verlenging OTS

• mamma M

Hallo, ik heb een best dringende vraag over de OTS

Wij zitten er op dit moment in vanaf ongeveer eind mei.

De voogd wil nu verlengen, maar zou de rechter mee toestemmen.

Zal het in het kort even toelichten.

Pas in oktober ergens hebben we iemand toegewezen gekregen.

Hiervoor geen contact gehad over waarom het zolang duurde allemaal.

Mijn maatschappelijkwerkster heeft er steeds achteraan gebelt, zouden die week terug gebelt worden, maar neehoor helemaal niks, ( juli /augustus)

Ook niks schriftelijks van ze mogen ontvangen, ja pas in oktober.

Daarna in oktober 1 afspraak gehad, november 1 en begin december 2 waarvan 1 eigelijk maar telt, andere hadden we eigelijk moeten afbellen ivm afwezigheid van mijn partner.

Daarna tot vorige week niks gehoord.

Plan van aanpak hebben we dus nog niet, en er is ook nog niks gebeurd, behalve praten en een rapport opgemaakt te hebben.

Ik was het zoiezo al niet eens, ze maken van een mug een olifant maar goed we zitten er nu eenmaal in.

Ik heb totaal geen zin om hier nog langer mee door te gaan.

Bepaalde dingen in het rapport kloppen ook al niet meer.

Bijvoorbeeld de taalachterstand van 2 van mijn kinderen waar niks van klopt en van het in de broek poepen.

Wat moet ik hier nu mee?

Een advocaat kan ik echt niet betalen en zou het dus zelf allemaal moeten doen.

De voogd heeft toen die tijd bij de rechtbank vertelt als alles te lang duurt er vaak geen verlenging komt, omdat het nu eenmaal de schuld is van jeugdzorg, zouden wij het geluk hebben dat de rechter dit nu ook uitspreekt?

Iemand ervaring hiermee? hoor het graag, morgen komt hij weer op bezoek, in in Mei hebben we dus als het goed is weer een rechtzaak.

• jacki

hallo

ze hebben allemaal mooie praatjes

bjz moet je niet geloven

bij leugens direct bewijzen verzamelen

kalcht indienen bij klachtencommissie van bjz en als da tongegrond verklaart word direct d eombudsman inschakelen alleen zij kunne jou dan helpen

ik zelf denk dat z ewel weer met een smoes de rechter ompraten en dan weer verlengen

ik ken die zooi

en weet hoe ej bedonderd word tijdens een zitting

ik heb he tallemaal ondervonden en heb dus ook een zaak gewonnen bij d eombudsman

verder een advocaat inschakelen

je zegt kan ik nie tbetalen kon ik ook nie tmaar je moet bij degemeente een bewijs van onvermogen halen een advocaat zoeken die prodeo zaken doet

de eigenbijdrage voor de advocaat moet je indienen bij d esociale dienst en dat moeten z evergoeden

reken er echter maa rop da tde zaak verlengd word en schakel een advocaat in

ik heb zelf toen ook allerlei pleitnota gemaakt en voorgelezen maa reen goed advocaa tweet meestal nog meer trucjes

laat de zaak maa r uitstellen en zeg dat je een advocaa tzoek

laat niet teveel los aan bjz ze zijn gevaarlijker dan je denkt

leugens en nog mee rleugens verkondigen en daar zijn z egoed in

verzamel bewijzen

zeg nooit he tgaat nie tgoed want dan worden z enog bij je uit huis gehaald ook en zie je kids dan maa reens terug te krijgen

pas echt op en ik meen he t

jacki

• mamma M

Bedankt voor je antwoord.

Vrijdag bespreek ik even met maatschappelijkwerk om te kijken of wij alsnog een advocaat kunnen krijgen.

Een vriendin van me had een prodeo en eige bijdrage was toen iets van 90 euro, de maatschappelijkwerkster die ik nu heb dan krijgt veel voor elkaar dus hoop dat ze me hier ook mee kan helpen.

Weet dat ze gevaarlijk zijn, dat was die maatschappelijkwerker die we eerst hadden ook, die heeft meerdere dingen hier geflikt, en de OTS is er 1 , er moest verbetering komen, 4 maand niet geweest en je krijgt te horen dat die een melding heeft gemaakt, zonder eerst te kijken of het wel degelijk verbeterd is.

Wat is bjz ? zal geheid wat met de jeugdzorg te maken hebben??

groetjes, M

• jacki

hoi bjz staat voor bureau jeugdzorg

klopt die eigenbijdrage is dacht ik 91 euro maar je kunt he tdeclareren bij de gemeente

heb ik ook gedaan en kost me dus niks

alleen red je het niet bij d erechter want voordat je he tweet hebben z eje t epakken op leugens die hun dan verkondigen

rechters gaan veel af op wat voogden zeggen ookal zijn he tleugens

zet alles goed van t evoren op papier wat je wil zeggen en wa tje wil

wees niet bang voor bjz

want dan genieten ze van he tfeit dat je bang bent voor hun en dan kunnen z eje van alles wijsmaken

mocht je wa tmeer info willen kun ej me mailen

mijn mail adrs s jacki1959@hotmail.com

weet niet of da tmag maar aie wel

hou je sterk en rustig op een zitting van d erechter

ik wens je veel sterkte toe

jacki

• s.g

hey meid (mamma m d8 ik)

