vraag???

• lies

nichtje van 15 is door politie uit huis van verslaafde ouders gehaald en door jeudgdzorg bij broer van 23 geplaatst. jeugdzorg uit haaglanden plaatst haar bij broer in juli in brabant en vraagt onderzoek van de raad aan. ook vragen zij of bureau jeugdzorg brabant zuidoost het wil overnemen, die doen dat niet omdat het gezag in de haaglanden woont en zolang de raad geen beslissing heeft genomen laten ze het zo. nichtje heeft geen geld geen spullen moet naar school, broer heeft net een baan en woont op dure bovenwoning en heeft ook niet de financiele middelen. moeder staat onder curatele en geeft de kinderbijslag die zij nog krijgt niet af. jeugdzorg haaglanden bekommert zich niet meer om nichtje en laten niets meer van zich horen. jaja zo kan het gaan bij de jeugdzorg.het onderzoek van de raad is begonnen en waarschijnlijk mag nichtje bij broer blijven. mijn vraag is: had en heeft de broer al die tijd recht op een vergoeding voor zijn zusje? een soort pleegzorgvergoeding? kleding en schoolspullen? bureau jeugdzorg haaglanden zeggen dat ze niks kunnen doen. Broer en zus doen het goed samen maar gaan er financieel aan ten onder. het water staat hen aan de lippen,

Alle advies is welkom.

Alvast bedankt

• kim

hoi lies ja dat is 24 uur zorg mijn kids waren ook uit huisgeplaats ,ik moest ook geld betalen voor mijn kids en de rest betaalt het rijk ,en als ouder hou je de kinder bijslag maar betaal een bedrag naar je inkomen en de rest regelt buro jeugdzorg of parlan die de pleegzorg regelt hoop dat je nu meer weet er over mgv kim,