De laatste tijd gaat het niet goed met mijzelf, ik drink teveel alcohol, gelukkig ben ik mij daar erg van bewust van geworden en heb daar hulp voor gezocht.
Nu advieseerde zij mij om jeugdzorg te gaan bellen voor steun voor mijn kinderen ( let wel; ik heb alles voor hun over, we hebben ook een normaal dag/nacht ritme, liefde, gewoon alles wat een goed gezin heeft, behalve mijn drankprobleem, (kan mijzelf wel voor mijn kop slaan, en ik schaam zo erg
Maar, ik ben zo bang dat de kinderen bij me weg worden gehaald alleen op het feit dat ik (teveel) drink. (en ik heb daar dus hulp bij gezocht)
Ik bedoel, ík heb een probleem, met de kinderen gaat het heel goed.
En al die slechte verhalen over jeugdzorg maakt mij ook niet bepaald gerust.
Volgens de hulpverlening die ik heb is het beter om het zelf te melden en te vragen of ze willen meekijken in mijn gezin (ik ben alleenstaand) en zo nodig advies of begeleiding.
Dat dát beter is dan er door iemand anders een melding gedaan word, maar waarom moeten ze dat doen? Hier is niks bijzonders te melden (ja dat stomme alcohol, maar dat weet (nog) niemand, binnenkort dus wel omdat dat beter schijnt te zijn naar de weg van verbetering.
Ik weet het niet, het is nogal wat.
Wat is jullie mening hierover?