Pleeggezin gezocht voor lieve jongen

• Ramon van Harten

Fijn dat je mijn berichtje leest! Mijn naam is Ramon en ik zoek ‘n pleeggezin, opvang voor weekend of vakanties is natuurlijk ook goed (bijvoorbeeld om mee te beginnen). Helaas heb ik ’n ontwikkelingsachterstand, waardoor ik stukken jonger lijk dan ik echt ben. Daarom kom ik niet (meer) in aanmerking voor hulp vanuit de diverse stichtingen (zoals Pleegzorg).

Momenteel woon ik begeleid in Heiloo. De meeste dagen van de week lig ik vaak heel veel op bed. Ik zie het leven in mijn eentje niet meer zitten en omdat ik het niet vol kan houden elke dag 22 uur alleen lig ik daarom vaak op bed. Ik vind het niet meer leuk om altijd in mijn eentje te spelen, en dingen te doen. Ik heb in Heiloo ook geen school vrienden. Ik heb alleen vriendjes in Heerhugowaard, en daar kan ik soms in het weekend komen spelen. Ik woon in een saaie buurt en er wonen geen andere kinderen in de buurt.

Door de weeks ben ik bijna alle dagen 22 uur alleen. De begeleiding heeft ook geen tijd voor mij. Ze hebben maar twee uurtjes tijd per dag, en de rest van de dag ben ik de helle dag alleen. Bij mijn ouders kan ik dan niet terecht, alleen in het weekend avonds.

Omdat de begeleiding geen tijd heeft voor mij, moet ik ook elke avond alleen eten, en dan komen ze het eten meestal brengen. In het weekend hebben ze geen tijd om eten te komen brengen, dan werken ze tot 15:00, en dan moet ik zelf voor het eten zorgen. Ik haal dan elke zaterdag patat bij de Snackbar. Elke maandag avond hebben ze ook geen tijd om langs te komen. Ik ben dan ook elke dag en elke avond en elke nacht alleen in huis.

Ik ben een leuke jongen, en ik kan best elke dag een paar uur alleen zijn. Ik leer in mijn vrije tijd Duits, en ik zoek nog een juf of meester die les kan geven voor rekenen en Nederlands en andere vakken vanaf de basisschool. Door mijn echte leeftijd kan ik ook niet gewoon naar school, en daarom kan ik voorlopig niet verder leren. Ik heb een juf gehad uit groep 7 en dat is ongeveer een jaar geleden. Omdat de juf te druk had, had ze geen tijd meer. De begeleiding doet er niets aan, ze gaan niet op zoek naar een andere juf of een andere meester. Toen ik les kreeg van een juf uit groep 7 kreeg ik in het tehuis ook geen ondersteuning.

Verder hou ik van knutselen, en ik kijk graag naar de televisie. Mijn lieverlings programma's zijn Samson & Gert en Pokémon. Ik ben ook fan van Samson & Gert en heb daarvan een dekbed over trek.

Ik speelde ook soms met Kne'x en op de Nintendo. Maar omdat ik 22 uur per dag in mijn eentje bent heb ik daarom vaak geen zin om te spelen. Ik lig dan heel vaak op bed, en ik voel mij elke dag verdrietig. Ik moet vaak huilen, en heb vaak Heimwee naar de vriendjes in Heerhugowaard.

Mijn hobbys zijn computeren en knutselen. Vroeger ging ik ook vaak op kampen in de vakantie, maar de kampen waren gestopt. En in het weekend ga ik zondag avonds naar mijn ouders. Maar door de weeks mag ik daar niet komen. Ik kan ook zelfstandig reizen, en als ik een pleeggezin heb gevonden, dan kan ik zo vertrekken. De begeleiders hebben toch geen tijd voor mij, en ze vinden het allemaal wel goed. Iki hoop dat ik toch door de weeks ook mag komen. Misschien is er bij jullie in de buurt wel een kinderoppas, en dan kan ik wel thuis blijven. Ik zou heel graag een pleegzoon willen zijn, en wil ook graag een broer zijn. Ik kan alleen niet naar school door de wet.

Wie kan en wil mij opvangen? Help!!!

Groetjes,

Ramon

• ~karin~

Hoe oud ben je werkelijk ?

• elske

is het wel echt?of worden we in het ootje gehouden

• elze 2/9/07

dit verhaal klopt niet, een jongen/man met een ontwikelings achterstand kan nooit dit verhaal hebben neergezet, daar is de zins opbouw veel te goed voor.

• Luthien

Deze staat ook op Marktplaats dit gaat over een jongen die al in de dertig is, maar verstandelijk een jaar of twaalf.

Wel serieus!!!

• patricia

Sjemig ik trok mij het lot van dit jongetje al aan en dacht een volwassene dit voor hem had opgesteld maar blijkbaar is het bedrog

erg en bespottelijk !

• liana

http://www.google.nl/search?q=Mijn+naam+is+Ramon+en+ik+zoek+%27n+pleeggezin%2C+opvang+voor+weekend+of+vakanties+is&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a