wat nu ..?

• Samantha

hallo allemaal

nu het “grote moment” voor mij nadert ben ik toch wel zeer benieuwd naar wat er kan gaan komen.

het verhaal is als volgt

mijn zoon is nu 11 jaar al sinds zijn 4de gaat hij een weekend in de 14 dagen naar zijn vader.

wij zijn 7 maanden getrouwd geweest, ik heb hem nooit toestemming gegeven om mijn zoon te erkennen, dus dat kon hij ook niet doen.

toch heeft hij een bezoeksregeling gekregen ben ik niet op tegen want het is immers biologisch gezien zijn vader, alleen het punt is; dat is niet de basis geweest om de bezoeksregeling te realiseren.

bezoeksregeling heeft hij verkregen op het recht wat “family life” heet.

komt hierop neer hij wordt niet gezien als biologische vader ( dat klopt want hij heeft hem nooit erkend op mijn aandringen)

maar omdat wij getrouwd zijn geweest en hij omgang heeft gehad met mijn zoon hij dus recht heeft op de bezoeksregeling..

betekent dat als ik nu met mijn huidig man scheidt hij dat ook dan krijg want dan ben ik mijn zoon dus elk weekend kwijt ?!

Nu wil ik niet scheiden hoor maar dat vroeg ik me gewoon af !

sinds 2001 ben ik hertrouwt, zeer gelukkig en blij en de kinderen ook .

bij ons trouwen heeft mijn man de kinderen erkent ik heb daar toestemming voor gegeven bij ons ondertrouw!

maar hoe zit dat nou… binnenkort wordt onze zoon 12 en mag hij “kiezen”

( waar ik trouwens heeeeeel erg op tegen ben, want hoe kan je een kind van 12 nou laten kiezen tussen vader en moeder op die leeftijd speelt loyaliteit een grote rol en ziet het kind het kiezen mogelijk als verraad! tegenover beide ouders)

maar hier dus mijn vraag

er valt toch eigenlijk niet te kiezen ?

want wettelijk gezien is hij niet de vader, bezoeksrecht is gebasseerd op family life ( je weet wel het "ik-heb-met-jou-gewoond-dus-heb-ik-recht-wet!)

en als je bij het GBA gaat kijken bij de gemeente dan staat er mijn huidige man's achternaam als zijnde vader!

pfff snappen jullie het nog ..

hier zit dus een moeder die bezorgd is haar kind kwijt te raken omdat ik weet als hij dat recht heeft hem “op te eisen”.. hij dus niet meer in nederland zal verblijven!

graag hierop jullie mening

groetjess

• syl1

hallo,

Als ik het goed lees ,heeft de biologische vader geen gezag over uw zoon dus kan hij hem ook niet opeisen.Als hij dat wel wil doen moet hij eerst gezag aanvragen via de rechter.En aangezien u en uw huidige man beide het gezag hebben over de kinderen zal het onwaarschijnlijk zijn dat ook hij het gezag krijgt over uw kinderen.En inderdaad als u gaat scheiden heeft uw huidige man omdat hij ze wel erkent heeft ook recht op omgang met de kinderen