de verkeerde het lijkt wel in deze maatschappij dat je slecht of crimineel moet zijn om gladjes en soepel door het leven moet komen en ik vind het ook waardeloos dat er niet goed naar de gene die het slachtoffer is geworden van een melding word geluisterd ze gaan daadwergelijk op feiten af… stelletje haaibaaien die alles volgens boekje moeten handelen en zelf hebben ze nauwelijks door en verstand van hoe het in het echt leven gaat dit moest ik ff kwijt liefs voor iedereen die het zelfe meemaakt of wel de kids zijn kwijtgeraakt dat raakt me diep.

• seggelinck@live.nl

hallo ik kan me goed voorstellen dat je boos bent , ik moet morgen ook naar het amk door een anonieme melding .

ik heb nog 3 kinderen onder de 18 jaar

een zoon van 16 die nog al wat problemen veroorzaakt omdat die nie zijn stage wilt lopen en verkeerde vrienden heeft .

doet dus dingen die nie door de beugel kan dat weet ik dus heb jeugdzorg gevraagd of ze me kunnen helpen door me zoon van al die dingen af te helpen desnoods door hem in tijdelijk opvang te zetten dat die weet dat ook hij regels heeft en niet alles mag wat zijn moeder verboden heeft en ook andere mensen . ik ben ook een alleenstaande mama en doe mijn kinderen al 23 jaar alleen opvoeden .

nu moet ik ook voor mij andere 2 jongens naar het amk . de ene is 9 en die andere is 12 jaar oud die gaan supergoed op school zijn super lief alleen een beetje druk naar de buitenwereld toe hebben adhd dus gaan nog wel eens te keer , zowel binnen en buiten ,maar hebben medicijnen en gaan 2 x in het jaar naar de kinderarts ervoor

maar dat het zeer doet dat andere je zo zwart maken terwijl ze allerlei dingen verzinnen maar gelijk hun conclusie,s trekken

heb gelukkig de scholen achter me staan en de huisarts en andere oa familie en een heleboel buren en buurtvereiniging

maar voel me nu wel doodongelukkig .

veel liefs allemaal

• anti-jeugdzorg

ja idd stel haaibaaien , ik zit met't zelfde probleem , ze dreigen zelfs me jongste dochter uithuis te plaatsen als opvoedondersteuning niet help , en die hele opvoedondersteuning kennen ze in de hol steken alsof ik een of ander debiel ben die dr kind niet ken opvoeden pfff, hun proberen mij kapot te maken ik maak hun kapot die gestoorde trutten van bjz r'dam mw M en D!!!

• seggelinck@live.nl

ik krijg nu stichting mee morgen aan de deur voor ondersteuning van remko . wat ze van plan zijn weet ik nie maar ik wacht het af . ze zeiden alleen dat ze ook wel eens onverwachts komen .nou ik ben nie vaak thuis als me kids naar school zijn huisje aan de kant heeft mama ff tijd voor haar zelf .

van onze weinige vrije tijd moeten de mama,s het hebben

maar we doen het met liefde heel veel liefde en dat kan niemand van ondersteuning veranderen , ze komen met tips misschien heb ik er wat aan misschien niets . heb 2 dochters van 23 die zijn ook groot geworden zonder hulp .

maar ik wil alle moeders en vaders want ok die zijn er heel veel sterkte wensen , wij weten allemaal dat we het kunnen en dat zullen ze wel zien ook

veel liefs

• anti-jeugdzorg

jaa idd, ze denken tegenwoordig al gauw dat je een of ander debiel ben , ook bij zullen ze merken dat er niet met me te sollen valt !

• anti-jeugdzorg

zoals in dit verhaal is't bij mij ook gegaan, en idd , degene die (anonieme) meldingen doen zijn idd geen haar beter, sterker nog ik denk eerder dat die juist hun kinderen verwaarlozen enz. laten ze die pakken maar nee hoor …. precies ouders die hun kinderen de meeste liefde en aandacht enz geven die zijn de pispaal :S ook bij mij komt niemand tussen mij en me kinderen en zeker die k.t-jeugdzorg>:D< niet dat merken ze geloof ik nu al vandaar dat ze natuurlijk dreigen met vanalles

• twan2

Bij mij heeft mijn ex tot twee keer toe een melding gedaan, niet anoniem dus.

Wel zo netjes, maar ook bijzonder onterecht en irritant.

Zelf heb ik een tijd geleden bij het AMK gewerkt en absoluut niet alle anonieme meldingen zijn meldingswaardig.

Het AMK is wettelijk verplicht meldingen te onderzoeken, het gesprek met de ouder(s) hoort bij het onderzoek en de ouder wordt absoluut serieus genomen. Daarom wordt er vaak vooronderzoek gedaan, veelal blijkt dan dat de professionele omgeving zich geen zorgen maakt.

Vergis je niet, er zijn echt kinderen die onder bijzonder vervelende omstandigheden opgroeien en ook die ouders hebben het beste met hun kinderen voor. Het is ter bescherming van kinderen en helaas lijden vaak de goede onder de kwaden…

Ik verdedig absoluut niet kwaadwillige melders, als iemand voor de zoveelste keer een melding doet en de melding wordt ongegrond verklaart, dan worden meldingen door deze persoon (over dat gezin) niet meer aangenomen.

Vergeet niet dat door veel onderzoek een heleboel wat vroeger normaal gevonden werd nu niet meer geaccepteerd wordt…

Ik heb veel leed gezien, bij zowel kinderen als bij ouders, vooral anonieme meldingen komen hard aan.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte en maak gebruik van de hulp die je wordt aangeboden, bedenk je dat je van je kind houdt en dat niemand is perfect is, je kunt er altijd iets bijleren, zie het als een nieuwe uitdaging hoe rot het ook voelt.

• buufje

Moeilijk dit, ik heb net na een jaar elke dag verdriet hebben om kinderen hier in de buurt eindelijk een melding gedaan bij het amk en het heeft me werkelijk enorm opgelucht.

Ik vind dat alle meldingen serieus genomen moeten worden en dat bij misbruik de dader hard moet worden gestraft en de ouders gezuiverd van alle blaam.

Echter, opvoeden is heel moeilijk en bij veel verhalen die ik hier lees is er sprake van kinderen met psychische problemen die niet te handhaven zijn, dan is het toch wel een beetje begrijpelijk dat mensen in de buurt zich zorgen maken of niet.

Het is tenslotte je burgerplicht om vermoedens van verwaarlozing te melden.

sterkte allen die slachtoffer werden van foute meldingen.

• Moeder van 5

Zelf heb ik hier een overbuurvrouw die regelmatig het AMK opbelt met de mededeling dat mijn zoontje door mij mihandelt word.

Dit vermoed zij dan doordat zij het ventje hoort gillen.

Let op, het gaat hier om een bijna 6-jarige manneke ,met zwaar ADHD/ERS..

Nadat er is uitgezocht door wie de meldingen werden gedaan, omdat zij wel opvallend vaak belde , zijn ze komen kijken, en hoorden me manneke al in de begin van de straat..en zeiden bij binnenkomst al dat ik niks doet..maar dat het manneke gewoon zelf het moeilijk heeft, en alleen op die manier kan uiten.

Dit is ook naar BJZ gegaan, en zijn hebben het allemaal bevestigd..ze hadden geen andere keus nadat ik de diagnose aan het AMK liet zien.

Serieus nemen van meldingen okeej..

maar zoek het ook eerst uit voor er aktie ondernomen word