medicatie

• petra

De voogd van mijn zoontje wil dat ik hem Risperdal ga geven.Hij zat ook flink te dreigen met het rapport voor de rechtbank,een soort chantage dus,als ik het medicijn niet geef heb ik kans dat mijn zoontje uit huis geplaatst gaat worden.De voogd zei het niet met zoveel woorden,maar de intentie was mij duidelijk.Ik heb veel slechte dingen gelezen over Risperdal en dat er flink veel negatieve bijwerkingen zijn, maar dat is volgens de voogd allemaal onzin van het internet.Ik heb er flink bezwaar tegen dat mijn zoontje dit medicijn krijgt,maar nu zet hij mij neer als een gek die haar kind medische zorg wil onthouden.Heb ik hier dan helemaal niets in te vertellen en moet ik me er dan maar bij neerleggen?

• Alkien

Petra ik zou zeggen nooit aan beginnen. Dit middel kan meer kwaad doen dan goed.

Kijk anders even op de antimedicatie weblog… wordt veel gespamt dus dat kom je misschien ook tegen maar daar staat veel info aangaande dit soort medicatie.

Btw die site is van mij ;)

Spam is er doordat ik getreitert wordt door derden, ben daar echter niet bang voor.,

Heb je vragen mijn mailadres staat bij mijn info.

Ben overigens ook actief binnen het Jeugdzorggebeuren maar dan de negatieve kant ervan.

Groetjes,

Alkien.

• petra

Ik weet niet of ik er wat in te vertellen heb,omdat mijn zoontje onder toezicht staat.Ik heb ook veel waarschuwingen gelezen,maar dat wordt door de voogd afgedaan als fantasieverhalen.Mijn man komt uit een cultuur waarin men heilig in medicatie geloofd,want de dokter weet het altijd beter,daar heb ik in dit geval dus ook niets aan; hij denkt net als de voogd dat ik me te veel mee laat slepen met internetverhalen.Ik zal dus met wat concreets moeten komen als alternatief, ook ivm de kinderrechter.Ik hoop dat ik dat met de kinderpsychiater kan bespreken,maar ik vrees het ergste.

• scolopendra

Punt een wie schrijft hem die medicatie voor en klopt dat ?

En jou voogd heeft geen midische achtergrond en risperdal mag niet zomaar zonder medische indicatie gegeven worden en dan zou ik die voogd eens vragen of hij het kan onderbouwen wat in zijn ogen het belang is van risperdal gebruik.

En een voogd heeft mee beslissings recht niet het alleen recht.

• Alkien

Petra vraag het Hyperactief, die kan je de juiste weg heen sturen.

Je kan hem vinden op het Anti Psychaitrieprikbord.

Ik heb veel kennis ervan, maar hij nog veel meer.

Zeg maar dat ik je gestuurd heb, dan weet hij dat het goed is.

Ik ben een zeer goede vriendin van hem en we werken al jaren samen.

Schroom niet, hij kan je op medicatie gebied zeker helpen, ikzelf hou me meer bezig met het Jeugdzorg gebeuren, en dat al 30 jaar. ;)

Doen hoor ;)

Groetjes,

Alkien.

• Alkien

Daarin heb je helemaal gelijk scolopendra.

Niemand kan zomaar iemand verplichten medicatie te nemen, wat het ook is.

Risperdal is levensgevaarlijk.

Een voogd heeft idd alleen mee beslissingsrecht, maar OTS op een kind geeft een voogd het recht alleen de beslissing te nemen.

Dat wil zeggen buiten de ouders om.

Via het team van Jeugdzorg, en daarna bij weigering van de ouders, via de rechter.

Helaas is dat niet anders.

Groetjes,

Alkien.

• scolopendra

Nou ik heb ook een gezinsvoogd en die mag niets beslissen zonder mijn toestemming en ook geen medicatie verplichten dan moet zij dat heel goed kunnen onderbouwen anders zal een rechter er niet mee instemmen ben ik bang want dat zou te gek voor woorden zijn als dat zo zou gaan want dan gaat een voogd heel erg buiten zijn boekje ik heb zoveel mee gemaakt met jeugdellende dat ik kan er een boek over schrijven ik heb zelfs een vorige voogd gehad die mijn kinderen ontvoerd heeft en nu op non actief staat ben wel geinterresseerd naar jou mening op dingen alkien want ben bezig met een zaak tegen die oude voogd en jeugdellende.

Zit nog met een aantal dingen namelijk.

• Alkien

Gezinsvoogden mogen beslissingen nemen zonder jou, hoe hard het ook is.

Ik heb jaren ervaring, met mijn eigen kinderen, maar ook door het vrijwilligerswerk wat ik nog steeds doe.

Heb heel veel rapportages gezien, maar heel veel kinderen uiteindelijk die UHP hadden terug bij de ouders gekregen.

Ben in Den Haag geweest bij de ministers, en heb demonstraites aldaar gelopen.

Heb een toespraak gehouden op uitnodiging van de organisatie in Soest, voor meer dan 100 Jeugdzorgmedewerkers.

Dus ik ken het klappen van de zweep.

Vraag gerust, en als je het niet via het prikbord wil doen, mail me dan gerust persoonlijk.

Geheimhouding verzekerd.

Groetjes,

Alkien.

• scolopendra

Hallo alkien

Kan ik dat ook telefonisch doen is nog al wat om in een mail te zetten.

Zoja heb je dan een huisnummer want van vast naar vast bel ik gratis.

Mijn mail staat open bij mijn info

• Alkien

Is goed, ik stuur je wel even een mailtje,… :)

Groetjes,

Alkien.