Ik vind dat jeugdzorg gedoe een enorme geldverspilling.Als ik alleen al van mijn situatie uitga,een onterechte uithuisplaatsing (nu is zij gelukkig weer thuis)van mijn dochter gebaseerd op vermoedens ipv feiten,drie rechtszaken(over een paar maanden de vierde),een jaar ots voor mijn dochter en voor mijn jongste zoon(gebaseerd op een zwaar uitvergrootte ´feiten´,zoals dat hij weleens luieruitslag heeft gehad en omdat wij informatie wilden over een logeerhuis,door hen zeer vrij vertaald naar dat wij de situatie met hem niet aankonden).Bij de laatste rechtzaak wilden zij mijn dochter 6 maanden onderbrengen bij een observatieplaats voor dag en nacht omdat BAVO niets bij mijn dochter kon vinden waarvoor zij behandeld zou moeten worden,maar daar ging de rechter gelukkig niet mee akkoord,anders zou het allemaal NOG meer gekost hebben.Zo zijn er honderden gevallen van onterecht ingrijpen en zij durven ook nog eens elk jaar om nog meer geld te vragen!
Ik vind dat er alleen opgetreden zou mogen worden door jeugdzorg en verwanten als er echt sprake is van noodsituaties en dan alleen met bewijzen ,niet anonieme meldingen(zou mij trouwens niets verbazen als zij die zelf fabriceren)of vermoedens.Al dat verspilde geld zou beter gebruikt kunnen worden.