Ik zie het niet meer zitten...

• Monica

Hoi,

gisterenmiddag 2 mensen van het AMK op bezoek gehad, want ik kreeg een brief dat iemand een melding heeft gedaan.

Ik heb er voor gezorgt dat er een vertrouwenspersoon bij aanwezig was, iemand die wel naar mijn verhaal heeft geluisterd.

Mensen van het AMK beweren oa dat ik weet waarvoor zij bij mij komen, nee dat wist ik niet, ik krijg alleen maar van hen een brief dat ze op huisbezoek willen komen en dat er telefonisch geen dingen worden besproken. Daar sta je dan met je rug tegen de muur. Op mijn mededeling dat ik mij niet heb kunnen voorbereiden op het gesprek, kwam geen reactie. Op mijn reactie dat ik het er niet mee eens ben dat ze achter mijn rug om bij bepaalde personen informatie over mij opvragen, want daar ben ik inmiddels achter, krijg ik te horen dat zij het recht hebben.

Op mijn reactie dat ik een paar weken terug hele vreemde telefoontjes kreeg van het AMK bleek later (bij het derde telefoontje was die persoon pas bereid zich voor te stellen en om naar mij te vragen, niet naar een mevrouw met de naam van mijn ex-man, krijg ik ook geen respons. Het vierde telefoontje (dit alles binnen 10 minuten tijd) was waarschijnlijk ook van het AMK, maar weer iemand dit niet het fatsoen heeft zich voor te stellen. Vind je het gek dat ik zeg dat ik geen mevrouw (achternaam ex-man) ben, ik wordt ook wel eens gebeld door bedrijven waar mijn ex-man een betalingsachterstand heeft. (ik heb na de scheiding het telefoonnummer overgenomen).

Wat is mijn recht als moeder? Niets, die heb ik niet meer, lijkt het er wel op. Terwijl ik aan de andere kan wel de plicht heb om voor mijn kinderen te zorgen. Blijkbaar is het niet voldoende dat ze van mij krijgen: eten, onderdak, liefde en dat ik ze naar zwemles en naar gym laat gaan. Verder werk ik me zelf kapot voor een hongerloontje onder schooltijd, zodat zij niet onder mijn werk lijden.

Ik heb er geen zin in om mij en mijn kinderen verder kapot te laten maken door jeugdzorg en andere mensen die niet bereid zijn naar mijn verhaal te luisteren.

Heb ik het recht en de mogelijkheid die stukken over hun ‘onderzoek’ in te zien en daar waar nodig te verbeteren? Die vrouw had een hele stapel papieren bij zich en vervolgens weet ze nog niet waar ze over praat (ze had het er over dat het over de oudste ging, hij is toch erg druk? Was haar opmerking. Nee, mijn oudste is al 6½ jaar een meisje.)

Groetjes, M

• ~karin~

Erg herkenbaar ik zit momenteel in hetzelfde schuitje mijn gesprek is aanstaande Maandag ik heb op internet rondgesnuffeld en wat ik overal heb gelezen maakt me diep en diep bedreofd :-(

Je kan de stukken inzien echter sommige worden toch achtergehouden heb ik ook al gelezen :-(

Ik ben op een adere site terecht gekomen daar is men erg actief en staat ook erg veel info.

http://www.sbbj.nl/forum/index.php

verder veel zoeken bij google en links van deze starpagina enzo dan wordt je veel wijzer maar het idd een hel

• spang

Volgens mij mag je dat niet inzien. Ze bellen huisarts, school en schoolarts/kinderarts/cons. bureau om te vragen of er zorgen zijn en jij krijgt dan te horen of er zorgen geuit zijn ja of nee en vandaar werken ze verder, hulp nodig van Jeugdzorg ja of nee. Vrijwillige hulp of onvrijwillig. De melder wordt ook nog even op de hoogte gehouden ondertussen.

• Monica

@ karin, je link staat bij mijn favorieten, heb er zo snel even al waardevolle informatie gelezen.

Verder wacht ik wel af.

Groetjes, M.

• ~karin~

Ok, ik heb er al veel info weg

Ik kreeg het volgende advies:

je kan rustig naar dat gesprek gaan. daar zul je dingen horen over jouw. Vraag nadat ze antwoorden van jouw illen weten of je alle op de zaak betrekking hebbende stukken kunt krijgen, informanten verklaringen en het KIS journaal schriftelijk. Geef aan dat een nieuwe afspraak zal worden gemaakt nadat je alle stukken hebt ontvangen en een redelijke termijn voor bestudering ervan. 10 dagen minimaal. Verbreek het gesprek en ga naar huis in afwachting van de stukken. Ga niet inhoudellijk op de zaak in.

Het is algemeen fatsoen en een (hoor)plicht voor de Raad voor de Kinderbescherming om jouw vooraf te laten weten wat iemand anders over jou heeft gezegd.

Laat je niet intimideren, gewoon vriendelijk blijven en gaan. Krijg je de stukken ter plekke om ze even in te zien vraag je nog om kopieen zodat je deze rustig kunt bestuderen.

Ik ga straks hun dus bellen dat ik eerst die stukken willen ontvangen en bestuderen zo kan ik me goed voorbereiden.

Mischien heb jij er ook nog wat aan, heel veel sterkte in deze vreselijk hel

• spang

Maar dat gaat toch over het onderzoek van de Raad van de Kinderbescherming en niet over het onderzok van het AMK?

• spang

onderzoek

• ~karin~

Ja in mij geval idd de k.b

• monique

Misschien handig om naar een maatschappelijk werker te gaan..

Zij kunnen je helpen en steunen en zijn als het goed is ook op de hoogte van de juridische gang van zaken..

Ze kan je in ieder geval goed informeren over hoe en wat je te wachten staat en kan dus ook jou vragen beantwoorden. Misscchien geeft dit je wat rust.

Ook zou je nog contact op kunnen nemen met het juridisch loket die kunnen je ook informeren over wat je rechten zijn.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt..

groetjes Monique

• alyka

Hallo monica mail mij even of voeg mij even toe aan msn als je dat hebt ik heb met hetzelfde te doen gehad en je hebt recht op alle info die hun hebben en ook moet jij tekenen voor de info die hun inwinnen want dat mogen ze niet zonder jou toestemming doen.

Als je wilt praten dan hoor ik het wel van je