vraagje

• UB40

Geachte mensen,

Loop hier al lange tijd met mijn vraag?

Had mijn pleegzoon toendertijd 9 jaar, (neef) bij mij inwonen. Had de voogdij via de rechter gekregen. RVK was ook bij geweest. Had de RVK gevraagd voor pleegzorg vergoeding etc, maar die zeiden dat ik niet in aanmerking zou komen.Had toen een ABW uitkering, Had zelf 3 kinderen om financieel te verzorgen, en was in financiele problemen.Had geprobeerd via Bureau Jeugdzorg financiele bijdrage te kunnen krijgen maar jammer genoeg tot heden geen ene contact kunnen krijgen wat betreft financien. Wat kan ik nu doen en wat voor raad kunnen jullie mij geven. Ben nieuw hier, en durfde nooit een bericht te plaatsen. Maar nu ben ik echt moe en hoop via jullie een uitweg te vinden.

Bedankt voor al jullie reakties.

m.vr.gr.

UB40

• Drs. N.J.M.Mul, arts

Beste UB40,

een pleeggezin krijgt toch ca. 15 € per kind per dag. Welke pleegzorg instelling heeft dat kind bij u geplaatst? Ik vind het zeer vreemd, dat u géén pleegzorgvergoedeing zou krijgen terwijl ieder normaal pleeggezin dat wél krijgt!

Zie ‘pleegzorgvergoeding’ in Google en u vindt direct de antwoorden!

Steekt BJZ dat geld in eigen zak, vraag ik mij zo af. Waarom wijzen ze u niet op uw rechten?

Nico Mul

N.J.M.Mul@gmail.com