eindelijk een diagnose

• seagirl1981

vandaag hebben we dan eindelijk een diagnose gekregen voor ons kind!

hij heeft adhd en hechtingsprobleem geen stoornis want het is nu

aan het ontwikkelen van veelk dingen die daar mee te maken hebben!

het is een lange weg geweest om eindelijk te horen om wat hij nu mankeert!

ook was er een advies voor een uithuisplaatsing alweer!!

waar ik en mijn man een stokje voor gestoken hebben!!

hij is al 2x eerder uit huis geplaats.. en voor iemand van 6 jaar wordt een 3e keer te veel!!

de eerste keer was 6 maanden voor een time out want hij was erg druk was niet stuurbaar en ik zelf zat ik een zware depressie .. omdat ik niet geloofd werd en er steeds meer druk op mijn kwam te staan!! en waren mij dingen beloofd die later niet waar gemaakt werden!!

maar goed ik heb aan mijn probelemen kunnen werken!

tot we te horen kregen dat het pleeggezin er zomaar mee wilde stoppen!

toen is ons mannetje naar huis gekomen en zou er een diagnose komen..

maar goed al bij al al die maanden is er nisk onderzocht!!!

vervolgens is hij thuis en kreeg medicijnen wat goed effect had op hem en rustig van werdt!!

toen met gesprekken met kliniek… en bjz… die vonden dat hij beter af was in een kliniek!! nou goed geprobeerd! daar zou dan alles onderzocht worden wat hij had en bloedonderzoek, schildklier etc! dat was vorig jaar novemver!!

ons mannetje heeft toen tot van nov 2006 tot feb 2007 daar in een kliniek gezeten.. en ik zag dat hij helemaal niet gelukkig was hij wilde na huis! hij wilde bij ons zijn !! elke weer dat gezichtje als je hem wegbracht pffff ik ben een keer weggegaan met het idee ik draai me om en neem hem maar wist dat niet geod was.. na een poos heb ik gezegd hij komt na huis en hij gaat naar deeltijd!

en dat werdt geregeld!! daar zit ie nu .. en alle ondezieken werden gedaan!!

alleen nu vonden ze dat het te veel druk op mijn en mijn man zou leggen want we zouden hem niet kunnen bieden wat hij nodig heeft1!

en vandaag ben ik zo kwaad geworden en heb ik het voor elkaar gekregen dat onze zoon thuis mag blijven …. want we hadden hele goede argumenten!!

en bjz vond onze mening beter dan die van de behandelkliniek..!!!!

* wij vonden dat hij beter thuis kan zijn om zijn hectingsprobleem te ontwikkelen

* op de deeltijd heeft hij dan die en dan weer die!! elke keer een ander!

* te veel prikkels om hem heen met veranderingen die niet goed zijn voor hem!

* en nu wordt er ook meteen gekeken naar een andere school voor hem!!

* en ik heb dan lang moeten wachten! en ben al vanaf dat hij 2 jaar is zo intensief met hem bezig en ben een paar keer aan de kant gezet en als moeder uit gemaakt dat ik het niet aan kan !! maar ik heb gevochten!!!

gevochten voor mijn kind!!! en nu mag hij blijven !! en heb ik een keer gelijk gekregen!! ook al heb ik veel negatieve ervaringen met bjz en andere instanties !!

maar vandaag kreeg ik een keer gelijk en dat mag ook gezegd worden vind ik !

ben zo blij dat mijn mannetje gewoon thuis kan blijven !! en hij is nog zo klein!

bedoel hij is net 6 !! dus heeft nog een leven !!

en met adhd kun je ook leren omgaan!!

liefs van mij

• Swartdam

Waarom vraag je geen PGB aan dat is een persoonsgebonden budget waarmee je hulp thuis kunt inhuren . Zodat jullie wat meer lucht krijgen . Met adhd kun je leren omgaan . Sterker hoe meer je er van af weet , hoe makkelijker het word gr Bernadette moderator startpagina ADHD-ALGEMEEN

• spang

Wat fijn dat je zoontje thuis mag blijven, gefeliciteerd!

Hopelijk kunnen jullie leren met de adhd om te leren gaan, zoals Swartdam al zei. Succes en sterkte toegewenst!

Groetjes, spang

• Alkien

Hartstikke goed dat je hem thuis mag houden joh. Gefeliciteerd !!!

