Fraude door BJZ

• Mariska

Iedereen die met Jz te maken krijgt heeft al gauw het vermoeden dat Jz geld verdiend aan een kind.

Dat klopt. Voor elk kind dat ze uit huis halen krijgen ze zo'n € 265 per kind per dag. Als je dan nagaat dat het pleeggezin ongeveer €30 tot € 50 per dag per kind krijgt, dan hoef je geen rekenwonder te zijn om te zien dat kinderen gouden handel zijn. Daarnaast betalen de ouders van de uit huisgeplaatste kinderen een bijdrage naar inkomen. Legaal én gesubsidieerd door de regering.

Jz geeft aan van die subsidie per kind veel te moeten betalen, o.a. de opvang, onderzoeken, voogd enz.

Maar dit klopt niet. Uw kind is geld waard en U betaald zelf voor de kosten die voor uw uit huis geplaatste/OTS kind gemaakt worden.

Feitelijk betaald iedereen voor deze kinderen!

Raadseltje? Nee hoor.

Jeugdzorg pleegt nogal eens onderzoeken te doen bij kinderen, onderzoeken zoals bijvoorbeeld bij Fora, testen op allerlei gebied, noem maar op.

De kosten voor deze onderzoeken krijgen ze betaald door de overheid, via de subsidie. Maar nu blijkt dat Jz deze onderzoeken dubbel declareerd. Zij halen deze kosten terug via de AWBZ, dat wil zeggen, via de ziektekostenverzekering van uw kind word jeugdzorg betaald om van alles te doen.

U kunt hier iets aan doen, namelijk de ziektekostenverzekering van uw kind opdracht geven Jz niet meer te betalen! Jz zal dan aanmerkelijk minder enthousiast worden.

In de zakenwereld heet wat Jz doet fraude, de overheid steunt Jz hierin met subsidie…Tja, verschil moet er zijn…

Doet het vandaag nog!! het klopt, aldus ziekenfonds

• Mariska

Dit stukje klopt niet:

Daarnaast betalen de ouders van de uit huisgeplaatste kinderen een bijdrage naar inkomen.

Wat iedereen betaald éénzelfde bedrag per maand aan het lbio.

• Mariska

Wat= Want

• lalala

pff ik word binnenkort ook uithuisgeplaats omdat ze zogenaamd van me zusje heb gehoord “dat er thuis geslagen word”nou ik geloof mijn gezinsvoogd tog niet meer ik zei het drie maanden geleden maar toen ging het best slecht met me en nu gaat het stukke beter maar ik moest dr wel eeerst zelf mee komen en na 3 maande dat ze zogenaamd van me zusje heb gehoord dat er thuis geslagen word!!!Nou dat is NIET waar en alleen daarom zegt ze nu opeens dat het beter voor me is. @!#$ bjz..!!! Ze mag me komen halen maar ik ga tog niet met haar mee!!en dan mag ze van alles gaan proberen dan loop ik lekker weg ben ik ook uit huis tog..?Maar nee dan krijgen ze geen geld….en als je een paar weke dan ergens anders zit krijg je te horen je mag je ouders niet meer bellen en dan ook nog zonder reden……MAARJA IK HAAT BJZ ZE DOEN HET ALLEEN MAAR VOOR GELD GELD EN NOG EENS GELD want voor degene die bij BJZ ROTTERDAM IS GeWEEST ZOOW ALS JE DAAR KIJKT WAT EEN HELE LUXE SPULLEN DIE VOOGDEN HEBBEN EN BJZ ZELF!!

peace

• lalala

dat drie maande gelden bedoel ik dat ik toen even ergens anders wou wonen

• Drs. N.J.M.Mul, arts

Over pleegzorgvergoedingen: toets eens ‘pleegzorgvergoeding’ in Google en je ziet: ca. 15 € per dag per kind + extra's + kinderbijslag er ook nog bij…dat is ca. 600 € per kind per maand…Kassa dus voor het pleeggezin!

Op de site van ‘Dwaze moeders’ betoogt een moeder: ‘laat iedereen pleegouder worden’. Lijkt me geen slecht idee: als je als ouder alleen voor je kind zorgt, krijg je héél wat minder dan 600 € per maand en iedereen pleegouder voor de kinderen van zijn buren levert voor BJZ ook wat extra's op (ca. 38000 € per kind per jaar hoorde ik) …alle kinderen onder toezicht…en een goede ‘zorg’…BJZ blij, ouders blij…Klein probleempje: ieder heeft de kinderen van een ander…maar BJZ zal ongetwijfeld de ‘juiste omgangsregelingen’ vaststellen…hebben rechters ook weer wat te doen…

Nico Mul

• Pleegmama

Tjaaa wat zal ik als pleegmoeder hier nu op reageren….. dat we rijk zijn geworden de afgelopen jaren. Het bedrag is onderverdeeld zo kun je ook lezen op de site van pleegzorg. Wij maken wel eens een grapje als we iets luxe kopen…. dat kan makkelijk als je pleeggezin bent. Maar wees eens eerlijk als ik voor het geld zou gaan dan zou ik een baan zoeken van 8 tot 5 zoals voogd ofzo en dan zou ik het hele salaris voor mezelf kunnen houden.

Ik knok voor mijn pleegkinderen, werk waar het kan samen met ouders, maar staan jullie er ook wel eens bij stil dat er ook ouders zijn die dat niet willen.

En als je pleegkind dat weer weg wordt gehaald door dezelfde voogd waar iedereen op het forum ook last van heeft, dan voel ik met net zo klote als jullie.

Want het lijkt er soms op dat BJZ het meest verdiend aan kinderen die helemaal niemand achter zich hebben die als pionnen heen en weer worden geschoven. Wij rijden dan het hele land door naar instellingen en blijven weekendopvang bieden. Maar onze strijd tegen BJZ is niet minder erg dan van de ouders van wie ik lees op dit forum. Dat er idd andere pleegouders zijn dat weet ik wel maar alstjeblieft gooi ons niet op een grote hoop.

groetjes pleegmama