Mensen gezocht voor documentaire jeugdzorg

• Tabitha88

Hallo allemaal,

mijn naam is Tabitha Poolen en ik ben studente journalistiek aan de Christelijke Hogeschool in Ede. Ik ga samen met een klasgenoot een televisiedocumentaire maken over de jeugdzorg.

Onderwerp

Ik heb kort geleden al een onderzoek gedaan naar het Savanna-effect in de jeugdzorg (het feit dat gezinsvoogden kinderen sneller uit huis plaatsen uit angst vervolgd te worden, net als de gzinsvoogd van de peuter Savanna). Ik kwam er toen achter dat de pleegzorg steeds voller begint te lopen, omdat er dus steeds meer kinderen uit huis worden geplaatst.

Kort geleden is de gezinsvoogd van Savanna vrijgesproken. Ik vraag mij in deze documentaire af of er nu weer een tegeneffect komt, dus dat gezinsvoogden kinderen weer zo lang mogelijk bij hun echte ouders proberen te houden.

Pleeggezin

Voor deze documentaire ben ik op zoek naar een pleeggezin die ik een dag kan volgen. Ik wil ook graag de pleegouders interiewen over of zij iets merken van het Savanna-effect en nu misschien wel een tegeneffect verwachten. Maar ik wil me niet alleen daarop richten. Ook zal ik bijvoorbeeld vragen hoe het is om pleegouder te zijn.

Ik begrijp goed dat u als pleegouder niet zomaar uw pleegkind op televisie wilt laten komen. Daar wil ik graag in tegemoetkomen. Ik zou bijvoorbeeld de pleegkinderen onherkenbaar kunnen filmen.

Gezin wiens kinderen uit huis zijn geplaatst

Ook ben ik op zoek naar iemand wiens kinderen uit huis zijn geplaatst. Hierbij geldt hetzelfde als wat ik bij het pleeggezin schreef. Ik wil de ouders graag interviewen over een tegeneffect in de jeugdzorg, maar ook over hoe het is om je kind uit huis geplaatst te hebben.

Belangrijk

Dit is natuurlijk wel televisie, zo’n camera in huis klinkt misschien wel eng. Maar ik ben echt naarstig op zoek naar mensen die mij verder zouden kunnen helpen. Dus als u twijfelt, laat dan alstublieft wat van uzelf horen. We kunnen dan misschien tot een overeenstemming komen. En misschien kunt u me wel verder helpen.

Alvast hartelijk bedankt iedereen!

Tabitha

• catootjetromp

ik wens je veel succes in je zoektocht

ik denk dat er weinig pleeggezinnen de privacy van de ouders en kinderen op tv willen en/of kunnen vertellen

succes

catootje

pleegmoeder van 5 pleegkinderen

• mamafem

toch frapant dat catootje denkt dat pleeggezinnen de''privacy'' niet naar buiten willen. maar dat ik mamafem moeder van De Daltons onschuldig beschuldigd van kindermishandeling(loze melding amk) en een corrupte raadsonderzoeker die mij denkt te kennen(15 jr geleden mn eigen''hulpverlener''voor een week)en de 11 pagina`s vermoedens,verwachtingen,dreigingen e.a.duimzuigerij die hij zonder informanten of enig echt relevant onderzoek toch bij elkaar heeft weten te''schetsen''(zijn eigen woorden)en de terreur,het gruwelijke gijzelen van mijn kleintjes,ieder appart gillend en schreeuwend,weldat ik al mnd niks meer van de raad of bjz gehoord had. mijn zoektocht naar een advocaat die niet al even corrup is van mnd,het al mnd niet zien van mn schatjes,weldat ik hen constant kan voelen,en het nu vol spanning(vooral vanwege alle corruptie)afwachten van het hoger beroep wat de 31ste voorkomt….graag met al onze''privacy''met jou mee wil werken!!! liefs mamafem >>>> ons horrorverhaal is ook op deze prikpagina te vinden,ik noem mn mannetje altijd De Daltons,lees t!!!!

