vandaag hebben we dan eindelijk een diagnose gekregen voor ons kind!
hij heeft adhd en hechtingsprobleem geen stoornis want het is nu
aan het ontwikkelen van veelk dingen die daar mee te maken hebben!
het is een lange weg geweest om eindelijk te horen om wat hij nu mankeert!
ook was er een advies voor een uithuisplaatsing alweer!!
waar ik en mijn man een stokje voor gestoken hebben!!
hij is al 2x eerder uit huis geplaats.. en voor iemand van 6 jaar wordt een 3e keer te veel!!
de eerste keer was 6 maanden voor een time out want hij was erg druk was niet stuurbaar en ik zelf zat ik een zware depressie .. omdat ik niet geloofd werd en er steeds meer druk op mijn kwam te staan!! en waren mij dingen beloofd die later niet waar gemaakt werden!!
maar goed ik heb aan mijn probelemen kunnen werken!
tot we te horen kregen dat het pleeggezin er zomaar mee wilde stoppen!
toen is ons mannetje naar huis gekomen en zou er een diagnose komen..
maar goed al bij al al die maanden is er nisk onderzocht!!!
vervolgens is hij thuis en kreeg medicijnen wat goed effect had op hem en rustig van werdt!!
toen met gesprekken met kliniek… en bjz… die vonden dat hij beter af was in een kliniek!! nou goed geprobeerd! daar zou dan alles onderzocht worden wat hij had en bloedonderzoek, schildklier etc! dat was vorig jaar novemver!!
ons mannetje heeft toen tot van nov 2006 tot feb 2007 daar in een kliniek gezeten.. en ik zag dat hij helemaal niet gelukkig was hij wilde na huis! hij wilde bij ons zijn !! elke weer dat gezichtje als je hem wegbracht pffff ik ben een keer weggegaan met het idee ik draai me om en neem hem maar wist dat niet geod was.. na een poos heb ik gezegd hij komt na huis en hij gaat naar deeltijd!
en dat werdt geregeld!! daar zit ie nu .. en alle ondezieken werden gedaan!!
alleen nu vonden ze dat het te veel druk op mijn en mijn man zou leggen want we zouden hem niet kunnen bieden wat hij nodig heeft1!
en vandaag ben ik zo kwaad geworden en heb ik het voor elkaar gekregen dat onze zoon thuis mag blijven …. want we hadden hele goede argumenten!!
en bjz vond onze mening beter dan die van de behandelkliniek..!!!!
* wij vonden dat hij beter thuis kan zijn om zijn hectingsprobleem te ontwikkelen
* op de deeltijd heeft hij dan die en dan weer die!! elke keer een ander!
* te veel prikkels om hem heen met veranderingen die niet goed zijn voor hem!
* en nu wordt er ook meteen gekeken naar een andere school voor hem!!
* en ik heb dan lang moeten wachten! en ben al vanaf dat hij 2 jaar is zo intensief met hem bezig en ben een paar keer aan de kant gezet en als moeder uit gemaakt dat ik het niet aan kan !! maar ik heb gevochten!!!
gevochten voor mijn kind!!! en nu mag hij blijven !! en heb ik een keer gelijk gekregen!! ook al heb ik veel negatieve ervaringen met bjz en andere instanties !!
maar vandaag kreeg ik een keer gelijk en dat mag ook gezegd worden vind ik !
ben zo blij dat mijn mannetje gewoon thuis kan blijven !! en hij is nog zo klein!
bedoel hij is net 6 !! dus heeft nog een leven !!
en met adhd kun je ook leren omgaan!!
liefs van mij