casus

• moedervan2

hallo,

Ik wil graag een casus aan jullie voorleggen.

kind zit op middelbaar onderwijs op school A.

gedurende het schooljaar gaat het gezin verhuizen naar een andere stad en gaat kind vervolgens naar school B. Dan gaat het mis in de relatie van moeder en stiefvader en moet er weer verhuisd worden, na 2 maanden al en weer nieuwe woonplaats.

Dus naar school C in de nieuwe woonplaats.

C wil de leerling in eerste instantie liever nog niet omdat over 3 maanden de zomervakantie ál begint. Na aandringen lukt het dan toch na 5 weken.

C stelt blijkbaar haar vraagtekens bij de aanmelding omdat er een spoedplaatsing door moeder is gevraagd (kind is leerplichtig dus spoed is logisch) en vraagt info op bij school B. B zegt dat leerling slechts 2 maanden is geweest en heeft niet veel info……….

Nu inmiddels bijna 2 jaar verder met BJZacties en dreiging OTS door de Raad zijn dossiers opgevraagd door moeder. Wat blijkt??…

Het dossier van school C bevat een emailadres van zorgteam school A!!

Bij school A is helaas geen dossier opgevraagd omdat het niet relevant leek.

Mag school C info opvragen bij school A zonder mijn medeweten en/of schriftelijke toestemming. Ze mochten dat doen bij school B logischerwijs, echter zit in dossier school B geen enkele aanwijzing dat B zelf contacten heeft gehad met C over schoolperiode A. De indruk is dus dat C zelfstandig en zonder medeweten en zonder toestemming informatie heeft verkregen, maar ook dat school A haar boekje te buiten is gegaan.

Hoe te handelen?

En hoe lang is de bewaartermijn voor leerlingdossiers?

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe zoiets zit.

• Carmen

Mijn reacties worden verwijderd, waarom?

Nico Mul MOET verwijderd worden!

• hind

zou graag een casus over voogdij willen krijgen.

mvg, hind