Eerste gesprek Kinderbescherming tips gevraagd

• spang

Jeetje… met open mond zit ik uw bericht te lezen, wat een stelletje dwazen zeg! Hopelijk komt uw kleinzoon snel over zijn trauma heen! Sterkte!

• ~karin~

Het eerste gesprek zit erop, amk liet me een verslag zien waar ik bijna een hartstilstand van kreeg vol met onwaarheden verdraaide zaken en dingen die 5 jaar geleden zijn gebeurd.

Tot vanacht ben ik bezig geweest in word een weerwoord te schrijven en heb dat gemaild, heb nu donderdag weer een gesprek en kan dan mijn verhaal doen.

Er komt in ieder geval een onderzoek dit is nog maar een begin en ik ben nu al helemaal kapot van dat domme verslag.

• spang

In verdraaiingen, leugens en ouwe koeien uit de sloot halen zijn ze goed, ik weet er alles van, helaas. Ik ben er nog steeds mee bezig ook al is het al een tijd geleden dat ik de verslagen kreeg. Ik heb me verdedigd met hand en tand wat mij niets geholpen, ik werd gewoonweg niet geloofd, hopelijk loopt het bij jou anders. Heel veel sterkte Karin.

• spang

Wat mij niets heeft geholpen. Op alles wat ik zei werd gesnuift of gekucht, nou ja zeg, ik hou absoluut niet van liegen, dat heeft mij heel erg veel pijn gedaan. Mezelf te moeten verdedigen voor dingen die ik niet gedaan heb/niet gebeurd zijn, dat is écht k*t! :(:o

• spang

Dus je bent bij het amk geweest? Ik heb nooit verslagen van hun te lezen gekregen, wel die van de RvdK. Ik kreeg wel tijdens het huisbezoek dingen te horen die al té erg voor woorden waren… :(

• karin

hoi karin

ik wou je even zegen blijf sterk

ze proberen je wel van alles wijs te maken hoor

ik hoop echt voor je ,dat ze er geen zaak van gaan maken

ik ben door hun en jeugdzorg mij kinderen kwijd geraakt

ze zijn in januari 2008 2 jaar de deur uit

we zijn nu bezig om ze weer thuis te krijgen

ik ga er niet op hopen

elke keer gaat het fout bij ons

ze geloven eerder me ex dan mij

mar heel veel sterkte jij

groeten kids

• ~karin~

Ik ben tot maandagnacht doorggegaan om te reageren op de leugens en halve en verdaaide waarheden en ze hebben dat in word document gekregen.

Donderdag heb ik een gesprek alleen met de kb we zullen zien

Heb ook al een buurvrouw die wil getuigen dat ik een aardige nette buurvrouw ben en dat mijn dochter en ik nooit overlast veroorzaken

in tegenstelling tot wat zei zeggen

• spang

Wat een idioot gedoe hè?

Ik wil je heel veel sterkte en succes toewensen.

Groetjes, spang

• kikkelientje

er zijn veel kinderen die mishandeld of verwaarloosd worden. Dat is een feit.

Veel van de ouders die daders zijn vinden dat ze dit kunnen doen omdat het hun eigen kind is.

Anderen willen hun kind geen kwaad doen maar toch hebben ze te weinig zelfbeheersing en gebeurt het toch.

Een aantal ouders die hun kinderen mishandelen houden wel van hun kind maar weten niet hoe er mee om te gaan.Ze willen ook geen bemoeienis van buitenaf.

Het is toch hun kind,hun bezit.

Nee, je kind is niet van jou. Nu niet en nooit niet. Het kind is van zichzelf.Geen slaafje en geen bezit.

Kinderen zijn kwetsbaar en machteloos wanneer ze het ongeluk hebben bij een ouder te wonen met losse handjes , een ouder die zijn/haar kind voortdurend uitscheldt,vernedert of verwaarloosd.

Deze kinderen zijn vaak niet op school of te laat. Worden om kulredenen thuisgehouden , wonen bij ouders die verslaafd zijn , die niet voor hun kinderen koken , ze niet goed verzorgen.

En heel veel van deze ouders ontkennen het gewoon en worden ook nog zeer agressief naar mensen die bezorgd zijn over de kinderen en aangifte doen of kinderbescherming opbellen.

Een kind wordt nooit en te nimmer bij 1 klacht uit huis geplaatst.

Er moet dan echt wel wat loos zijn.Er moeten dan verschillende getuigenissen zijn , op school gaat het niet goed enz.

Als je goed voor je kind zorgt komen er geen meldingen.Zo simpel is het.

Of 1 verdwaalde melding. Dan kan daar over gepraat worden en is er niks aan de hand. Geen poot om op te staan.

Zijn er meerdere meldingen en ook nog van verschillende personen , dan is het kind in gevaar.

En wat mij betreft wordt dan het kind zo snel mogelijk in veiligheid gebracht.

In een sfeer waar er thuis niet om de haverklap ruzie gemaakt wordt , geslagen en gescholden wordt. Waar het gezin het belangrijk vindt dat het kind op tijd naar bed gaat , schone kleren aanheeft , niet wordt blootgesteld aan zaken die niet geschikt zijn voor kindereoren en ogen. Dat het op tijd gezonde maaltijden krijgt en niet dagelijks junkfood en blikjes.

waar ze speletjes doen met het gezin en gaan wandelen samen en niet het kind de hele dag achter de computer zit en moeder de hele dag paft en aan het msn en is.

En die foute gezinnen zijn er helaas veel te veel.

Dus Karin als je je kinderen altijd goed verzorgd hebt m dan blijkt dat uit vele zaken. Als er 1 keer iets mis is gegaan dan hoef je ook niet bang te zijn dat ze je kind afnemen.

En het is ook geen schande als je toegeeft dat je vaker je kind mishandeld hebt of verwaarloosd(waar ik niet van uitga)Zelfs dan wordt je kind niet uit huis geplaatst.

Dan krijg je thuishulp .

Maar als er vaker meldingen komen dan is er ter dege iets heel verkeerds an de hand in dat gezin.Maar het blijft in Nederland jammer genoeg zo dat je bewijzen moet hebben. daarom lukt het ouders die mishandelen vaak ook om hun kind weer thuis te krijgen.

En dat is heel triest voor zo`n kind die vanaf dat moment geen toekomst meer heeft.Dat ook alleen maar leert dat agressie het antwoord is op alles , die wordt uitgekotst door de maatschappij.Of een psychiatrisch patient wordt door de vreselijke jeugdtrauma`s.

Dat mis ik hier in alle reacties.

• spang

Je weet niet waar je het over hebt. Scheer niet iedereen over 1 kam. Wat er in je verhaaltje staat is wel heel erg kort door de bocht!

Ach, ik ga er niet eens meer op in……