• catootjetromp

hoi mama fem

dat jij je verhaal graag wel zou willen delen kan ik me heel goed voorstellen

maar ik ben pleegouder en ik denk dat als ik 1 van jouw daltontjes in huis zou hebben dat jij dan niet jouw verhaal ergens zou willen lezen zonder dat jij daar zelf toestemming zou hebben gegeven.

dat bedoel ik over privacy.

over mij mogen jullie wel alles weten

maar over de kinderen ben ik wat voorzichtiger

• mamafem

maar hoe weet jij dat de informatie over de prive situatie van de kinderen die jij krijgt van instantie`s die 50.000 per ots en maar liefst 150.000 per uhp per kind per jaar krijgen klopt???? mijn jongens waren goed ontwikkelde,zeer gezonde,goed in hun vel zittende.lieve leuke ondeugende broerjes van steeds iets meer als 1 jaar verschil die nog nooit zonder elkaar geweest waren of zonder mij,en nog borst kregen zelfs! lieve onschuldige mannetjes die echt helemaal geen weet hadden van financiele problemen(nog geen 5000 schuld,die we aan t oplossen waren!!)en beslist niks te kort kwamen in wat voor opzicht dan ook! op t moment dat ik bij de nieuwe wijverpleegster,een paar mnd na het verhuizen van gelderland naar brabant,mn hart luchte,besefte ik niet wat ik daarmee mijn gezin aan ging doen! een paar dagen later kreeg ik een brief van het amkkindermishandeling>omdat ik mn hart lucht over schulden?! vervolgens krijg ik een telefoontje van de raad,die ik natuurlijk gewoon op bezoek laat komen,ik was(ben)juist hartstikke trots op mn mannen! de man die voor de deur staat ken ik vaag van vroeger,hij was ruim 15 jaar geleden mn eigen jac jeugdmedewerker voor een hele korte periode.hij is misschien een half uurtje binnen geweest,en heeft maar 2 van mn jongens gezien. daarna heb ik nog 2 x gemaild met m,en naar mijn idee was t prima zo! dit was begin maart! 16 augustus rond half 4 s middags, stond inneens mn hele huis vol met mensen en politie, mn mannetjes lagen op bed, dezelfde man van de raad zei me de kinderen te komen halen,ik snapte er niks van,nog steeds hoor ik ze gillen en schreeuwen,ik heb nog nooit zo een doods angst gezien op kindergezichtjes,laat staan op die van mezelf!!

ieder appart zijn ze in auto`s gesleurd gillend en schreeuwend,ooit kinderen een hartslilstand zien krijgen? vervolgens krijg ik een pakket papieren(het dossier 11 pagina`s onzin van 15 jaar geleden,niks geen onderzoek of informatie van mn oude dorp+deskundige van daar)in mn hand gedrukt en wordt er verteld dat dit hulpverlening is en of ze de ggz moeten bellen,dit omdat ik op de grond lig en geen adem meer krijg van wege deze terreur,ik kan nu nog heel de dag mn kindjes voelen, s nachts en s ochtens is het ergst,en uit de indicatie`s die ik krijg blijken deze gevoelens precies te kloppen,ze zijn bang om te slapen,buikpijn ,de raarste dingen,ik droomde in t begin steeds over schepen en water en ook heb ik vaak honger op rare tijden,wat blijkt de jongste zit in een schippers gezin,en heeft nog honger als iedereen klaar is met eten,ze vinden dat hij teveel eet(hij eet gewoon altijd al erg veel,heeft hij nodig,hij is net zn vader!)inmiddels heb ik na er 7 gehad te hebben een advocaat gevonden die uit zichzelf gelijk riep dat hij hogerberoep in diende omdat er niks van klopt,maar ik ben ruim 5 mnd verder en ga door een hell al die tijd al ,laat staan wat mijn kindjes gevoeld hebben en nog voelen, en ik mag ze wel zien hoor,op bjz,en dan een half uurtje en dan moet ik weer afscheid nemen en zeggen dat ik ze niet mee kan nemen weldat dat prima kan,er was niks mis hier voor hen!!!!!!! kindjes van nu 1,5 + 2,5 en 10 december zonder mij en broertjes 4 geworden die kan ik dat toch niet aandoen,ieder week weer dat verdriet. het hogerberoep komt 31 januarie voor!! ik geloof best dat er echt veel kinderen zijn die beter af zijn bij goede pleegouders zoals jij,maar er zou dus wel eerst goed en degelijk onderzoek gedaan moeten worden door dergelijke instantie`s,omdat er te veel dingen mis gaan!!! en dat zou niet nodig moeten zijn als er zoveel geld in omgaat!!!! groetjes mamafem

