Hallo, ik heb een best dringende vraag over de OTS
Wij zitten er op dit moment in vanaf ongeveer eind mei.
De voogd wil nu verlengen, maar zou de rechter mee toestemmen.
Zal het in het kort even toelichten.
Pas in oktober ergens hebben we iemand toegewezen gekregen.
Hiervoor geen contact gehad over waarom het zolang duurde allemaal.
Mijn maatschappelijkwerkster heeft er steeds achteraan gebelt, zouden die week terug gebelt worden, maar neehoor helemaal niks, ( juli /augustus)
Ook niks schriftelijks van ze mogen ontvangen, ja pas in oktober.
Daarna in oktober 1 afspraak gehad, november 1 en begin december 2 waarvan 1 eigelijk maar telt, andere hadden we eigelijk moeten afbellen ivm afwezigheid van mijn partner.
Daarna tot vorige week niks gehoord.
Plan van aanpak hebben we dus nog niet, en er is ook nog niks gebeurd, behalve praten en een rapport opgemaakt te hebben.
Ik was het zoiezo al niet eens, ze maken van een mug een olifant maar goed we zitten er nu eenmaal in.
Ik heb totaal geen zin om hier nog langer mee door te gaan.
Bepaalde dingen in het rapport kloppen ook al niet meer.
Bijvoorbeeld de taalachterstand van 2 van mijn kinderen waar niks van klopt en van het in de broek poepen.
Wat moet ik hier nu mee?
Een advocaat kan ik echt niet betalen en zou het dus zelf allemaal moeten doen.
De voogd heeft toen die tijd bij de rechtbank vertelt als alles te lang duurt er vaak geen verlenging komt, omdat het nu eenmaal de schuld is van jeugdzorg, zouden wij het geluk hebben dat de rechter dit nu ook uitspreekt?
Iemand ervaring hiermee? hoor het graag, morgen komt hij weer op bezoek, in in Mei hebben we dus als het goed is weer een rechtzaak.