Zoals je waarschijnlijk wel weet groeien kinderen in Nederland in toenemende mate op tussen asfalt en beton.
Ik wil je graag attenderen op een belangrijk burgerinitiatief, waarvan ik vermoed dat jij het ook zinvol vindt. De Kinderombudsman tekende al, doe jij het ook ?
Zoals je waarschijnlijk wel weet groeien kinderen in Nederland in toenemende mate op tussen asfalt en beton, zonder regelmatig contact met de natuur. We weten allemaal dat dat niet goed is. Voor een gezonde fysieke, sociale, emotionele en mentale ontwikkeling zijn intensieve speel- en leerervaringen in de natuur namelijk erg belangrijk! Dit blijkt ook uit onderzoek.
Daarom heb ik besloten het burgerinitiatief jeugd en natuur als nationale uitdaging te ondertekenen. Zo kunnen wij er met z'n allen voor zorgen dat dit belangrijke onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer komt. En dat kinderen dus weer de kans hebben fijne ervaringen in de natuur op te doen!
Teken ook:
Voor meer informatie en mogelijkheid tot ondertekenen: http://www.nationaleuitdaging.nl/
Met vriendelijke groet,
J.Aalders Kinderombudsman