• catootjetromp

beste mamafem

het is een heel verhaal wat jij verteld

ik wens je heel veel sterkte in jouw strijd om jouw kinderen(meen ik serieus)

ik heb laatst een crisis meisje in huis gehad die nu weer terug is naar moeder en iedereen is daar heel blij mee.

vaak vertellen de ouders zelf aan mij hun achtergrond en verhaal.

dit word in vertrouwen gedaan want vaak zijn ouders niet boos op mij maar de instanties en zoeken hulp bij mij.

ik zou het niet fair vinden naar ouders toe om die verhalen publiek te maken.

ik hoop dat jij gauw je schatjes weer in je armen mag sluiten

net zo graag als ik binnenkort mijn crisis meisje weer in mijn armen mag sluiten want we blijven wel tante en oom voor dit meiske

groetjes catootje

• jenny

Misschien kun je contact opnemen met de nederlandse stichting voor pleeggezinnen? ( NVP ) Zij hebben mij ook goed op weg geholpen!

Groetjes,

Jenny

• een liefdevolle moeder

Alhoewel, ik weet dat je de situatie vanuit een pleeggezin wilt bekijken schrijf ik je toch deze mail. Er lopen in nederland 1000den moeders rond wiens kinderen zonder enige reden uit huis zijn geplaatst, door het savannah effect. Ik kan aantonen door de vele rapportage die ik van jeugdzorg heb dat ze liegen, dingen verdraaien en kinderen eerder beschadigen dan beschermen. Ik ben een van deze moeders, die door jeugdzorg stukje bij beetje kapot wordt gemaakt. Ik wil heel graag mijn verhaal doen over de de onmenselijke manier waarop jeugdzorg in kinderen handeld.

• jacki

ik weet hoe die schoften werken

ik heb vele leugens moeten doorstaan en

de kalchtencommissie heef tdie ongegrond verklaard en daarna ben ik door gaan strijden bij d eombudsman

die heb ik gewonnnen

nu heb ik weer kalchten ingediend en 30 maart moet ik naar d ekalchtencommissie maa rben nie tbang en jammer is dat de mensen bang zijn voor jeugdzorg

en daar profiteerd jeugzorg van

kon da tmaa reens duidelijk gemaakt worden op tv

mensen moeten niet bang zijn voor voogden

die voogden maken gezinnen bang en kapot

gezinnen worden onterecht uitelkaa rgetrokken

kindere uit huis geplaatst omdat ouders bedreigd worden door jeugdzorg

ik strijd door en z ezijn nog nie tjarig met mij

kon zoiets maa reens duidelijk op tv komen

hoe z ewerken en dat er zoveel mensen bang zijn

al die leugens die jeugdzorg plaats

maa rik pak z eterug

laat me weten als je mee rwilt weten

jacki

• hayat007

hoooi, tabitha

graag wil ik mee helpen een laten zien hoe de bjz en amk in het echt is hier in nederland.

neem contact op met me op email adres keaty_13112006@ live.nl

en ik hoop dat er veel meer ouders zijn die dat doen die kunnen ook naar mijn email adres.

hopelijk snel iets van je te horen.

hayat 007