ik ben een alleenstaande moeder van 3kids (7 9 14 jaar) ik heb net dus een brief van de rechtbank gekregen ivm 1jaar verlengen ots??? op 22april 2008 heb ik ots opgelegd gekregen dankzij de raad sneaky mensen van daar. ik heb ook een maatschappelijk werker en hij belde ook steeds voor mij maar nee we moesten gewoon w8ten hè wachtlijst..pas in augustus kwam er een gezinsvoogd langs en iemand van stek. die 2 waren na 3mnd verdwenen (ander werk ofso) dus kreeg ik een lieve jongedame van stek, ze maakt met mij alle ontwikkelingen mee en tis positief!! mijn nieuwe gezinsvoogdes sins febr 2009 1x gezien en gesproken probeert nu de ots te verlengen voor 1jaar?? bjz heeft echt nix te doen..op welke gronden dan? mevr van stek heeft rapport verstuurd naar bjz alles positief alleen heb ik zelf aangegeven dat ik niet gelijk wil stoppen met de gesprekken maar tot april (dan zit ots erop) de gesprekken wil ik rustig afbouwen. dat is dus waarschijnlijk de reden dat ik het nog niet alleen kan en dat ik nog goedkeuring etc moet hebben van stek duhhh?? ben je eerlijk krijg je dit..

ik ben in deze s**t beland door mn exvriend, stalker,gewelddadig dat was hij!! na de uitspraak vorig jaar is het rustig bij mij thuis met mn kids gaat het goed op school en ook thuis en alledrie altijd goeie cijfers rapporten. die persoon jacki d8 ik heeft helemaal gelijk wat bjz betreft. ik had en heb mn advocaat gelukkig. ik denk zelf dat het niet verlengd gaat worden door de kinderrechter, by the way ots verlenging geld niet voor mn oudste dochter..alleen voor de 2minderjarige kids van mij..raar hè?

bjz wilt verlengen omdat ze toezicht willen houden op mijn gezinsleven, nou ja zeg dat heb ik tog al bewezen van aug2008 tot nu toe!! trap er niet in meid blijf sterk je hebt ook je rechten en natuurlijk je kids enof partner samen staan jullie sterk!! en regel indd je advocaat das wel belangrijk want wat jacki al zei bjz en de raad verzinnen leugens ipv helpen maken ze je gezin kapot en iedereen verdient een 2e kans want niemand is perfect toch? ik heb mijn situatie ff kort en krachtig uitgelegd maar er speelde natuurlijk veel meer…je mag mij ook toevoegen op msn hoor tis altijd fijn om te praten met mensen die ook in jouw/mijn schoenen staan zeg maar. shakila154@hotmail.com

hoop jou enof jacki zxr nog te spreken…take care! gr s.g

• anti-jeugdzorg

je heb helemaal gelijk jacki, die jeugdzorg hebben alleen maar mooie praatjes , liegen en bedonderen je ik en me kids zitten al 2 ONTERECHT onder toezicht en nou wil die achtelijke gezinsvoogd( heet dat mokkel) weer'n jaar verlengen terwijl ‘t goed gaat met me kids maar ik ga nu ’n advocaat nemen want ze moet niet denken dat er met me te sollen valt ..

• s.g

Een hele goede morgen iedereen!

Ik wil jullie ( de genen die ook met ots te maken hebben ) ff laten weten

dat het voor mij over en uit is haha!! Ots word niet verlengd wel wilt mn gezinsvoogd

“vinger aan de pols” houden…1jaar lang dat houdt dus in dat ze me om de 3 mnd belt

en vraagt hoe het met ons gaat etc. etc. Dus zeg maar 4x een telefoontje tot april 2010

Daar ken ik mee leven hoor!! Ik w8 nog op de vonnis van de kinderrechter want het kan

maar zo zijn dat de kinderrechter beslist dat mn gezinsvoogd ongelijk krijgt, dan is het

helemaal feest haha dan ben ik definitief van die …..jeugdzorg gedoe af!!!

Ik heb dus ook niet gereageerd op de brief die ik kreeg van de rechtbank ;

(in opdracht van gezinsvoogd/jeugdzorg). Mijn advocaat heb ik ook niet gebeld, omdat ik

toch geen zitting wil. Ik heb namelijk nix te verliezen!! Het dossier is nu in feite gesloten

ik bedoel daarmee dat ik geen hulp meer krijg van “stek” omdat ik mijn doelen heb

behaald wat de kids betreft dus het eindrapport was ook superr!! Ik heb goed mijn best

gedaan en nu ken ik weer verder met mn leven (my new life)..thank god.

Voor alle moeders en vaders die met jeugdzorg/gezinsvgd/ots whatso ever te maken

hebben..GO FOR IT.. (je zit er namelijk al in) and believe me: je moed wrd beloond!!!

Mijn kids zijn mijn leven..ik hou van ze en ik zal altijd blijven vechten tegen instanties als

de raad/jeugdzorg/amk al dat soort …mensen!! Rechtvaardigheid boven alles!!!!

Wens jullie allemaal het beste toe en

een hele fijne dag!!

Groetjes van Shakila

• worries

ook hier komt er weer een verlening ots na eerste jaar , mn exman zn schuld en is er helemaal blij mee want we zorgen zo slecht voor zn kind, bewijzen zijn er niet alles is ongegrond verklaard maar omdat ex en ik niet door 1 deur kunnen dus weer verlening, vraag me nu dus af of hoger beroep zin heeft? ex heeft nu gewonnen en ik zit met dat gezeik :(

iemand tips?