machteloos

• con

Hallo iedereen

Ik ben moeder van twee kinderen een zoon van 15 en een dochter van 13.

Met m,n dochter loopt het allemaal lekker, gaat goed op school doet lekker haar ding.Maar met m,n zoon loopt het alles behalve soepel.

Ik zal in het kort de voorgeschiedenis uit leggen.

in 2000 een psychologisch onderzoek door ggz jeugd uitkomst: adhd en emotionele stress stoornis.

2000-2001:dagbehandeling

2001-2004:speciaal onderwijs (ze konden hem niet meer hebben daar werkte niet)

2004-2007:vrijwillige uithuisplaatsing naar harreveld.

Hij zou in december 2007 naar huis komen maar in oktober ging het goed mis.

Vernielde daar de boel en liep 4 keer weg. Werd dan weer terug gebracht door de politie en 1 keer door ons.Hij zei ik trek het daar niet meer.

Harreveld belde ons en zei dat we hem op moesten halen of ze lieten hem lopen.

We hebben opweg naar harreveld gebeld met de piket dienst van jeugdzorg, om een crisis plaatsing aan te vragen in een gesloten setting. Harreveld zelf hebben ook met de piket dienst gebeld, hun kregen te horen dat het niet nodig was, en wij zijn niet eens terug gebeld. Je krijgt ze ook niet zelf te spreken dat gaat via een tussen station belachelijk gewoon.

Hij is dus 2 weken thuis geweest dat was een erg emotioneel beladen toestand.

Ik wil hem dolgraag thuis maar hij heeft hulp nodig.

Sinds november zit hij dus gesloten in rentray met een ots.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, hij heeft hulp nodig maar wat doen ze? ze sluiten hem op dat kan toch zomaar niet?

Ik zal uitleggen wat ik bedoel, er ligt nu een aanvraag voor een forensies psychiatries onderzoek en voor een hersenscan. Daar moeten we dus op wachten dat die word afgenomen. Hij heeft 6 weken op een strafrechtelijke afdeling gezeten,omdat er geen plek was en hij heeft geen strafblad of iets dergelijks. nu zit hij dus civiel. In eerste instansie heb ik zelf gekozen voor een gesloten setting omdat ik wou voor komen dat hij weer weg zou lopen. Maar ik loop nu tegen dingen aan die ik met mijn volle verstand niet begrijp. Kerst en oud en nieuw mens onterend hoe ze hun beleid daar hebben. geen contakt en geen bezoek.

We hebben afgelopen week een intake gesprek gehad, en wat ik wil is gewoon een stukje zeggenschap, ik weet dat mijn zoon in de weekenden en vakanties gewoon naar huis kan. Voor hem is dat het beste je kan hem niet afsluiten van alles en iedereen. Dat is ongezond en onverantwoord zo kweek je criminelen. Waarom kan een kind niet gesloten zonder ots , die ots was nodig hebben ze mij verteld, maar dat er dan door anderen beslissingen worden genomen over mijn zoon. Dat mag toch niet kunnen? M,n zoon z,n voogd prima gast niets mis mee hoor. Maar ik heb al die jaren overal hulp gevraagt en goed mee gewerkt om de gepaste hulp voor m,n zoon te krijgen. En dan word je gewoon aan de kant geschoven, omdat de rentray hun regels hebben????? Als ik dit had geweten had ik het risico genomen om hem gewoon thuis te houden. Ik heb last van nachtmerries en schuldgevoel . WAT IS WIJSHEID??????

Ik kan hier niet mee leven, heeft iemand misschien een tip voor mij of iets weet wat ik kan doen?

gr con

• Mariska

Hoi, ik heb heel veel steun aan deze site: http://www.sbbj.nl/forum/index.php

Sterkte met alles!

Groetjes, Maris

• Drs. N.J.M.Mul, arts

Hoi Con!

Triest: ook u bent in de ‘valkuil’ van BJZ getrapt, in alle onschuld en met de beste bedoelingen.

Ik weet dat er kort geleden rechterlijke uitspraken gedaan zijn voor terugplaatsinig uit zo'n instelling als ‘Rentray’ wegens het ontbreken van enige behandeling en het steeds verder laten afglijden van kinderen.

Ik kan u dit eigelijk als enige advies geven. Haal hem daar weg. En over de hulp: zoek zelfstandig een psychiater / psycholoog die wel vat op uw zoon heeft! BJZ maakt u wijs dat hulp alleen maar zou kunnen ‘als er een ots is’ (dat is dus NIET zo, ouders worden in diverse regio's zelfs gechanteerd om per sé ‘hulp van BJZ’ af te nemen, anders zullen we de RvdK inschakelen' en andere dreigementen…) en als die er is wordt u als ouder volledig aan de kant gezet, geschofffeerd en afgeblaft als ‘ondeskunidg’ (door ca. 25 jarige figuren zonder kinderen en adequate opleiiding…) en als u mondig bent als ouder en opkomt voor uw zoon, dan heeft men de ‘oplossing’: u ontheffen uit de ouderlijke macht ‘omdat u het hulpverleningsproces tegenwerkt’…

(Ik praat uit 14 jar ervaring in dit soort zaken…)

Nico Mul

N.J.M.Mul@gmail.com

• elze 2/9/07

tjonge dat is niet niks, wat een verhaal, het recht is zo krom en dom als een hoepel, zo durf je als ouders toch geen hulp meer te zoeken voor je kind want voor je het weet ben je ze kwijt, hopelijk komt het snel weer goed.