We hebben net onze reactie verstuurd op het ‘conceptrapport’ van de raad voor de kinderbescherming,maar in hoeverre heeft dit eigenlijk nut?Ik denk dat de rechter nooit onze kant van het verhaal hoort.Ze gooien gewoon met termen als het kind wordt in zijn ontwikkeling bedreigd en proberen zo een ots en gedwongen behandeling(ik weet niet wat ik daar onder moet verstaan,het lijkt wel of ze het over drugs of drankverslaafden hebben!)Het ging eigenlijk om mijn dochter van 15 die boos van huis wegliep omdat we ruzie gehad hadden omdat zij niet naar school wilde gaan,daarvoor hadden we ruzie omdat we haar betrapten op stiekem roken op de zolder.Ze heeft gezegd dat ze bang was om naar huis te gaan omdat ze dacht dat we wel boos zouden zijn.Zo werd de mythe ‘mogelijk lichamelijk geweld’ geboren en het was zogenaamd gevaarlijk om naar huis te gaan.Later werd er ook ‘misschien sexueel misbruik’ bijgevoegd,maar dat wisten zij niet zeker zeiden zij(om de rechter naar hun te laten luisteren).Gevolg: 3 maanden uit huis plaatsing en een VOTS,gebaseerd op niets,alleen MOGELIJK dit of dat!!In al die tijd hebben we onze dochter maar 1 keer gezien,zodat ze haar nog banger kunnen maken om naar huis te gaan.
Maar dat is nog niet genoeg voor ze.Ze begonnen een ‘onderzoek’ naar de andere kinderen.Maar hun scholen gaven goede rapporten door.Toen wilden ze het laten blijken dat wij ze verwaarloosden,zeiden dat we geen bemoeienissen en testen of onderzoeken voor onze jongste zoon(6 jaar,diep zwakzinnig) wilden,terwijl we zelf overal achterna moesten lopen om deze testen voor elkaar te krijgen(we waren al diverse keren weggestuurd met u bent overbezorgd of hij groeit er wel over heen,totdat we dus een hele goede huisarts kregen).Daarna begonnen zij erover dat hij een keer luieruitslag(hij is vanwege zijn handicap niet zindelijk) had!(dus elk kind dat een keer luieruitslag heeft gehad moet onder toezicht gesteld worden?).Ook begonnen zij erover dat hij in zijn ontwikkeling bedreigd is,lijkt mij logisch als je zwakzinnig bent,daarvoor zit hij op een KDC.Volgens hen komt dat door de opvoeding,terwijl hij zo geboren is!!Hetzelfde met mijn andere zoon,hij is niet geestelijk gestoord,maar leert slecht,ook door een aangeboren handicap.Ook zei de raadsonderzoekster dat zij geprobeerd heeft mijn zoontje te ‘corrigeren’ toen ze hem te druk vond.Maar hoe heeft ze niet in het rapport gezet.Ze zei: Doe normaal!.En dat tegen een diep zwakzinnig kind!(is dit misschien de doorbraak in de geestelijke gezondheidszorg?Gewoon zeggen:Doe normaal?)Ze zei dat ze hem corrigeerde omdat wij dat volgens haar niet deden,maar het had geen efffect.M.a.w. deze ouders kunnen niet opvoeden!Terwijl wij precies weten hoe we hem moeten behandelen!
Nou.ik zal niet te lang uitwijden.Het komt er dus op neer dat ze nu voor mijn dochter(die ze in de tussentijd lekker hebben kunnen bewerken door haar angst heel groot te maken door ons uit elkaar te houden) een uithuisplaatsing voor een jaar en OTS willen en voor de rest ook een OTS en dan dus die ‘gedwongen behandeling’. Kan iemand mij uitleggen hoe zij van het verhaal over een spijbelend kind op al deze ellende zijn gekomen?En ons neerzettten als creeps?Het is ook jammer dat de kinderechter bijna altijd doet wat de raad wil en bijna nooit naar de ouders luistert.En waarom gelooft hij altijd wat zij zeggen?Het zijn gewoon vieze leugenaars!
Maar je doet er niets tegen,je bent net een vlieg die in hun web verzeild raakt.Als gewone burger begin je niets tegen zulke instanties.