jeugdzorg

• elze 2/9/07

als ik de verhalen mag geloven die er allemaal te lezen zijn op forums over de jeugdzorg dan kun je die beter buiten de deur houden lijkt mij, het zijn allemaal duistere praktijken die daar onder de tafels worden afgespeeld.

ik ben in ieder geval nu op mijn hoede.

• Webmaster Meldpunt Jeugdzorg

Ik wil vroeg of laat een overzicht maken van alle organisaties in NL die zich direct of indirect bemoeien met uithuisplaatsing kinderen.

Naar het voorbeeld van www.vraagalex.nl tegen 09xx-nummers.

UHP en bemoeienis daarmee:

Hulp aan Huis, Jeugd en Gezin, MEE organisatie e.v.a.

• elze 2/9/07

het probleem is dat ze ons ervan verdenken dat er sprake is van kindermishandeling aangaande ons kind, maar dit is absoluut niet het geval, dit is na te trekken bij het bavo rno en het boddaert centrum waar ons kind in behandeling is geweest. ga ook een goed gesprek aanvragen met onze huisarts

die ons kent vanaf de geboorte. en de neuroloog waar onze zoon voor zijn epilepsie onder behandeling is het ook voorleggen.

ze willen graag dat wij dus zelf aanmelden bij jeugdzorg voor een gezins coach

maar daar zit ik niet op te wachten want thuis loopt het best goed. en ik wil geen problemen gaan zoeken waar ze niet zijn.

overweeg om ook het bavo rno weer in te schakelen

maar als we niet mee willen werken voor aanmelding bij ambulante zorg, of jeugdzorg dan gooien we misschien ook wel onze eigen glazen in en moet het straks onder dwang of kan dat niet.

• Webmaster Meldpunt Jeugdzorg

Je hebt met verschillende zaken te maken.

1. Niet-medici willen voor jou bepalen welke medicijnen er voor moeten worden geschreven. Dat is volstrekt onaanvaardbaar maar dat kun je zelf tackelen.

Je kind heeft epilepsie. In Enschede hebben ze wekelijks spreekuur vanuit Kaempenhage en dat zullen ze elders in het land ook wel hebben.

DAAR moet je zijn voor de medicatie. Je legt de situatie uit en regelt rond de epilepsie ALLES rond de epilepsie met dat knooppunt. Dus ook niet met de kinderarts. Ook die denkt de wijsheid in pacht te hebben. Tot dat een kind 8 jaar is, mag er geen vermindering van medicijnen plaatsvinden. Maar zo'n kinderarts zegt dat teveel medicijnen niet goed zijn, gaat te vroeg medicijnen verminderen en het gevolg is nieuwe epilepsie aanvallen en daarna juist MEER medicijnen.

2. Dagbehandeling. Ik zou een klacht indienen bij Inspectie Jeugdzorg.

Daarvoor kun je deskundige hulp inroepen. Bijv. Vanessa Deetman, advocaat Jeugdzorg bij VanDijk Advocaten te Rotterdam. Vraag naar haar en bel er naar toe op het tel.nr. 010 -212 12 20.

3. Irritatie dat je zoon ter weinig studie krijgt op school vanwege verkeerde inzichten.

Dat zou ik ook via advocaat mevr. Deetman regelen.

Dinsdag a.s. is ze weer aanwezig. Maar dan moet je dat wel doen.

Alleen klagen helpt niet. Het is goed om het te melden maar je kunt nu met mijn tip de volgende stap zetten.

ik heb trouwens geen flauw idee wat ze bedoelen met bavo rno en ambulante zorg in dit geval.

• liefdevolle moeder

hallo elze

ik kan me je zorgen heel goed voorstellen ikheb ook een stukje terug iets geschreven over de leugens van jeugdzorg

ik had ook nooit iets met ze temaken voordat ze hier voor de deur stonden

dat is het kutte eraan