En wat Bernadette ook al zegt probeer een PGB aan te vragen.

Ik heb zelf ADHD, en heb zoons met ADHD en eentje met PDD-NOS, ik ken dus het klappen van de zweep.

Bernadette overigens ook.

Probeer het, nee heb je, ja kun je krijgen. ;)

Groetjes,

Alkien.

CGJ

• Swartdam

Voor alle duidelijkheid ik heb ook een zoon met ADHD en asperger(18) een vorm van autisme . De laatste jaren is er o.a het PGB ingevoerd , de TOG en het rugzakje dingen die het leven een stuk eenvoudiger maken , gr Bernadette

• Alkien

Hoi Bernadette,

Ik weet het, ken je al een paar jaartjes weet je nog ? ;)

Maar het kan wel weer iets meer verduidelijken voor de andere lezers/ schrijvers alhier.

En er komen misschien vragen over. En dan weet jij zoiezo het antwoord. :)

Groetjes,

Alkien.

• Swartdam

Ja, vandaar dat ik dus ook even vermelde dat ik nu een achtien jarige knul heb met adhd/autisme al jarenlang het adhd-algemeen prikbord modereer . Vanuit die positie ken je de verhalen en proberen we elkaar allemaal een beetje te helpen , indien mogelijk .

Dus Alkien we kennen elkaar inderdaad al heel wat jaartjes , de tijd vliegt is zo,n dooddoener maar soms klopt het wel , gr Bernadette

• seagirl1981

wat is zo'n buget persoon gebonden dan ??

en waar kan ik dat aanvragen???

en dank je wel allemaal voor de reacties!!

we zijn heel blij dat ie thuis mag blijven! Swartdam schreef:

>

> Waarom vraag je geen PGB aan dat is een persoonsgebonden

> budget waarmee je hulp thuis kunt inhuren . Zodat jullie wat

> meer lucht krijgen . Met adhd kun je leren omgaan . Sterker

> hoe meer je er van af weet , hoe makkelijker het word gr

> Bernadette moderator startpagina ADHD-ALGEMEEN

• Swartdam

Een persoondgebonden budget zoals het heet is een geld bedrag wat je krijgt om hulp in te kopen . Hulp die jou en je gezinsleden even ontlasten en op deze manier dus lucht geeft .

Een persoonsgebonden budget vraag je aan meestal bij jeugdzorg of het CIZ . Die bij jou in de buurt zitten . Je krijgt dan een aantal formulieren opgestuurd , die vul je in en je sluit de gevraagde papieren bij , zoals de diagnose . Mijn advies is echter om naar het dichtsbijzijnde MEE te gaan en daar de vraag neer te leggen of zij voor jou het PGB willen aanvragen voor jou . Vertel eerlijk dat hun een uithuisplaatsing voorstelde maar dat jij dit voor het hechtingsprobleem absurd vind (ik ook trouwens )

Het pgb is opgedeeld in verschillende catogorien :

Ondersteunende begeleiding (begeleiding in de dagelijkse praktijk

Activerende begeleiding (begeleiding wat buiten de eerste zorg valt maar de activiteiten naar een betere omgang bevorderd

Tijdelijk verblijf , dit houd in dat je een budget krijgt om hem een of twee keer per week op te vangen in een zorg boerderij bijv. waar je kunt proffesioneel begeleid word

Als ik jou was ging ik voor al deze drie en ik zou erg veel vragen omdat je meestal minder uren krijgt , dan denk ik aan een uur of tien activerende en ondersteunende begeleiding per week , plus twee keer weekeinde opvang per maand .

Daar naast kun je ook nog de TOG aanvragen Tegemoetkoming onkosten gehandicapten . Dit vraag je aan bij het SVB te Roermond en dit is een bedrag van 199 euro boven op de kwartaal kinderbijslag en is eigenlijk een extraatje omdat je als ouder van dit bijzonder kind extra zorgen hebt .

Let wel we leven in een buroucratisch land wat dus inhoud een hoop papierwerk invullen , maar het loont de moeite en het heeft menig ouders die ik ken van een hoop ellende bespaard en kunnen juist door het inhuren van hulp weer even tijd spenderen aan elkaar .

Een goede site is Per Saldo de belangenvereniging van pgb houders en wil je meer weten kun je me altijd mailen , sterkte Bernadette