Vraagje

• Hope

De laatste tijd gaat het niet goed met mijzelf, ik drink teveel alcohol, gelukkig ben ik mij daar erg van bewust van geworden en heb daar hulp voor gezocht.

Nu advieseerde zij mij om jeugdzorg te gaan bellen voor steun voor mijn kinderen ( let wel; ik heb alles voor hun over, we hebben ook een normaal dag/nacht ritme, liefde, gewoon alles wat een goed gezin heeft, behalve mijn drankprobleem, (kan mijzelf wel voor mijn kop slaan, en ik schaam zo erg ;(

Maar, ik ben zo bang dat de kinderen bij me weg worden gehaald alleen op het feit dat ik (teveel) drink. (en ik heb daar dus hulp bij gezocht)

Ik bedoel, ík heb een probleem, met de kinderen gaat het heel goed.

En al die slechte verhalen over jeugdzorg maakt mij ook niet bepaald gerust.

Volgens de hulpverlening die ik heb is het beter om het zelf te melden en te vragen of ze willen meekijken in mijn gezin (ik ben alleenstaand) en zo nodig advies of begeleiding.

Dat dát beter is dan er door iemand anders een melding gedaan word, maar waarom moeten ze dat doen? Hier is niks bijzonders te melden (ja dat stomme alcohol, maar dat weet (nog) niemand, binnenkort dus wel omdat dat beter schijnt te zijn naar de weg van verbetering.

Ik weet het niet, het is nogal wat.

Wat is jullie mening hierover?

• MadMamma

Ik zou er nooit meer aan beginnen. Voordat je er erg in hebt worden je kinderen bij je weggehaald.

Zolang je kinderen een dak boven hun hoofd hebben, te eten, ze gaan naar school enzo. zou ik je adviseren hulp voor jezelf te zoeken.

Als je een goede band hebt met je huisarts, praat met hem. Zoek hulp bij andere instanties.

• moedervan2

Je zegt zelf al dat je al hulp voor je probleem gezocht hebt.

Dat is goed. Aan BJZ vragen om over je schouder mee te kijken is dan weer niet goed.

Via BJZ zul je je kids naar alle waarschijnlijkheid kwijtraken, op basis van een hoop tamtam en ruime fantasie van de medewerkers aldaar.

Wat velen niet weten is dat BJZ NIET!!!!! de enige hulpinstantie is waar je terecht kunt.

Omdat deze vorm van hulp betaald wordt vanuit de awbz ben je vrij om je eigen hulpverlener te zoeken. Het is dus niet zo, in tegenstelling tot wat BJZ predikt, dat je bij hun moet zijn en nergens anders. Ze willen echter dat je bij hun komt zodat zij de gelden voor je kids kunnen opstrijken, er is nml nogal wat geld te verdienen in deze sector.

Mocht je tóch nog in aanraking met BJZ komen, hou dan je ogen en oren wijd open, luister goed en bovenal, vertel niet teveel want alles wat e (openhartig) vertelt ZAL tegen je gebruikt worden!

Bezint eer ge begint samen te werken met een BJZ.

• Hope

Bedankt voor jullie reactie's.

Ik had altijd een bepaald ‘beeld’ bij mensen die teveel drinken, (zal iedereen deze beeld hebben)

ik weet nu dat het ook anders kan/is, het wel en wee van mijn kinderen staan nog altijd bovenaan dat zal ook altijd zo blijven.

Ik vond het advies gesprek die ik had nog al angstaanjagend,( van mijn hulpverlening)

Hij zei nl dat hij ook aangifte kon doen, even tussen neus en lippen door, hij melde er wel even bij dat het niet bij hem opgekomen is dat ik mijn kinderen iets aandoe of zoiets( mijn drinkgedrag vind vooral s'avonds plaats)

En dan nog zit ik niet lavenloos op de bank, (als ik ergens een pesthekel aan heb is het dronken zijn,dus zover komt het nooit)

En daarbij, ik wil mijn kinderen niet belasten op zulke “volwassen”problemen, ze hebben het recht om kind te zijn.

Dat betreft maakt het mij nogal kwaad, vraag ik eindelijk om hulp voor míjn probleem, trekken ze er meteen jeugdzorg erbij.

Alsof bij (te)veel alcohol gebruik meteen je kinderen mishandeld.

Heeft er iemand tips voor andere (steun)punten voor de kinderen waar ik terecht kan, ik wil namelijk niet dat mijn hulpverlening denkt dat ik hun advies van de baan schuif en tips betreft de opvoeding zijn natuurlijk altijd welkom.

Jammer dat dit voor mij een domper geeft op mijn hulpverlening, het gevoel hebben dat ik nu niet alles meer kwijt kan,wat eerst met vertrouwen was ga ik er nu met wantrouwen heen, lekker is dat.

Hope

• jacki

stop met die alcohol en ga naar de aa

je kinderen worden de dupe als ej zo doorgaa took worden ze bij je weggehaald want je gebruikt alcohol

ga nie tnaar d ejeugdzorg want dan raak je je kids kwijt

want jij bent alcoholist die naam ga je krijgen bij jeugdzorg

en dan kunnen z evele leugens vertellen over jou en weg zijn d ekids

dus als je dat nie twil werk dan aan jezelf stap nie tnaa rbjz

levensgevaarlijk zijn die lui

en dat meen ik vooral oneerlijk

dus werk aan ejzelf vraag een fam leden of ze jou willen steunen en anders geef je mij maa reen reactie

ik wil best iedereen helpen maa rje zult het zelf moeten doen

wees verstandig en denk aan je kids

jacki

• jacki

LAAT DIE DRANK STAAN WAT BETEKEND HE TVOOR JE KIDS DAT MAMA DRINKT EN DRONKEN MISSCHIEN WEL IS

EEN REGELRECHTE RAMP VOOR D EKIDS

WEES VERSTANDIG EN GA NAA RTACTUS VAN MIJN PART DAAR KUN JE ONTNUCHTEREN IN ZOVEEL STAPPEN

MAAR DRANK WAAR KIDS ZIJN KAN NIET

DUS WEES VERSTANDIG EN WEG MET DIE TROEP UIT HET HUIS

EN GA LEUKE DINGEN DOEN MET D EKIDS IPV NAA RD EDRANKWINKEL LOPEN

DENK AAN EJ KIDS

GA NIET NAA RBJZ DAN BEM JE ZE KWIJT

DIE KOMEN ME TMOOIE PRAATJES MAAR ONDERTUSSEN

JACKI