Het AMK als wapen!

• Helena

Beste lezers,

Wij hebben een conflict met de buurman (een politie-agent!), hij is van mening dat wij belangrijke post van hem hebben achtergehouden…

Nu hebben mijn man en ik ernstige relatieproblemen en kregen we na een heftige ruzie (zonder geweld), de politie aan de deur, de buurman had ze gebeld.

De kinderen lagen boven te slapen, maar toch is er melding bij het AMK gemaakt.

Na onderzoek van Jeugdzorg is besloten het dossier te sluiten:

er zij geen signalen dat er sprake is van kindermishandeling (en terecht).

Na een volgende conflict met mijn echtgenoot, werd weer de politie gebeld.

Deze keer werd mijn man aangehouden en met handboeien afgevoerd, waarschijnlijk door een collega van onze buurman…

Ik was met stomheid geslagen, want ik had geen aangifte tegen hem gedaan, het was een heftige echtelijke ruzie, waar over en weer werd geschreeuwd.

Niet leuk voor de kinderen (die weer boven lagen te slapen) en dan kan ik zelfs begrijpen dat jeugdzorg zich zorgen maakt.

Maar het ergste komt nog:

Er is weer melding gemaakt bij het AMK, nu door een anonieme bron (de buurman?) en zijn er de grootste leugens verteld:

Dat het slecht gaat met onze zoon van 7 jaar en dat wij onze baby van 6 maanden dagelijks urenlang laten huilen!!!

Dit doet mij zo'n pijn, dat over de rug van kinderen een burenruzie wordt uitgevochten! Gelukkig kan de school van onze oudste zoon de leugens weerleggen, maar wat ze zeggen over onze baby is nu hun woord tegen die van ons.

Ik heb echt het gevoel dat ik in een hele slechte film terecht ben gekomen, wij zijn hele liefdevolle ouders, ik laat mijn baby nog geen 5 minuten huilen!

Nu moet ik me gaan verdedigen tegen leugens van een anonieme bron en voel me zo machteloos!

Ik weet niet wat de voortgang is, maar ben op dit moment zo kwaad dat mensen het AMK gebruiken om een ruzie uit te vechten!

Groet, Helena

• kim

hoi helena echt erg voor je ,dat die buurman dat doet ,mensen hebben geen benul van het feit wat ze mensen aan doen .laat ze met hun eigen bemoeien .en andere mensen met rust laten ,of kom aan je deur en doe het niet zo achterbaks achter je rug om je buurman weet niet wat hij aandoet in je gezin ,dat je ruzie heb ok ,maar nu durf je nooit meer ruzie te maken en geloof me ook al doe je het niet ze bellen toch ,zo gemeen zijn mensen .ik geloof je in je verhaaal dat je een goeie moeder bent je je baby niet laat huilen ,maar relatie probelemen en meldingen staan al slecht bij jeugdzorg ,zorg anders voor relatie thearpie ,of dat je blokje om gaat ,gelukkig heb je van je oudste school mee ,maar die buurman gaat toch weer meldingen maken dus dek je goed in in instanties die bij je over de vloer komen .want er worden vieze schoferige spelletjes gespeelt ,ze denken echt niet aan je gezin of kids vind het afschuwelijk hoe mensen mensen kapot maken ,en achter hun rug om doen ,kom dan aan de deur ,als je een echte vent bent als je een probleem heb .veel sterkte helena

• Eliza

Hallo Helena

Even een berichtje uit een andere hoek…Wij zijn ook verraden naar aanleiding van anonieme tip niet via AMK maar via de soc.dienst. Drie maal verhoord en woorden verdraaid de speciale recherche aan de deur.Terwijl wij samen twee lieve kinderen hebben maar door verleden wonen wij niet in een huis.

Dit heeft de situatie voor ons alleen maar verslechterd. We zijn wantrouwig en we kunnen geen rechtzaak aanspannen dus moeten we boeten, 6000 euro terugbetalen. Wij hebben niets verkeerds gedaan we willen af en toe samen zijn met de kinderen. We betalen allebei onze huur en ze kunnen op onze rekeningen zien dat er niets te halen valt. Wij hebben alleen maar zorgen financieel. Want we hadden al schulden. Nu komt jeugdzorg om de hoek kijken.

Dat mensen dit elkaar aandoen is gemeen en vals.

In ieder geval ik wens jou veel sterkte toe in dit proces.